صمد نیکخواه بهرامی: حضور بسکتبال در المپیک یعنی طلا

کاپیتان تیم ملی بسکتبال با تاکید بر سخت بودن شرایط این رشته گفت: همین که توانستیم سهمیه المپیگ بگیریم یعنی مدال طلا گرفته‌ایم و هر نتیجه‌ای هم در توکیو کسب کنیم، قابل تقدیر است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، صمد نیکخواه بهرامی امروز سه شنبه در جریان جلسه تمرینی تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه تاخیرش در اردو باهماهنگی کادر فنی بود، گفت: بعد از اتمام لیگ آسیب دیدگی کمی داشتم. با این شرایط به خارج از کشور رفتم و آنجا باید واکسیناسیون می شدم. همین مسئله باعث تاخیر در پیوستنم به اردوی تیم ملی شد.

وی با تاکید بر اینکه تیم ملی بسکتبال در پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا و طی دیدار با عربستان و قطر باید خیلی خوب کار کند تا جبران بازی نه چندان دلچسب دو پنجره قبل شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم جدا از نتیجه و برد بتوانیم دیدارهای قشنگی داشته باشیم. به هر حال بعد از لیگ هماهنگی دوباره بازیکنان کمی سخت است. زمان زیادی تا مسابقات داریم. امیدوارم در این فاصله بتوانیم هماهنگ تر شویم.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال در واکنش به پرسش های مطرح پیرامون المپیک و حضور در این بازی ها تاکید کرد: کار سایر رشته‌ها سخت هستند اما با بسکتبال قابل قیاس نیستند. دقیقا مانند دوی صدمتر که باید آمادگی کامل داشته باشند بسکتبالیست‌ها هم به همان اندازه تلاش می‌کنند و آماده می‌شوند.

وی با اشاره به حضور ۱۲ تیم در مسابقات بسکتبال المپیک خاطرنشان کرد: یک نگاه به تیم هایی که سهمیه نگرفته اند کار بزرگ ایران را برای کسب سهمیه نشان می دهد. این در حالی است که بسکتبال ما امکانات خوبی ندارد و این هم مربوط به امروز نیست. واقعا برای بسکتبال با این شرایط حضور در المپیک ماندن کسب مدال طلاست. با توجه به میزان اهمیتی که به بسکتبال می‌دهند، ملی پوشان ما هر نتیجه‌ای در توکیو بگیرند قابل تقدیر است.

نیکخواه بهرامی همچنین در مورد پاداش های تعیین شده برای المپیک و مدال آورانش گفت: نمی‌دانم پاداش های تعیین شده نتیجه تصمیمات چه کسانی است چون کارشناسی نشده است، کمیته ملی المپیک کارشناسان خوبی دارد اما خوب است گاهی از کارشناسان بسکتبال هم دعوت شود. بسکتبال در کمیته المپیک کرسی ندارد و به همین هم کمتر به این رشته اهمیت می‌دهند.

کاپیتان تیم‌ ملی بسکتبال در پایان با یادآوری دیدار افتتاحیه این تیم مقابل فرانسه در المپیک گفت: همین مسئله باعث دیده شدن بیشترمان می شود. در المپیک همه بازی‌ها سخت است به خصوص که ما گروه سختی هم داریم اما با تمام توان عازم توکیو می شویم.

 

دیدگاه تان را بنویسید