حمایت داورزنی از حرف جنجالی آلکنو

رئیس فدراسیون والیبال در حمایت از آلکنو گفت:حرف آلکنو درست است؛ هیچ مربی در هیچ کجای دنیا چیزی را تضمین نمی‌کند. ما باید شرایطی فراهم کنیم تیم به نتیجه برسد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمدرضا داورزنی درباره صحبت‌های آلکنو مبنی بر اینکه گفته بود هر کسی قول تضمین  نتیجه دهد شارلاتان است اما شما گفته بودید او می‌تواند شما را به اهداف‌تان برساند، عنوان کرد: بله حرف آلکنو درست و آرمان داشتن جزو برنامه‌های فدراسیون است. هدف‌گذاری ما هم قرار گرفتن بین ۴ تیم برتر بود. بعد از آن باید به سکو نگاه کرد، فدراسیون با این انگیزه تلاش می‌کند.

* همه تلاش می‌کنند جزو ۴ تیم برتر باشیم

رئیس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: نمی‌توان در ورزش قول  صددرصد داد اما هدف این است همه تلاش کنند تیم جزو ۴ تا قرار بگیرد در این صورت این شانس را خواهد داشت که روی سکو هم برود. می‌خواهم بگویم تیم‌های شرکت‌کننده در المپیک جزو بهترین‌های جهان و همه دنبال نتیجه خوب هستند. تیمی که باهوش باشد، نقاط ضعف خود را برطرف کند، برنامه داشته باشد طبیعی است نتیجه بهتری می‌گیرد.

* در جام ملت‌ها نتیجه نمی‌خواهیم

داورزنی با اشاره به اینکه می‌توانستیم از ابتدای راه بگوئیم حضور در المپیک کافی است، عنوان کرد: ما از خودمان انتظار داریم. همه ما دنبال روزهای بهتر و کسب سکو هستیم. دنبال اینکه فردایی بهتر از امروز داشته باشیم. حرف آلکنو درست است؛ هیچ مربی در هیچ کجای دنیا چیزی را تضمین نمی‌کند. ما باید شرایطی فراهم کنیم تیم به نتیجه برسد. ما به آلکنو گفتیم از شما در جام ملت‌ها نتیجه نمی‌خواهیم.

وی افزود: بعضی از کشورها در لیگ ملت‌ها دنبال نتیجه هستند چون المپیکی نیستند مانند صربستان. ما در لیگ ملت‌ها به دنبال این هستیم از ۱۵ بازی رسمی در دور مقدماتی و در صورت صعود با ۱۷-۱۸ بازی تیم برای المپیک هم آماده شود.

* بازی دوستانه در شرایط کرونا مشکلاتی خواهد داشت

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به سوالی دیگر مبنی براینکه آیا به همین دلیل دیدار دوستانه قبل از لیگ ملت‌ها در نظر گرفته نشده، یادآور شد: بازی دوستانه در شرایط کرونا از نظر قرنطینه ما را دچار مشکلاتی خواهد کرد. کشورهایی که دیدار دوستانه دارند به این خاطر است که در اروپا به خاطر فاصله نزدیک شرایط متفاوتی با ما دارند. اگر بخواهیم سفر برویم یا کشوری را دعوت کنیم نگران این بودیم که ۲-۳ بازیکن را به خاطر کرونا از دست بدهیم.

* استرس را از تیم برداشتیم

وی افرود: شرایط لیگ ملت‌ها می‌تواند ما را به آمادگی خوبی برساند چون آلکنو می‌تواند فرصت را به بازیکنان جوانی بدهد که میدان ندیده‌اند مانند سعادت، صالحی و ... اما اگر فشار نتیجه روی تیم باشد سرمربی مجبور می‌شود فقط از بازیکنان باتجربه استفاده کند در این صورت هم به آنها فشار می‌آورد و هم احتمال آسیب دیدگی وجود دارد. در غیر اینصورت بازیکنان جوان هم فرصت بازی خواهند داشت به همین دلیل این استرس را از تیم گرفتیم.

* حضور آلکنو قسمتی از ضعف ما را پوشش می‌دهد

داورزنی یادآور شد: نمی‌‌گویم برای تفریح در لیگ ملت‌ها شرکت می‌کنیم بلکه تلاش می‌کنیم تیم بازی به بازی شرایط بهتری برای المپیک پیدا کند. همه هدف ما این است بهترین نتیجه ممکن را بگیریم. تیم ما هم باید از فرصت‌ها استفاده کند، باهوش تر بازی کند، کم خطا باشد. حضور آلکنو هم قسمتی از ضعف تیم ما را پوشش داده و تیم شرایط خوبی دارد.

* آلکنو فقط می‌توانست یک مربی با خود ببرد

وی درباره خط خوردن پیمان اکبری، گفت: ما به دلیل محدودیتی که داشتیم باید انتخاب می‌کردیم. در گذشته ۱۴ بازیکن با ۱۰-۱۱ همراه به مسابقات می‌رفت الان وقتی تیم را یک ماه جایی می‌بریم در نهایت باید ۱۸ بازیکن اعزام کنیم و ۷-۸ نفر همراه تیم خواهند بود. آلکنو فقط یک مربی می‌توانست با خود ببرد، ترجیح داد از آقای تندروان استفاده کند این به معنای خط خوردن اکبری نبود. او از مربیان خوب ماست و در آینده از او استفاده خواهد شد اما الان با دلیل محدودیت فقط یک مربی می‌توانست همراه آلکنو باشد که او تصمیم گرفت این فرصت را به مربی قهرمان سال قبل لیگ بدهد. اکبری در این چند سال کنار تیم بوده و در آینده هم خواهد بود.

* انتخاب سرمربی بانوان را به نایب‌رئیس واگذار کردیم

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر انتخاب فریبا صادقی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال و انتقاداتی که نسبت به این انتخاب وارد شده است، گفت: فرایند تصمیم گیری در این موضوع را کاملا به خانم محمدیان و دیگر همکاران در حوزه نایب رییسی بانوان واگذار کردیم. تعدادی مربی مد نظر بودند که برنامه دادند و برنامه ها مورد بررسی قرار گرفت. در بین گزینه‌ها خانم صادقی انتخاب شد تا تیم را جمع و جور کند و شهریور ماه به مسابقه قهرمانی آسیا برود، البته خانم صادقی تنها نیست و گروهی کار می کند. در این کار تیمی، مهم است هماهنگی وجود داشته باشد تا تیم به خوبی برای مسابقات پیش رو آماده شود.

وی ادامه داد: در مورد تعیین تکلیف مربیان تیم جوانان و نوجوانان هم خانم محمدیان و همکاران کار می کنند و افراد ظرف چند روز  آینده انتخاب می‌شوند تا کارشان را شروع کنند. سعی می‌کنیم ترکیبی که انتخاب می کنیم از مربیان مختلف ایران باشد‌.

* حضور مربی خارجی منتفی نشده است

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که قرار بود برای تیم بانوان از مربی خارجی استفاده شود چرا اکنون به گزینه ایرانی رسیده‌اید؟ عنوان کرد: حضور مربی خارجی منتفی نشده است و دنبال مربی خوبی می‌گردیم. از طرفی امسال می‌خواهیم در المپیک شرکت کنیم بنابراین اولویت بندی کردیم البته به این معنی نیست که بانوان برای ما مهم نیستند بلکه دنبال مربی خوب خارجی می‌گردیم. در اکثر کشورهای خارجی یک مرد، سرمربی تیم بانوان است از این رو  پیدا کردن مربی، با شرایطی که ما می‌خواهیم سخت است با این حال دست از تلاش بر نداشتیم.

داورزنی ادامه داد: یکی از برنامه‌های فدراسیون پیدا مربی خارجی است اما تا آن موقع نمی‌خواهیم همه کارها را متوقف کنیم و فرصت ها را از دست بدهیم. اردویی جهت  آماده‌سازی تیم بزرگسالان برای حضور در قهرمانی آسیا در نظر گرفتیم‌.

* باید در تیم بزرگسالان پوست اندازی شود

وی با اشاره به اینکه لازم است در تیم بزرگسالان پوست اندازی صورت بگیرد، یادآور شد: نگاه ما به تیم ملی بانوان بزرگسال این است که پوست اندازی کند. تعدادی بازیکن داریم که به دفعات در مسابقات مختلف شرکت کرده‌اند و اکنون این فرصت را می‌خواهیم به جوان ترها بدهیم و ترکیب تیم از نفرات جوان و با تجربه‌ها باشد اما وجه غالب تیم جوان‌ها باشند. در واقع می‌خواهیم گامی رو به جلو برداریم. اگر قرار باشد تیم با ترکیب نفرات با تجربه در مسابقات هفتم شود و با ترکیب جوان ها هشتم، ترجیح می‌دهیم با جوان‌ها برویم که سرمایه‌گذاری برای آینده شود.

دیدگاه تان را بنویسید