دکتر حسین فرشیدی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود:  دستورالعمل دفن متوفی و مراسم تدفین در شهرستان بندرخمیر طبق پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت بوده و منعی جهت دفن در قبرستان عمومی نداشته است.
وی بیان داشت: گواهی فوت نیز با رعایت موازین پزشکی برای این شخص متوفی صادر شده و هیچ گونه تخطی در آن صورت نگرفته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز کرد: محل فوت متوفیان ناشی از  ویروس کرونا طبق فتوای رهبر معظم انقلاب در کنار سایرموات است و قبرستان جداگانه ای وجود ندارد.
 وی تصریح کرد: در سایر نقاط کشور نیز بیماران ناشی از کرونا که فوت شده اند، طبق دستورالعمل وزارت بهداشت همانند مراسم تدفین سایر فوت شدگان دفن می شوند.
دکتر فرشیدی بیان کرد: بیمار فوت شده به طور کامل بر اساس دستورالعمل ها و پروتکل های کشوری تحت نظارت بهداشت ضدعفونی و با پوشش مخصوص حمل شده است و هیچگونه خطری برای کسانی که آن را حمل کرده یا به خاک سپرده اند، نداشته است. 
وی اظهار کرد: هیچ دستورالعملی مبنی بر اینکه بیمار کرونایی فوت شده در همان شهری که فوت شده دفن شوند، نیز وجود ندارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مردم خواست، جهت کنترل بیماری کرونا ضمن اعتماد به سربازان بهداشت و درمان استان با این دانشگاه همکاری لازم داشته باشند.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: تا شب گذشته،(یکشنبه شب) با اضافه شدن هفت مورد مثبت کووید ۱۹به بیماران آمار مبتلایان به این ویروس در سطح استان به ۹۰ مورد رسیده و تاکنون ۹ نفر فوت شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.