جی پلاس/پیام امام به مناسبت شهادت مهدی شاه آبادی؛

امام، شهید شاه آبادی را چگونه ستودند؟

امام خمینی در پیامی شهادت حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی شاه آبادی را تبریک و تسلیت گفتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، به دنبال شهادت حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی شاه آبادی در ششم اردیبهشت سال ۶۳ به هنگام حضور در جبهه های جنگ و در منطقه جزیره مجنون، امام خمینی (س) در پیامی که به همین مناسبت در هفتم اردیبهشت ماه صادر کردند، اینگونه نگاشتند:

 

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

إناللّه‌ و إِنّا إلیه راجعون

با کمال تأسف و تأثر شهادت استادزادۀ محترم،[1]جناب حجت الاسلام، آقای آقا شیخ مهدی شاه‌ آبادی، را به پیشگاه معظّم حضرت بقیة‌ اللّه‌، أرواحنا لمقدمه الفداء، تبریک و تسلیت عرض می‌ کنم. مبارک باد بر آن حضرت چنین فداکاران و جانبازان در راه هدف بزرگ و اسلام عزیز، که با شهادت افتخارآمیز خود ملت عظیم‌الشأن ایران، بویژه روحانیت عالیقدر، را سرفراز می‌ نمایند. این شهید عزیز علاوه بر آنکه خود مجاهدی شریف و خدمتگزاری مخلص برای اسلام بود و در همین راه به لقاءاللّه‌ پیوست، فرزند برومند شیخ بزرگوار ما بود، که حقاً حق حیات روحانی به اینجانب داشت، که با دست و زبان از عهدۀ شکرش برنمی‌آیم. از خداوند متعال برای این شهید سعید و سایر شهدای در راه اسلام رحمت در جوار خود، و برای فامیل معظّم و حضرات آقازادگان محترم شاه‌آبادی، دامت افاضاتهم، صبر و اجر عظیم خواستارم.

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

 

1 ـ آیت الله العظمی میرزا محمد علی شاه‌آبادی، پدر شهید مهدی شاه‌آبادی، از عارفان وارسته بود که امام خمینی سال ها از محضر ایشان کسب فیض کرده است. 

 

صحیفه امام؛ ج ۱۸، ص ۴۰۷

دیدگاه تان را بنویسید