جزییات ماجرای قبرستان کرمان/ آیا در کرمان گور دسته جمعی وجود دارد؟ + تصاویر

قبرستان کرمان که بین جنگل پردیسان به عنوان یکی از بزرگترین جنگل‌های دست کاشت کشور و کوه‌های سر به فلک کشیده صاحب الزمان قرار گرفته هفته گذشته ظرفیتش تکمیل شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مهر نوشت: ظرفیت قبرستان فعلی کرمان تکمیل شد، اما درهای آرامستان جدید شهر که با پنج هزار قبر آماده افتتاح است بسته ماند تا دامنه کوه‌های صاحب الزمان کرمان به محل دفن تبدیل شود.

شهردار کرمان نیز که هفته گذشته در جلسه شورای شهر هشدار داده بود که ظرفیت آخرین قطعه قبرستان کرمان تکمیل شده است از سوی این شورا مکلف به دفن اموات از محدوده جنگل و یا دامنه کوه شد!

آمار فوتی‌های کرمان همچنان بالاست و شهرداری به ناچار برای حل مشکل اقدام به حفر کانال در دامنه کوه کرده است، پیش از این تعدادی از کوهنوردان کرمان در این منطقه دفن شده بودند و حالا دقیق در محلی که مردم کرمان به آن دامنه «طاق علی» می‌گویند متوفیان کرونایی در حال دفن هستند.

و حالا فوتی‌های کرونایی در این منطقه دفن می‌شود و مسئولان استان نیز نظاره گر هستند و مشخص نیست حرف نهایی برای رفع مشکل را چه کسی باید بزند، به هر صورت آنچه که نباید روی داد و منظر کوه‌های تاریخی کرمان تخریب شد.

داستان قبرستان کرمان چیست؟

قبرستان کرمان که بین جنگل پردیسان به عنوان یکی از بزرگترین جنگل‌های دست کاشت کشور و کوه‌های سر به فلک کشیده صاحب الزمان قرار گرفته هفته گذشته ظرفیت تکمیل شد.

آخرین قطعه قبرستان که بوستان رحمان نام داشت تکمیل شد حالا دیگر جای دفن اموات در این مکان وجود ندارد اما آرامستان بهشت کریمان که درست آن سوی کوه‌های صاحب الزمان قرار دارد با ۵ هزار قبر آماده راهش بسته شده است.

در دوره قبل مدیریت شهرداری کرمان بخشی از جاده احداث شد و اکثر انرژی برای تأمین زمین گذاشته شد و در نهایت در سال جاری با صرف ۳۰ میلیارد تومان و احداث جاده‌ای ۱۲ کیلومتری قبرستان در منطقه پایین دست پادگان صفر پنج کرمان احداث شد.

در جریان ساخت این آرامستان قرار شد راه و شهرسازی کرمان به ازای زمین موجود زمینی دیگر در اختیار ارتش قرار دهد که این امر با تأخیر مواجه شده و همین مساله همین باعث شد راه آرامستان جدید کرمان بسته شود.

و حالا مردم کرمان مانده‌اند و نگرانی برای تدفین اموات و مسئولانی که هر یک بر خواسته خود پا فشاری می‌کنند!

 

3845509

 

3845508

 

3845507

 

3845506

دیدگاه تان را بنویسید