نماینده ایران جایزه ویژه جشنواره «اولجو» کره جنوبی را گرفت

«نان مقدس» به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی جایزه ویژه ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «اولجو» در کره جنوبی را گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فیلم مستند نان مقدس به کارگردانی زنده‌یاد رحیم ذبیحی جایزه ویژه هیئت داوران دانش‌آموزی بخش مسابقه ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوهستانی «اولجو» در کره جنوبی را گرفت.  

نان مقدس Holy Bread آخرین اثر مرحوم ذبیحی و محصول کمپانی سینمایی «ماد مووی» MAD Movie؛ است.

این مستند در جدیدترین و پنجمین حضور بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران، در بخش رقابتی «سینمای جهان» در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌ «اولجو» Ulju در کشور کره جنوبی به نمایش در آمد و توانست جایزه ویژه هیئت داوران دانش‌آموزی این رویداد معتبر سینمایی با موضوع فیلم‌های کوهستانی را از آن خود کند. 

جشنواره بین‌المللی فیلم‌ «اولجو» که مهمترین رویداد سینمایی قاره آسیا با موضوع فیلم‌های کوهستانی به شمار می‌رود؛ ششمین دوره آن با نمایش ۳۰ فیلم از کارگردانان ۱۸ کشور جهان در روزهای ۱۳ تا ۲۲ فروردین ماه جاری (۲ تا ۱۱ آوریل ۲۰۲۱) در ارتفاعات کوه‌های شهر اولجو در کشور کره جنوبی برگزار شد.

پخش بین‌المللی این اثر مستند، به عهده شرکت «تصویر گستر الهه پارسی» (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است.

نان مقدس در نخستین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی «فیلم‌های نیمه‌بلند» Mid-Length در سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام ـ «ایدفا» IDFA در کشور هلند و در ادامه در بخش رقابتی «فیلم‌های بلند» هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «بیگ اسکای» Big Sky در کشور آمریکا به نمایش در آمد.

این اثر مستند، در ادامه حضورهای بین‌المللی خود، در بخش رقابتی «ویترین جهان» در بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «هات داکس» Hot Docs در کشور کانادا مورد تأیید آکادمی اسکار و همچنین در بخش رقابتی اصلی شصت و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «ترنتو» Trento در کشور ایتالیا به نمایش در می‌آید.

 

دیدگاه تان را بنویسید