جی پلاس

از گور برخواسته های لیگ برتر فوتبال در مازندران و اصفهان

نساجی و ذوب آهن دو تیمی هستند که از زمان انتخاب سرمربیان جدید خود کاملا زیر و رو شده اند و در حال ترک منطقه سقوط هستند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ از هفته هفدهم لیگ برتر تاکنون، دو تیم ذوب آهن و نساجی که از مدعیان سقوط به لیگ دسته یک بودند، به شکلی عجیب احیاء شدند و روند بسیار خوبی را پشت سرگذاشتند.

دو تیمی که با توجه به نتایج آن‌ها امید زیادی به بقای آن‌ها در فصل جاری لیگ نمی‌رفت، از گور برخواسته‌اند و عملکردی در حد و اندازه تیم‌های صدر جدولی به نمایش گذاشتند. البته با وجود این تعقیب و گریز، مرتب ببین جایگاه چهاردهم و پانزدهم در جدول جا به جا شده‌اند و یکدیگر را به زیر می‌کشیدند.

شاید این اتفاق از بدشانسی هر دو تیم باشد که همزمان با هم احیاء شده‌اند و با وجود پیروزی‌های خوب در چندین هفته اخیر، همچنان در کورس بقا هستند و از خطر حضور در رتبه پانزدهم و سقوط به لیگ دسته یک رها نشده‌اند.  البته این اتفاق را باید یک بدبیاری برای تیم‌های حاضر در رتبه دهم تا سیزدهم هم حساب کرد که حالا یک خطر جدی را پشت سر خود حس می کنند.

ذوب آهن بالاخره بعد از هفته‌ها دست و پا زدن در رتبه چهاردهم، خودش را خلاص کرد و با شکست دادن استقلال به رتبه سیزدهم رسید و سایپا را جا گذاشت. از سوی دیگر نساجی هم به سایپا رسیده و حالا فقط به خاطر تفاضل گل کمتر در رتبه پانزدهم قرار دارد.

از زمان کلید خوردن تحولات در نساجی و ذوب آهن با حضور الهامی و حسینی، ذوب آهن از 6 بازی 10 امتیاز کسب کرده که برابر با کل امتیازات این تیم در 15 بازی نیم فصل نخست است. نساجی نیز در 5 بازی 9 امتیاز کسب کرده این تیم هم در 15 بازی نیم فصل نخست این تعداد امتیاز را کسب کرده بود.

استقلال - نساجی - لیگ برتر -  مهدی قایدی

نکته حائز اهمیت درباره این دو تیم، پیروزی خارج از خانه آن‌ها مقابل دو تیم قدرتمند مس رفسنجان و استقلال بود که علاوه بر سه امتیاز، باعث افزایش خودباوری در آن‌ها خواهد شد.

با این نتایج، می‌توان انتظار داشت که این دو تیم پرطرفدار در اصفهان و مازندران، در فصل آینده هم در لیگ برتر ایران حضور داشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید