سجادی: پاداش مدال آوران المپیک از نظر ریالی بیشتر شده است!

سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک گفت: پاداش المپیک توکیو اگرچه به لحاظ ارزی مشابه پاداش المپیک ریو است اما از نظر ریالی کاملاً متفاوت و بیشتر است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، نصرالله سجادی، سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار داشت: روال گذشته این بود وقتی که ورزشکاران مدال می‌گیرند در شهر میزبان بلافاصله در همان روز با یک مراسم کوچک با حضور کادر اجرایی و مربیان از آنها تقدیر می‌شود و یک جشن کوچک گرفته می‌شود و پاداش مصوب هیئت اجرایی به آنها داده می ‌ود البته امسال نمی‌دانیم که می‌توانیم این جشن را بگیریم یا نه.

پاداش‌ قهرمانان با شرایط جامعه و اقتصادی دیده می‌شود

وی تاکید کرد: میزان پاداش در مسابقات توکیو مشخص است. معمولا این پاداش‌ها با شرایط جامعه و اقتصادی دیده می‌شود. با مجموع شرایط فکر می‌کنم پاداش‌ها خوب است. در ریو دلار 3 هزار و الان 25 هزار تومان است. از نظر ریالی پاداش‌ها چند برابر شده است. علاوه بر آن‌ پاداش نهایی در ستاد عالی المپیک و پارالمپیک تصمیم‌گیری و اعلام می‌شود که بیشتر از این پاداش است و از طرف دولت داده می‌شود.

هر روز دستورالعمل‌های جدیدی به دست‌مان می‌رسد

سجادی افزود: هر روز یک سری دستورالعمل‌های جدید از برگزاری مسابقات دریافت می‌کنیم و با کادر اصلی سرپرستی جلسه داریم. آخرین مسئله این است که رژه حداکثر 10 نفر باشد و شاید فقط پرچمدار باشد.

رشته‌های تیمی در صورت کسب مدال در المپیک توکیو پاداش کامل دریافت می‌کنند

 سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در پاسخ به پاداش پای سکوی رشته‌های تیمی گفت: در المپیک و بازی‌های آسیایی قبل، تیم‌ها نصف پاداش ورزش‌های انفرادی را می‌گرفتند ولی در المپیک قبلی تصویب شد در صورتی که والیبال روی سکو برود پاداش کامل بگیرد. اگر والیبال، بسکتبال و سابر که به صورت تیمی در المپیک توکیو حضور دارند، روی سکو بروند پاداش کامل به آنها پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: پاداش ورزشکاران انفرادی و تیمی ندارد و میزان تعیین شده برای همه مدال آوران است.

برای 6 رویداد سال 1400 لباس را انتخاب کردیم

سجادی در خصوص رونمایی از لباس کاروان گفت: شرایط کرونا کار را به تعویق انداخت. کار آماده است و دنبال شرایطی هستیم که تعدادی برای رونمایی حضور داشته باشد. مسیر طولانی را برای انتخاب لباس طی کردیم. برای 6 رویداد سال 1400 لباس را انتخاب کردیم. الان در تهران شرایط مناسبی نیست.

در مورد واکسن کرونا پنهان کاری انجام نشده است

سجادی خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته نامه‌ای به فدراسیون‌ها زدیم و سهمیه واکسن را برای آنها تعیین کردیم، بعلاوه کسانی که در اردو تمرین می‌کنند. افرادی در کاروان امکان حضور دارند که شامل کادر اجرایی، داوران و مربیان است. ما اسامی را جمع بندی و کنترل کردیم و اسامی به وزارت ورزش ارسال شده و از طریق آنها به وزارت بهداشت اعلام شده است. برای واکسیناسیون 4 نفر حضور  داشتند که 3 نفر از کادر پزشکی و یک نفر حراست بود و کارت ملی را دریافت می‌کردند، حتی کارت ملی من را هم چک کردند. هنوز تعدادی از ورزشکاران بودند مثلا کشتی که در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان بود. دبیر اصرار داشت تا چهارشنبه واکسن بزنند و هماهنگی انجام شد تا چهارشنبه واکسن بزنند. وزنه برداری هم اعلام کرد بعد از بازگشت از مسابقات ازبکستان واکسن می‌زنند. حریفان تمرینی هم باید واکسن بزنند به همین دلیل ممکن است بیشتر به نظر بیاید.

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: در مورد واکسن کرونا پنهان کاری نشده و کاملا روشن است و اصلا مشکلی وجود ندارد. اگر در ستاد عالی تصویب شود، اسامی کسانی که واکسینه شده‌اند، منتشر می‌شود. اسامی با کارت ملی چک می‌شد و کار دقیق بوده است.

در مورد سهمیه جودو چیزی به دست کمیته نرسیده است

سجادی در مورد سهمیه جودو که گفته می‌شود بریمانلو به این مهم دست یافته است، تاکید کرد: سهمیه زمانی رسمیت دارد که فدراسیون بین‌المللی یا IOC اعلام کند و در سیستم مسابقات یک جا باز شود، هنوز در مورد جودو تا این لحظه چیزی به کمیته نرسیده است. اگر کسی سهمیه بگیرد همه دنیا می‌بینند. اگر در رنکینگ نباشد نمی‌توان این کار را انجام داد و همه دنیا اعتراض می‌کنند. وایلد کارت هم به کشورهایی داده می‌شود که هیچ سهمیه‌ای ندارند و شامل ایران نمی‌شود. ولی کسب سهمیه در خبرها عنوان شده که یعنی باید در رنکینگ باشد.

سجادی در خصوص اینکه واکسن اجباری نیست و اگر ورزشکاری واکسن نزند، چه‌ می‌شود، گفت: ورزشکاران المپیک به غیر کسانی که مسابقه داشتند و یا مسابقه آنها نزدیک بوده، همه زدند. کشتی چهارشنبه میزند و وزنه‌برداری چون یکشنبه اعزام شد و ممکن بود عوارضی داشته باشد بعد از بازگشت می‌زنند. ورزشکاران از واکسن استقبال کردند. IOC اعلام کرد واکسن الزامی نیست ولی در فرودگاه همه تست می‌دهند و اگر مثبت بود وارد قرنطینه می‌شود و هر روز به صورت رندومی تست می‌گیرند.

از داوران هم حمایت می‌کنیم

سجادی خاطرنشان کرد: داوران ما جز افراد کاروان هستند و پیش بینی حق ماموریت برای آنها در نظر گرفته شده و همه لوازم نیز به آنها نیز داده می‌شود و برای ما تفاوتی بین آنها و کادر فنی و اجرایی وجود ندارد و مورد حمایت ما هستند.

هیچ رشته‌ای بیش از 5 روز نمی‌تواند در ژاپن باشد

وی افزود: تا امروز مسابقات المپیک در 17 روز و در 33 رشته و با 339 رویداد خواهد بود و  11 هزار و 90 ورزشکار در 42 مکان ورزشی به رقابت باهم می‌پردازند. تا کنون 59 سهمیه کسب کردیم و با توجه به برنامه ریزی‌ها و مقررات اعزام‌ها مشخص است و هیچ رشته‌ای بیش از 5 روز نمی‌تواند در ژاپن باشد و ظرف 48 ساعت بعد از پایان مسابقه باید ژاپن را ترک کنند.

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: با توجه به شرایط فعلی پیش بینی 9 گروه پروازی رفت و 8 گروه پروازی برگشت داریم و تاریخ‌ها مشخص است و اقدامات برای رزو بلیط انجام شده است. هر دو سه روز یکبار جلسات وبیناری با مسئولین مسابقات درحال انجام است و این کار تا المپیک ادامه خواهد داشت. امیدوارم با هماهنگی خوب بین کمیته و وزارت و فدراسیون‌ها کاروان خوبی را اعزام کنیم‌.

 

دیدگاه تان را بنویسید