مبلغ پاداش مدال آوران در المپیک توکیو مشخص شد/ هزینه‌های ارزی و ریالی کاروان ایران در المپیک

پاداش پای سکوی مدال‌آوران المپیک ۱۰ هزار دلار برای طلا، ۵ هزار دلار نقره و ۳ هزار و ۵۰۰ دلار برای برنز در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در حالی روز گذشته برگزار شد که در خصوص هزینه‌های ارزی و ریالی کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو و همینطور پاداش پای سکو صحبت‌هایی مطرح شد و مواردی به تصویب رسید.

کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک در این باره گفت: در نشست روز گذشته بحث مفصلی روی هزینه‌های ریالی و ارزی کاروان داشتیم. با توجه به افزایش نرخ ارز و هزینه‌های بلیت تصمیم مناسبی گرفته شد تا مساله را مدیریت و کاروان آبرومندانه‌ای را به المپیک اعزام کنیم.

وی در خصوص پاداش پای سکوی مدال‌آوران المپیک، خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار دلار برای طلا، ۵ هزار دلار نقره و ۳ هزار و ۵۰۰ دلار برای برنز در نظر گرفته شده است.

سعیدی همچنین در خصوص برآورد هزینه‌های ارزی و ریالی کاروان، یادآور شد: یک میلیون دلار برآورد هزینه‌های ارزی ماست که شامل هزینه‌های هتل، پول توجیبی ورزشکاران و ماموریت‌هاست. حدود ۱۰ میلیارد تومان هم برای المپیک پیش‌بینی کرده‌ایم که شامل پوشاک، البسه، بلیت هواپیما، عوارض خروج از کشور و ... است.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص مسیر پروازی کاروان ایران به بازیهای توکیو خاطرنشان کرد: این موضوع توسط سرپرست کاروان و مرکز نظارت بر تیم‌های ملی بررسی می‌شود تا مناسب ترین پرواز انتخاب شود.

سعیدی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اسپانسر کاروان ایران در بازی‌های المپیک گفت: آخرین اقدام این بود که توسط کارشناسان رسمی دادگستری برند کمیته قیمت گذاری شود. این فرآیند به صورت قانونی انجام می‌شود تا در بازی‌های آینده بتوانیم از آن استفاده کنیم. فعلاً اصل بر نبود اسپانسر است، ما کار را با منابع داخلی و حمایت دولت و مجلس پیش می‌بریم. از نظر منابع کمبود و مشکلی وجود ندارد اما اگر اسپانسری هم بگیریم منابع کاروان شارژ خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید