جی پلاس/ به مناسبت سالروز رحلت؛

جمله ای که شیخ لنکرانی به مرحوم محتشمی پور برای دیدار با امام گفت، چه بود؟

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور در خاطرات خود به اولین دیدارش با پیر سیاست، شیخ حسین لنکرانی اشاره کرده و از ارادت او به امام گفته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور از اولین دیدارش با مرحوم شیخ حسین لنکرانی اینگونه در خاطراتش نوشته است: 

 

«در سال ۱۳۴۸ چون عازم نجف بودم به همراه آقا عزیزالله ریخته گر، به منزل آقای لنکرانی رفتیم او یکی از علمای سیاستمدار و به اصطلاح بعضی پیر سیاست بود و در آن وقت شاید بیش از هفتاد سال سن داشت. او در یک اتاق کوچک روی تخت بستری بود. این اولین باری بود که من ایشان را از نزدیک می‌ دیدم. راجع به خصوصیات او زیاد شنیده بودم ولی تا آن شب گفتگو و ملاقاتی با ایشان نداشتم. شیخ شروع به سخن کرد. ابتدا مدتی در اوصاف و کمالات و شخصیت حضرت امام گفت و از معظم له بسیار تعریف و تمجید نمود و اظهار کرد: آقای خمینی مقامش بعد از ائمه معصومین علیهم‌ السّلام قرار دارد و تالی تلو معصوم است.

 

در همین رابطه بخوانید:

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر محتشمی پور که بود؟

روایت مرحوم محتشمی پور از اختلاف شورای نگهبان و وزارت کشور در انتخابات مجلس سوم و عملکرد امام

 

سپس اضافه کرد: جمله «السلام علیک یا بن رسول الله» را فقط به ائمه معصومین می‌گویند ولی وقتی به نجف رسیدی و با ایشان ملاقات کردی در ابتدای ورود بگو: السلام علیک یابن رسول الله و بعد از آن سلام مرا خدمت ایشان ابلاغ کن و پیام مرا به عرض ایشان برسان

 

 

خاطرات حجت الاسلام و المسلمین محتشمی پور، ص ۱۱۰

دیدگاه تان را بنویسید