جی پلاس

تصمیمات عجیب AFC پایان ندارد؛ بازگشت ایران و عربستان بر سر خانه اول!

با حضور تیم‌های ایرانی در عربستان و برگزاری مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اتمام اختلاف فوتبالی دو کشور وجود داشت اما استقلال از الهلال و النصر از تراکتور در زمین بی طرف میزبانی خواهند کرد!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ با اتمام مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، سه تیم ایرانی موفق به صعود به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها شدند. طبق برنامه‌ ریزی های انجام شده، استقلال میزبان الهلال و تراکتور مهمان النصر عربستان است و مجددا بحث مناقشه قدیمی دو کشور و میزبانی در زمین بی طرف مطرح شده است.

خبرنگار عربستانی در ارتباط با این موضوع نوشت: دیدار تراکتور با النصر در زمین بی طرف برگزار خواهد شد. با توجه به این که النصر میزبان این بازی است باید این باشگاه کشور بی‌طرف را انتخاب کند و اما دیدار الهلال و استقلال هم در زمین بی‌طرف خواهد بود و باتوجه به این که استقلال میزبان است این باشگاه ایرانی کشور بی‌طرف را انتخاب خواهد کرد.

این موضوع در حالی است که بعد از گذشت پنج سال از مناقشه فوتبالی ایران و عربستان که منجر به برگزاری بازی های نمایندگان دو تیم در زمین های بی طرف از جمله قطر، کویت، امارات و عمان شده است، امسال به علت شرایط کرونایی، AFC عربستان راه میزبان سه گروه از بازی ها انتخاب کرد و طبق برنامه ایرانی ها هم باید به این کشور می رفتند.

با این وجود، در سال جاری و زمانی که اعلام شد دیدار برخی نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا در کشور عربستان سعودی برگزار خواهد شد، توضیح بیشتری در این زمینه ارائه و مشخص نشد که تکلیف تصمیم قبلی چیست و آیا مشکلات دو طرف در این رابطه برطرف شده است یا خیر؟ اینکه آیا قرار است بازی ها به روال سابق بازگردد و نمایندگان عربستان سعودی نیز در ایران حاضر می‌شوند؟

این مسائل و تناقض های آشکار در تصمیمات کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران و مسئولان ورزش از جمله وزیر ورزش و معاون قهرمانی وی در این رابطه از کنفدراسیون فوتبال آسیا توضیحی نخواسته اند که چرا و به چه دلیل ایرانی باید به عربستان می رفتند و حالا بعد از برگزاری موفقیت آمیز مسابقات، نمایندگان این دو کشور در زمین بی طرف بازی کنند؟

به گزارش جی پلاس؛ هنوز AFC تصمیم رسمی و نهایی خود را برای تک دیدار مرحله یک هشتم نهایی اعلام نکرده است اما هر گونه تصمیمی مبنی بر میزبانی تیم های عربستانی در خانه و میزبانی تیم های ایرانی در زمین بی طرف، می تواند باعث جنجال بزرگی در فوتبال ایران شود چرا که این موضوع، چیزی نیست که بیش از پنج سال قبل در AFC و سپس در دادگاه داوری ورزش مصوب شد.

مسئولان ارشد فوتبال ایران چندین ماه قبل مراحل اداری مربوط به میزبانی عربستانی را با وجود مناقشه با فوتبال ایران طی نکردند اما الان زمان ورود جدی به این موضوع پیگیری پرونده از طریق مبادی قانونی است تا تی چندین ماه آینده، اتفاق مثبتی میان دو کشور بیفتد. به خصوص که در هفته های اخیر اخباری مبنی بر نزدیکی ایران و عربستان از با میانجیگری عراق مخابره شده است.

دیدگاه تان را بنویسید