جی پلاس

نفس‌های سخت و پیراهن‌های سنگین؛ گرما و رطوبت نخستین رقیب تیم ملی در منامه +عکس

شرایط تمرینی تیم ملی فوتبال ایران در جزیره کیش به خوبی ثابت می کند که ملی پوشان کار دشواری در بحرین خواهند داشت چرا که وضعیت آب و هوایی منامه در این زمان از سال بسیار نامساعد است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی از ششم خرداد تاکنون در جزیره کیش به سر می‌برد. شاگردان اسکوچیچ بعد از چهار جلسه تمرین، تاحدودی در معرض آب‌وهوای گرم و شرجی خلیج فارس و مشابه با آنچه در منامه بحرین در انتظار این تیم است، قرار گرفته اند.

اردوی چهار روزه تیم‌ملی در کیش در شرایطی برگزار شده که دمای هوا ۳۲ در مقطعی از روز ۳۷ درجه سانتی گراد را نشان می‌دهد اما تلفیق این وضعیت با رطوبت بیش از ۶۰ درصد و در مقطعی حدود ۹۰ درصد، معادل ۵۳ درجه سانتی‌گراد است.

در بحرین هم تقریبا وضعیت به همین منوال است. دمای هوا در شرایط مشابه، حدود یک تا سه درجه سانتی‌گراد گرمتر و رطوبت گاهی کمتر و بیشتر است. در نتیجه شرایط نه چندان بهتر در انتظار تیم‌ملی است.

تمرین تیم ملی فوتبال ایران

حضور در این مقطع از سال در جنوب ایران و شهرهای ساحلی برای هر کسی یادآور نفس‌های سنگین و عرق کردن مداوم و سنگین شدن لباس است. حال تصور کنید که در این وضعیت باید بازیکنی به مدت ۹۰ دقیقه تحت فشار زیاد بدود و بر سر توپ، با بازیکن رقیببجنگد.

این دقیقا تجربه‌ای است که بازیکنانی مانند مهدی طارمی از آن مطلع هستند. درست در نخستین ساعات بعد از انتخاب بحرین به عنوان میزبان، مهدی طارمی بدون جانب‌داری از ایران به عنوان کشور مادری خود، به گرمای بحرین در اواسط خرداد اشاره کرد که توان هربازیکنی را تا چند برایر کاهش می‌دهد و انرژی و طاقت او را به پایین‌ترین حد ممکن می‌آورد.

photo_2021-05-30_15-10-52

مرور یک جلسه تمرین تیم ملی در جزیره کیش، به هیدراته شدن بدن بازیکنان منجر می‌شود. به طوری که تمرین تیم‌ملی در مقاطع زمانی مختلف متوقف و بازیکنان مشغول نوشیدن آب و مایعات  شور و شیرین هستند تا آب از دست رفته از بدن را جبران کنند.

تمرین تیم ملی فوتبال ایران

این وضعیت دشوار، در هنگام شروع مسابقات انتخابی جام‌جهانی در بحرین، تا چندین برابر سخت‌تر و طاقت‌فرساتر خواهد شد وملی‌پوشان در عین دوندگی زیاد، توان بازی هوشمندانه را هم به خصوص در برابر تیم میزبان داشته باشند.

 

اردوی کوتاه تیم ملی در جزیره کیش، مجال اندکی به اسکوچیچ و شاگردانش می‌دهد تا آماده رقابت در شرایط اقلیمی دشوار خلیج فارس شوند و با بازیکنانی در تیم ملی بحرین رقابت کنند که از بدو تولد تاکنون این شرایط آب و هوایی را تحمل کرده‌اند. شاید همین دلیل باعث شده تیم ملی هیچگاه در بحرین مسابقه‌ای را پیروز نشده باشد.  

تمرین تیم ملی فوتبال ایران

همین مشکلات و شرایط آب و هوایی ویژه خلیج فارس مزید بر علت شد تا فیفا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را از تابستان به زمستان منتقل کند. در سال‌های اخیر، هیچگاه مسابقات فوتبال در این مقطع از سال در شهرها و کشورهای ساحلی خلیج فارس برگزار نمی‌شود وتصمیم AFC برای میزبانی بحرین بدون هیچ گونه جانبداری، یکی از علامت سوال‌های موجود در ذهن هر شنونده پرسشگری است!

دیدگاه تان را بنویسید