جی پلاس؛

کار سخت احسان در المپیک؛ اختلاف با رقیب اصلی خیلی زیاد است!

با ثبت رکورد 69.71 متری یکی از رقبای احسان حدادی روز به روز شانس کسب مدال رکورددار ایران و آسیا در المپیک توکیو کمتر می شود و حتی با این شرایط حضورش در فینال هم یک اتفاق ویژه محسوب خواهد شد!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، حاشیه پشت حاشیه برای احسان حدادی. ماجرای خارپاشنه و اصرار او برای جراحی در آلمان روزهای سختی را برای او رقم زد. روزی نبود که از او به دلیل این عمل جراحی انتقاد نشود! احسان پس از حضور طولانی مدت در آلمان 21 بهمن ماه سال گذشته راهی آمریکا شد تا زیر نظر مک ویلکینز تمرینات خودش را ادامه بدهد. حضور در ینگه دنیا که دوباره صدای انتقادها را بلند کرد. اینکه چه دلیلی دارد او در این شرایط و با بودجه فدراسیون در آمریکا تمرین کند؟ با این حال مصدومیت او در همین اردو بر انتقادها افزود؛ هرچند که حدادی یک فیلم از تمریناتش منتشر کرد (تا نشان بدهد که اتفاق خاصی نیفتاده) اما او هرگز نتوانست صدای منتقدین را خاموش کند.

امروز اما انتشار یک خبر از رقیب احسان در المپیک یک بار دیگر او را به صدر اخبار برگرداند. پرتاب نزدیک به 70 متری(69.71) استال سوئدی در مسابقات هلسینبورگ باعث شد تا همه به آخرین رکوردی که حدادی زده بود فکر کنند. رکوردی که در مسابقات قهرمانی جهان قطر زد؛ یعنی پرتابی 65.16 متری. رکوردی که باز هم انتقادهای زیادی را به همراه داشت اما حدادی مصاحبه کرد و درباره اش گفت: «توقعم برای فینال مسابقات خیلی بیشتر از این بود، هشت ماه مثل یک ورزشکار حرفه‌ای زندگی کردم اما زورم همین بود.»

نکته اینجاست که در مسابقات هلسینبورگ نفر دوم یعنی سیمون پترسون 66.18 متر پرتاب کرده است و گوندی گودناسون هم 64.83. این یعنی که اگر احسان حدادی مانند قهرمانی جهان پرتاب کند با احتساب این رکوردها شاید در رده سوم قرار بگیرد.اما مهم ترین مسئله اینجاست که حدادی برای آخرین بار در المپیک لندن راهی فینال رقابت معتبر شد و از آن پس نه در قهرمانی جهان و نه در المپیک به فینال نرسید! ضمن اینکه به غیر از رکورد 66.03 او در این 9 سال هیچ پرتابی بالای 66 متر نداشته و این نشان دهند شرایط نامساعد او برای حضور در المپیک است.

ضمن اینکه نباید این نکته را فراموش کرد که در المپیک سایر رقبا با رکوردهای بهتر هم اضافه خواهند شد و اگر حدادی نتواند روی سکو برود و مدال بگیرد، همه آن خارپاشنه ها، هزینه های دلاری، اردوی آمریکا و ...دوباره علم خواهند شد. انتظار خیلی ها پس از این همه اردو و امکانات فقط گرفتن مدال است نه چهارمی و پنجمی در مهمترین تورنمنت ورزشی جهان. کار حدادی سخت است، خیلی سخت....

 

دیدگاه تان را بنویسید