اعتراض ملی پوش والیبال به پاداش مدال آوران المپیک

پس از اعلام پاداش مدال آوران ایرانی در المپیک توکیو، بازیکن تیم ملی والیبال ایران نسبت به میزان این پاداش‌ها معترض شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، «پاداش پای سکو» امتیاز ویژه ای است که کمیته ملی المپیک برای بازی‌های المپیک آن را در اختیار مدال آوران این بازی‌ها قرار می‌دهد. این پاداش مجزا از پاداشی است که توسط وزارت ورزش و طبق آئین نامه تجلیل از قهرمانان برای مدال آوران المپیک در نظر گرفته می‌شود و به اصطلاح «داغِ داغ» در همان محل بازی‌های المپیک و بلافاصله بعد از مدال آوری به صاحب مدال اهدا می‌شود.

از همین رو اهمیت «پاداش پای سکو» و تصمیمی که برای تعیین میزان آن گرفته می‌شود بسیار قابل توجه ورزشکارانی است که مسافر المپیک هستند و جزو شانس‌های کسب مدال در این بازی‌ها به حساب می آیند حتی اگر رقم جدید تعیین شده برای آن برابری داشته باشد با دوره پیشین المپیک و رقم مصوب در آن دوره بازی‌ها!

این اتفاقی است که در رابطه با بازی‌های المپیک توکیو و تعیین پاداش پای سکو برای آن رخ داده است؛ برای این دوره بازی‌ها رقمی مصوب شده که نه تنها «دو برابر» دوره پیشین بازی‌های المپیک نیست بلکه کاملاً با آن یکسان است. ۱۰ هزار دلار رقمی است که از سوی اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به عنوان پاداش پای سکوی مدال آوران طلا در بازی‌های المپیک توکیو تعیین شده است. طبق مصوبه این کمیته، ورزشکارانی هم که در این بازی‌ها صاحب مدال نقره و برنز شوند به ترتیب ۵ هزار و ۳۵۰۰ دلار پاداش دریافت می‌کنند.

پاداش اعلام شده اعتراض محمد موسوی، ستاره والیبال ایران را به دنبال داشت. موسوی با انتشار پیامی از میزان پاداش اعطایی به ملی پوشان مدال آور انتقاد کرد و در بخشی از پیام خود نوشت: «خدا را شکر می‌کنم که ما مدال نمی‌گیریم چون واقعاً زور داشت بعد از مدال المپیک این باشه پاداش»!

تیم ملی با هدایت «ولادیمیر الکنو» یکی از مربیان نام دار دنیای والیبال که مدال طلای المپیک را در کارنامه دارد خود را برای تحقق آرمان فدراسیون یعنی کسب سکو المپیک مهیا می‌کند و دیدگاه ستاره تیم ملی در این برهه زمانی عجیب است.

 

دیدگاه تان را بنویسید