جی پلاس؛

روایت جوانترین فرمانده جنگ از خواب عجیبی که پیش از شهادت حاج قاسم دید

امین شریعتی، جوانی که اولین تجربه فرماندهی اش را در هجده سالگی به دست آورد، در خاطره ای از خوابی عجیب که پیش از شهادت حاج قاسم دیده بود، روایت کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امین شریعتی(۱)، جوانترین فرمانده جنگ که آن روزها و پیش از آقا مهدی باکری، فرمانده تیپ عاشورا بود، از خوابی که پیش از شهادت حاج قاسم دیده بود، اینگونه روایت کرده است:

 

چند سال پیش، دو شب قبل از اینکه مراسم افطاری فرماندهان در منزل آقا محسن برگزار شود، در خواب دیدم که خبر آمد، شهید حاج احمد کاظمی و تعدادی از شهدا دارند می آیند و قرار است حاج قاسم به استقبال آنها برود. در عالم رؤیا، حاج قاسم از همه این جزئیات و نحوه ورود حاج احمد و دیگر بچه‌ ها خبر داشت. خلاصه، حاج قاسم به استقبال رفت. حاج احمد رسید، خودش جلو بود و تعداد زیادی از شهدا با لباس سبز سپاه پشت سرش. حاج احمد و حاج قاسم به صورت عجیبی همدیگر را در آغوش گرفتند و پس از مدتی حاج احمد به حاج قاسم گفت ما برای دو کار آمده ایم؛ یکی برای افطاری آقامحسن و بعد هم برای کمک به تو. بعد، رو کرد به پشت سرش که تعدادی از شهدا بودند و گفت حاج قاسم اصلاً نگران نباش، همه ما در کنار تو هستیم. بعد از این، حاج احمد به حاج قاسم گفت تا افطاری حاجی شروع نشده، من بروم به بچه‌ ها و خانواده ام سری بزنم. این وسط اتفاقات عجیب دیگری بین حاج احمد و حاج قاسم اتفاق افتاد و مطالب دیگری در گفتگوی آنها مطرح شد که از ذکر آن معذورم.

 

آن موقع شرایط سیاسی عراق بسیار پیچیده و نگران کننده بود. من این خواب را همان موقع برای آقای رسول زاده تعریف کردم و قرار گذاشتیم که جایی بازگو نشود. البته آقای رسول زاده گفت باید به خود حاج قاسم گفته شود. خلاصه، آقای رسول زاده برای حاج قاسم تعریف کرد و حاج قاسم به من گفت حتماً در یک فراغتی، باید خودت هم برای من تعریف کنی.

 

در اولین فرصت، این رؤیا را به حاج قاسم گفتم. در شروع صحبت های من، حاج قاسم مثل همیشه با آن محبت و برادری و شوخی که بین ما بود، سر به سر من گذاشت و به شوخی گرفته بود ولی وقتی رسیدم به آن بخش‌ های دو نفره، یعنی موضوعاتی که در عالم واقع من بی خبر بودم و فقط بین خودشان دو نفر بوده و حاج احمد در عالم رؤیا مطرح کرده بود و ظاهراً فقط حاج قاسم از آن خبر داشت، حاج قاسم بسیار متعجب شد و گفت فعلاً این را برای کسی تعریف نکن. این گذشت. چند بار دیگر وقتی مرا می‌دید، می‌ گفت رؤیای عجیبی بود، مبادا این را برای کسی تعریف کنی فعلاً. بگذار تا وقتش.

 

بله دوستان، حاج قاسم، قبل از اینکه وقت پروازش فرا برسد، آسمانی شده بود و ما همه غافل بودیم. در اصل او سفیر شهدا بر روی زمین بود. روحش با سالار شهیدان محشور باد.

 

۱. سردار امین شریعتی که در نخستین سال دفاع مقدس و ابتدای تأسیس تیپ عاشورا جانشین فرماندهی این تیپ بود، در هجده سالگی در عملیات آزادسازی خرمشهر، فرماندهی تیپ عاشورا را بر عهده داشت و بعد از وی شهید مهدی باکری فرماندهی این تیپ را عهده دار شد. امین شریعتی در دوران دفاع مقدس، مسئولیت‌ های مهمی در قرارگاه قدس، نجف، و غیره بر عهده داشت و پس از شهادت شهید مهدی باکری، مجدداً به عنوان فرمانده لشکر عاشورا منصوب شد و تا پایان جنگ در این مسئولیت انجام وظیفه کرد. بعد از جنگ نیز به عنوان جانشین فرماندهی قرارگاه کربلا، فرماندهی قرارگاه کربلا و فرماندهی لشکر ۷ ولیعصر (ع)، جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه، مسئول مهندسی ستاد مشترک سپاه و غیره خدمت کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید