چرا خودروهای تسلا گران شدند؟

در ادامه چالش های ایجاد شده به دلیل کمبود ذخایر تراشه در جهان، ایلان ماسک نیز در توییتی از افزایش قیمت خودروهای تسلا خبر داده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از تلگراف، ایلان ماسک هشدار داد شرکت تسلا به دلیل کمبود جهانی تراشه مجبور شده تا قیمت خودروهایش را افزایش دهد.

مهر نوشت؛ مدیر ارشد اجرایی تسلا روز دوشنبه در توییتی نوشت: قیمت‌ها به دلیل فشار به زنجیره تأمین ذخایر به خصوص مواد خام، در کل صنعت در حال افزایش هستند.

تسلا ماه گذشته قیمت خودروهای «مدل ۳» و « مدلY»خود را ۵۰۰ دلار افزایش داد. این پنجمین افزایش قیمت در صنعت خودروسازی طی ماه‌های اخیر بوده است.

در کل افزایش قیمت‌ها سبب شده برخی از خودروهای این شرکت چند هزار دلار و در برخی مدل‌های خاص حتی تا ۸ درصد گران‌تر شوند.

طی ماه‌های اخیر به دلیل کمبود تراشه برای تولید خودرو، با فشار مضاعفی در بازار روبرو شده‌اند. زنجیره‌ای از رویدادها مانند تعطیلی کارخانه‌ها در کشورهای آسیایی به دلیل شیوع ویروس کرونا، آتش سوزی در کارخانه‌ای واقع توکیو و چند رویداد آب و هوایی در آمریکا سبب شده تولید تراشه کاهش یابد و در نتیجه آن قیمت این قطعه به شدت افزایش یافته است.

طبق گزارش مؤسسه «آلیکس پارتنرز» کمبود نیمه رسانا به تولید کنندگان خودرو ۱۱۰ میلیارد دلار در سال جاری خسارت زده است. در خودروهای نوین حدود ۱۴۰۰ تراشه به کار می‌رود و پیش بینی می‌شود در آینده نیز تعداد آنها بیشتر شود.

پیش از این نیز ماسک در جلسه سهامداران اعلام کرده بود کمبود تراشه به چالش‌های دیوانه واری برای دست اندر کاران صنعت خودروسازی منجر شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید