جی پلاس؛

پاسخ امام به اظهار محبت یکی از علاقه مندانشان چه بود؟

خانمی ۳۳ ساله که از ارادتمندان و علاقه مندان امام خمینی بود، با اینکه مادر شش فرزند بود و کار می کرد و گردنبندی از دسترنج خود تهیه کرده بود، با نامه ای خدمت امام فرستاد که واکنش جالب امام را در پی داشت که البته این رفتار از ایشان دور از انتظار نبود چرا که در مواردی مشابه، چنین رفتار کرده بودند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: در خاطراتی که حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان درباره نوع برخورد امام خمینی (س) با علاقه مندانشان نقل کرده، اینگونه آمده است:

 

خانم خانه داری که 33 ساله بود طی نامه ای به امام نوشت: شش دختر دارم و گردنبندی‌‎ ‎‌را که از دسترنج خودم تهیه کرده ام برای شما فرستادم که امیدوارم قبول کنید و خواهش‌‎ ‎‌می کنم که جواب نامه را به دست خودتان برای ما بفرستید و همراه آن یک دعا برایمان‌‎ ‎‌بنویسید که بخوانیم تا سالم باشیم... .

 

امام در پاسخ ایشان چنین مرقوم فرمودند: «بسمه‌‎ ‎‌تعالی، خواهرم نامۀ محبت آمیز و هدیه ای که فرستاده بودید واصل شد. از شما تشکر‌‎ ‎‌می کنم و امیدوارم خداوند منان شما و فرزندانتان را سلامت و عافیت و سعادت دین و‌‎ ‎‌دنیا و آخرت عنایت فرماید. چون میل داشتم که خود شما از هدیه ای که برای من‌‎ ‎‌فرستاده اید و آن را قبول نموده ام استفاده کنید. لهذا برای شما فرستادم.

 

برشی از کتاب برداشت هایی از سیره امام خمینی(س)؛ ج ۱، ص ۱۶۳؛ ناشر: موسسه چاپ و نشر عروج؛ چاپ هشتم (۱۳۹۲).

 

دیدگاه تان را بنویسید