پرهام مقصودلو قهرمان شطرنج ایران شد

نفر اول شطرنج ایران در مسابقات قهرمانی شطرنج کشور، بدون شکست موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فدراسیون شطرنج بعد از ظهر امروز لحظات حساس و نفس گیری را سپری کرد تا قهرمان شطرنج ایران در سال 1399را که در سال 1400برگزار می کرد بشناسد.بیماری کرونا در سال گذشته  باعث شد تا رقابت های قهرمانی کشور با تاخیر برگزار شود. رقابت هایی که حساسیت آن در صدر جدول تا دقایق آخر بازی ها حس می شد.

شانزده نفر از بهترین های ایران با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت دوره ای رقابت قهرمانی کشور را آغاز کردند.دور اول مسابقات با بازی حساس پرهام مقصودلو و پویا ایدنی نفرات اول و سوم رده بندی شطرنج بازان ایران و تساوی این دو آغاز شد.این دو شطرنج باز به همراه محمد امین طباطبایی که تورنمنت بدی را سپری کرد از امیدهای قهرمانی ایران بودند. احسان قائم مقامی و آرین غلامی که سال گذشته با تساوی شدن امتیازات فینال دو نفره قهرمانی کشور را در غیاب بزرگان این رشته برگزار کردند در رده بعدی امیدداران سکوی قهرمانی کشور بودند.

رقابت تنگاتنگ و دو نفره پرهام مقصودلو و پویا ایدنی تا روز آخر رقابت ها ادامه داشت . دو دور مانده به پایان مسابقات این دو شطرنج باز ارزشمند فاصله را با رقبا زیاد کردند تا مشخص شود تکلیف قهرمان بین این دو شطرنجباز علاقه مند به فوتبال مشخص خواهد شد. پرهام مقصود لو که هوادار تیفوسی استقلال است وآخرین داربی پایتخت که با حضور تماشاگران برگزار شد و با نتیجه دو بر دو به تساوی به پایان رسید را در جایگاه 11تماشاگران تماشا کرد باید فاصله نیم امتیازی اش برابر پویا ایدنی که طرفدار پرسپولیس است را حفظ می کرد تا به مقام قهرمانی ایران برسد. هر دو به فوتبال خارجی هم علاقه دارند. پرهام مقصودلو از هواداران منچستر یونایتد انگلستان است و پویا ایدنی به شدت هوادار بارسلون است . او با کلاه معروف بارسا، بازی های بارسلون در نیوکمپ را هم به تماشا نشسته است.


این دو استاد بزرگ شطرنج ایران که از مفاخر این رشته ورزشی در ایران ،آسیا و حتی جهان هستند در رقابت های امسال قهرمانی کشور تا لحظه آخر پاپس نکشیدند و برای قهرمانی تلاش کردند.هر دو تورنمنت را بدون باخت سپری کردند و هر دو آماری خیره کننده را از خود به جا گذاشتند.

پرهام مقصودلو که در دور آخر رقابت ها برابر آرین غلامی با مهره سیاه به پیروزی رسید، 12دور آخر رقابت ها را با پیروزی پشت سر گذاشت و در مجموع با 13برد و دو تساوی و کسب 14 امتیاز قاطعانه به مقام قهرمانی رقابت ها رسید.پرهام با افزایش 22واحد درجه به لایو ریتینگ 2698رسید تا تنها دو درجه با لقب سوپر استاد بزرگی فاصله داشته باشد.

 

پویا ایدنی که در دور آخر در عین ناباوری برابر بردیا ویسی رده پانزدهمی با مهره سفید متوقف شد با کسب 26واحد درجه بازگشت دوباره خود را به جمع ریتینگ داران بالای 2600 جشن گرفت و به لایو ریتینگ 2614و نفر دوم ایران رسید. ایدنی با کسب 11برد و جهار تساوی و با 13امتیاز در جایگاه دوم رقابت ها قرار گرفت.

آرین غلامی و محمد امین طباطبایی که به رده سوم رنک ایران با از دست دادن 16واحد درجه سقوط کرد با 9.5امتیاز  در رده های سوم و چهارم جدول رده بندی قرار گرفتند.احسان قائم مقامی دارنده بیشترین عنوان قهرمانی کشور با 9امتیاز و سیدخلیل موسوی با 8.5امتیاز رده های پنجم تا ششم جدول رده بندی را بدست آوردند تا رقابت های قهرمانی کشور یکی از تورنمنت های خوب خود در این چند ساله را سپری کند.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید