دبیر جشنواره فیلم زمین مشخص شد

جشنواره فیلم زمین به دبیری فرهاد توحیدی از ۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با نمایش بهترین آثار در زمینه توسعه پایدار و حفاظت از منابع و با همکاری هنرمندان، کارشناسان و فعالان شاخص و برگزیده کشور و همراهی سازمان ها و نهادهای دست‌اندرکار توسعه برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، موضوع محوری این دوره از جشنواره که به علت همه‌گیری کووید به صورت کاملا مجازی و بر پلتفرم هاشور و در سطح ملی برگزار خواهد شد، زن، خانواده، خانه و توسعه پایدار اعلام شده است.

 جشنواره زمین با برد ملی و فراملی و با هدف اشاعه فرهنگ، سبک زندگی و منش مدیریتی مبتنی بر «توســعه پایـدار» و جهت حمایت از هنرمندان و فیلمسازانی که در عرصه‌های گوناگون مرتبط با این مقوله فعالیت می‌کنند، بنیان گذاشته شده است.

این جشنواره که عضو شبکه بین‌المللی جشنواره‌های فیلم سبز (Green Film Network) است به صورت کاملا مستقل در بخش خصوصی و توسط موسسه فرهنگی- هنری اردیبهشت عودلاجان و سازمان مردم نهاد تمدن سبز هنرمندان حامی محیط‌زیست برگزار می‌شود. 

بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم زمین شامل مسابقه فیلم داستانی بلند (بیش از 40 دقیقه)، فیلم داستانی کوتاه (کمتر از 40 دقیقه)، فیلم مستند بلند (بیش از 40 دقیقه)، فیلم مستند کوتاه (تا 40 دقیقه)، فیلم تجربی (زمان آزاد) و فیلم پویانمایی (زمان آزاد) خواهد بود.

علاوه بر بخش رقابتی، جلسات تخصصی و کارگاه‌های علمی، فرهنگی- اجتماعی و آموزشی مرتبط با موضوع جشنواره و فیلم‌ها، نمایش کلیپ‌ها و فیلم‌های ویژه مرتبط با موضوع محوری جشنواره، شناسایی، معرفی و تجلیل از فعالیت‌ها و طرح‌های موفق و مؤثر مشارکتی سمن‌ها و جوامع محلی در زمینه توسعه پایدار با لوح تقدیر و نشان ویژه  "محمدتقی فرور"، معرفی و ایجاد پویش‌های تبلیغاتی، مشارکتی و مردمی مرتبط با توسعه پایدار بخصوص در سطح خانه و خانواده، بخش‌های غیررقابتی و جنبی این رویداد فرهنگی محسوب می‌شوند.

جشنواره بین المللی فیلم زمین اولین جشنواره سینمایی و فرهنگی کشور است که به موضوع و چالش بزرگ امروز دنیا، یعنی توسعه پایدار و مقوله‌های زیرمجموعه آن همچون تاب آوری اجتماعی و سرزمینی و پایداری در توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و در عین حال حفظ محیط زیست و منابع طبیعی می‌پردازد و تلاش دارد تا با پخش فیلم‌های آموزنده و برگزاری کارگاه‌ها و سمینار/ وبینارهای متنوع و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی گسترده، گام‌هایی جدی در جهت تحقق توسعه پایدار ایران بردارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید