گزارش روزنامه الرایه از یک فصل دشوار در لیگ قطر؛

از جابجایی ناموفق ایرانی‌ها تا دبل قهرمانی رضاییان

یکی از روزنامه‌های مطرح قطری به بررسی فصل دشوار لیگ قطر و همچنین وضعیت بازیکنان ایرانی در این لیگ پرداخته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، روزنامه الرایه قطر در شماره امروز به بررسی یکی از سخت‌ترین فصل‌های فوتبال قطر در سایه بیماری کرونا پرداخت.

تسنیم نوشت؛ در بخشی از گزارش این روزنامه با اشاره به عملکرد باشگاه‌های قطری در مسابقات این فصل آمده است: فصل فوتبال قطر به مراحل پایانی رسیده و تنها یک مسابقه در این فصل باقی مانده که آن هم بازی فینال جام امیر(جام حذفی) بین السد و الریان است تا یک فصل ماراتونی دیگر به پایان برسد. این فصل یکی از سخت ترین سال‌های فوتبال قطر بود به دلیل طولانی شدن بحران کرونا و تغییرات گسترده ای که این شرایط در برگزاری رقابت‌ها ایجاد کرد. این بیماری در برخی مقاطع باشگاه‌ها را از حضور بازیکنان و مربیانشان محروم کرد و البته باعث شد تماشاگران فوتبال نتوانند تماشاگر مسابقات باشند. 

السد با هدایت ژاوی در این فصل برتری چشمگیری نسبت به سایر باشگاه‌ها داشته و توانست دو هفته پیش از پایان لیگ قهرمان شود، همچنین به فینال جام حذفی رسید.

اما الدحیل رقیب سنتی السد در این سال‌ها عملکرد ضعیفی داشت و هیچ موفقیتی در این فصل به دست نیاورد. الدحیل در لیگ نایب قهرمان شد و در جام حذفی با شکست مقابل الریان نتوانست به فینال برسد تا عملکردی دور از انتظار داشته باشد. این تیم در بخش بازیکنان خارجی و مربیان ثبات نداشت. صبری لاموشی فرانسوی در ماه اکتبر جانشین ولید الرکراکی مراکشی شد در حالی که لاموشی هم عملکرد فنی خوبی نداشته است و بدون هیچ موفقیتی فصل را به پایان رساند.

همچنین در بخش بازیکنان خارجی الدحیل تغییرات زیادی در این فصل داشت به طوری که ابتدا رامین رضاییان را از الشحانیه جذب کرد و در نیم فصل او را با علی کریمی هافبک قطر جا به جا کردند. همچنین در ادامه دودوی برزیلی را به خدمت گرفتند و بعد اولونگای آفریقایی را جذب کردند اما این تغییرات باعث شد هماهنگی لازم در تیم ایجاد نشود و نتیجه موفقی نداشت.

در بخش دیگری از این گزارش به عملکرد موفق باشگاه السیلیه با حضور رامین رضاییان در نیم فصل دوم اشاره شده و آمده است: "السیلیه در این فصل عملکرد قابل توجهی داشت و توانست دو عنوان قهرمانی کسب کند. این تیم ابتدا در جام "اوریدو" با نتیجه دو بر صفر الریان را شکست داد و به عنوان قهرمانی رسید همچنین در جام اتحادیه باشگاه‌های قطر المرخیه را شکست داد و قهرمان شد. این دومین قهرمانی السیلیه در طول یک فصل بود که موفقیت قابل توجهی برای این باشگاه به شمار می رود و ناکامی السیلیه در لیگ با کسب جایگاه نهم جدول را جبران کرد.

در پایان گزارش الرایه ناکامی آسیایی باشگاه‌های قطری در لیگ قهرمانان آسیا و حذف در مرحله گروهی دردناک توصیف شده است.

دیدگاه تان را بنویسید