چگونه در سریعترین زمان بهترین قیمت پرواز را بیابیم؟

مسافران برای اینکه وقت کافی برای تهیه بلیط را ندارند بیشتر به خرید آنلاین و استفاده از برنامه های مختلف روی آورده اند، بنابراین می توان گفت استفاده از متاسرچ در میان مردم رواج پیدا کرده است. حال این سوال ممکن است به وجود آید که متا سرچ چیست؟ چگونه می تواند برای مسافرت های ما مفید واقع شود؟ در ادامه مطالب به بحث در مورد متا سرچ خواهیم پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

مسافرت یکی از تفریحاتی به شمار می رود که از زمان های گذشته همواره، همراه مردم بوده است. مسافرت هایی که از گذشته تا به امروز انجام گرفته اند، می توانند علت های متفاوتی داشته باشند، به عنوان مثال بسیاری از افراد به دنبال سفرهای کاری به شهری دیگر یا کشوری دیگر سفر خواهند کرد، یا عده ای برای گردشگری و تفریح راهی مناطق دیگر می شوند.

 در چند سالی که گذشت برای انجام مسافرت ها تغییرات زیادی رخ داد که ایران هم توانست همراه با تغییرات جهانی در نحوه انجام مسافرت ها تغییراتی را ایجاد نماید. در این میان رزرو آنلاین و خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین از سایت های اینترنتی و اپلیکیشن ها به مردم معرفی شد و کم کم توانست در بین مردم رواج پیدا کند. در بسیاری از کشورها از متا سرچ برای رزرواسیون آنلاین بهره می برند.

چگونه در سریعترین زمان بهترین قیمت پرواز را بیابیم؟

 مسافران برای اینکه وقت کافی برای تهیه بلیط را ندارند بیشتر به خرید آنلاین و استفاده از  برنامه های مختلف روی آورده اند، بنابراین می توان گفت استفاده از متاسرچ در میان مردم رواج پیدا کرده است. حال این سوال ممکن است به وجود آید که متا سرچ چیست؟ چگونه می تواند برای مسافرت های ما مفید واقع شود؟ در ادامه مطالب به بحث در مورد متا سرچ خواهیم پرداخت.

 

تعریف متا سرچ

اگر تا به حال از طریق سایت هایی چون اسکای اسکنر بلیط هواپیما خود یا رزرواسیون های لازم را انجام داده باشید، می دانید که این سایت ها می توانند به سرور های مختلفی متصل شوند و نیازهای شما را بر اساس جستجوهایی که انجام داده اید مورد بررسی قرار دهند.

 این وب سایت ها به سایت های مختلفی متصل می شوند، حتی برای رزرو هتل هم می توانند به شما کمک های لازم را به انجام برسانند، بنابراین با استفاده از این سایت ها می توان به جای جستجو در چندین سایت و اتلاف وقت با استفاده از یک سایت رزرو های لازم را انجام داد.

 با استفاده از متا سرچ می توانید قیمت تورهای مسافتی، انواع هتل ها، بلیط های هواپیما و ... را مشاهده نمایید، همچنین برای رزرو بلیط هم می توان از این گونه وب سایت ها استفاده کرد. در واقع می توان گفت متا سرچ به جستجوی مواردی چون بلیط قطار و بلیط هواپیما، تورهای مسافتی و رزرو محل اقامت و ... می پردازد، وب سایت های زیادی وجود دارند که علاوه بر جستجو مکان های گردشگری و جاذبه ها متا سرچ را هم به منوی ابزار سایت خود اضافه کرده اند.

یکی از بهترین سایت هایی که در کل جهان وجود دارد کایاک نام دارد که از متا سرچ اینگونه سخن به میان می آورد:

کایاک به عنوان یکی از وب سایت هایی که می تواند خدمات گسترده ای را برای مسافرت ارائه دهد به حدود 700 وب سایت متصل است و شما می توانید با جستجو بر اساس فیلتر های مورد نیاز خود به بهترین و مناسب ترین بلیط هواپیما، رزرو هتل، اقامتگاه و ... دسترسی داشته باشید. کایاک با بهره بردن از سرویس متا سرچ می تواند خدمات منحصر به فردی را ارائه دهد.

چگونه در سریعترین زمان بهترین قیمت پرواز را بیابیم؟

مزایای متا سرچ

متا سرچ یکی از ابزارهای جستجوگری می باشد که از مزیت های بیشماری برخوردار می باشد. سایت های معتبری چون لست سکند از جستجوگر متا سرچ بهره می برند و قادر است که بر اساس فیلترهای مورد نظر شما نیازهایی را که دارید در اختیار شما قرار دهد. در ادامه مطالب به مزیت های این جستجو خواهیم پرداخت.

سرویس متا سرچ با توجه به نتایجی که شما از آن برای سفر خود استفاده کرده اید می تواند شما را با سایت هایی آشنا کند که از وجود آن ها هیچ گونه اطلاعی نداشته اید، سایت هایی که شما آن ها را مشاهده می کنید از مجوزهای لازم برخوردار هستند و قیمت های مناسبی را در اختیار شما قرار می دهند. پروازهای چارتری مختلفی وجود دارد که بلیط های خود را در اختیار آژانس های مسافرتی مختلف قرار می دهد، بنابراین حتی با آژانس هایی که قبلا آشنایی نداشته اید، آشنا خواهید شد.

گزینه هایی مختلفی در متا سرچ وجود دارد، که یکی از آن ها اطلاع رسانی به کاربر می باشد، گاهی اوقات شما نمی توانید محل مناسبی را برای اقامت خود بیابید و رزرواسیون محل اقامت را انجام دهید، بنابراین با فعال کردن فیلتر مورد نظر خود هر زمانی که نتیجه پیدا شود می تواند به شما اطلاع رسانی کند.

از ویژگی های دیگر متا سرچ می توان دارا بودن از تمامی رزروهای مختلف را نام برد. یعنی می توان برای رزرو انواع هتل ها، اقامتگاه ها، رزرو بلیط، انواع وسیله نقلیه و ... در یک سایت منبع استفاده کرد.

از مهم ترین مزیت های متاسرچ می توان به صرفه جویی در زمان اشاره کرد. شما با استفاده از این سرویس نیازی ندارید که به دنبال سایت های مختلف برای رزرو بلیط یا دیگر اقدامات لازم باشید.

گاهی اوقات ممکن است این مشکل پیش آید که نتوان برای تمامی سفرها از یک سایت استفاده کرد و همواره به د نبال مناسب ترین و بهترین قیمت ها بود، به عنوان مثال ممکن است سایتی سفر به اصفهان را با قیمت مناسب تری ارائه دهد، اما قادر نباشد که برای رزرواسیون هایی که به مقصد تهران انجام می شود قیمت مناسبی را ارائه دهد، بنابراین متا سرچ می تواند این مشکل را حل نماید و بهترین و مناسب ترین گزینه هایی ممکن را در اختیار شما قرار دهد.

مزایای متا سرچ در لست سکند

سایت های زیادی در ایران وجود دارند که در زمینه ارائه خدمات مسافری مشغول به فعالیت هستند یکی از این سایت ها که در سال 1389 راه اندازی شده لست سکند(https://lastsecond.ir/) نام دارد که دارای سرویس متا سرچ برای مسافرت می باشد.

در حال حاضر گزینه هایی چون تهیه بلیط هواپیما به متاسرچ این وب سایت افزوده شده  که بیش از 300 سایت معتبر به آن متصل هستند. مسافران می توانند با استفاده از این وب سایت از مناسب ترین قیمت های موجود اطلاع پیدا نمایند.  در روز های آینده خدماتی چون جستجو گر اقامتگاه ها و هتل ها به سرویس متا سرچ وب سایت نامبرده اضافه خواهد شد که می توان به عنوان یکی از کامل ترین متا سرچ های گردشگری در کشور ایران از آن یاد کرد.

متاسرچ باعث بالا رفتن سرعت نتایج، در اختیار داشتن فیلترهای گوناگون، امکان دسترسی به وب سایت ها و کانال های تلگرامی و ... شده است.

منبع: وب سایت لست سکند

 

دیدگاه تان را بنویسید