سیل در قصرقند خسارت جانی و مالی نداشته/ هشدار به رانندگان و کوهنوردان

بارندگی پیش بینی نشده بوده و همه را در این روزهای تابستان غافلگیر کرد و حجم زیادی روان آب بویژه در محله دلشادی قصرقند جاری شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ فرماندار قصرقند در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: بارش ۳۰ میلی‌متر باران در شهر قصرقند خسارت جانی و مالی نداشته و تنها موحب آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب شده است.

رحیم بخش پاک اندیش شامگاه شنبه اظهارداشت: بارندگی امروز خسارت جانی و مالی نداشته و فقط در شهر قصرقند از پاسک تا هلنچکان و کورسر  و محدوده شهر باریده است.

وی بیان کرد: این بارندگی پیش بینی نشده بوده و همه را در این روزهای تابستان غافلگیر کرد و حجم زیادی روان آب بویژه در محله دلشادی قصرقند جاری شده است. 

قصرقند با ۶۱ هزار نفر در ۵۶۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان واقع شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره کل گفتک از بعدازظهر شنبه سامانه همرفتی در ارتفاعات جنوبی استان فعال شد.

محسن حیدری اظهارداشت: این سامانه ارتفاعات جنوب استان به ویژه شهرستان های راسک، سرباز، قصرقند و نیکشهر را فرا گرفت.

وی ادامه داد: رگبار باران با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و احتمال تگرگ در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از پیامدهای مخاطره آمیز این سامانه همرفتی است.

 

164625442

 

مدیرکل هواشناسی افزود: توصیه می شود در زمان رانندگی احتیاط لازم در دستور کار قرار گیرد و از تردد و توقف بستر و حاشیه مسیل ها خودداری شود، کوهنوردان نیز با توجه به احتمال بالای برخورد صاعقه از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

وی بیان کرد: رگبارهای شدید در بازه زمانی کوتاه و وقوع صاعقه از ویژگی های سامانه های همرفتی است که با توجه به شاخص های همرفت، شدت آن درجات مختلفی دارد.

دیدگاه تان را بنویسید