جی پلاس

شروع عجیب رقابت های شطرنج قهرمانی کشور با حواشی فراوان!

دور نخست رقابت های شطرنج قهرمانی کشور در سال 99(!) در فروردین 1400 آغاز شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ سرانجام پس از چندین بار تعویق، رقابت های شطرنج قهرمانی کشور در سال 99 با حضور 16 بازیکن آغاز شد. این رقابتها بنا بود در سال گذشته برگزار شود، اما چندین بار به دلیل کرونا به تعویق افتاد و سرانجام در قرمزترین تاریخ ممکن که تهران وارد پیک چهارم کرونا شده، برگزار شد!

در این رقابت ها تقریبا تمام چهره های نامدار شطرنج کشور حضور دارند. رقابت ها در 15 دور با فرمت استاندارد برگزار می شود تا بالاخره ریتینگ بازیکنان ایرانی پس از حدود 14-15 ماه تکانی خورده و از ثبات خارج شود. 

در غیاب علیرضا فیروزجا، نابغه مهاجرت کرده شطرنج، پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران در برابر  استاد بزرگ پویا ایدنی در شرایطی که در وضعیت بازنده بود به سختی مساوی کرد. در سایر دیدارهای مهم طباطبایی نفر دوم شطرنج ایران به راحتی استاد فیده آرمان حاکمی را شکست داد و قائم مقامی در دیدار با نوجوان مستعد و کم سن و سال یعنی بردیا دانشفر 14 ساله به برتری رسید. پیکار دو دوست قدیمی یعنی مصدق پور و سید خلیل موسوی هم با وجود برتری قابل توجه شطرنجباز گیلانی به سود مصدق پور رقم خورد.

این رقابت ها با حواشی نیز همراه بود. مسابقات بر خلاف ساعت مقرر اعلام شده با تاخیر بسیار زیاد آغاز شد. همچنین پخش زنده بازی ها ضعیف و به شکل اشتباه انجام می شد. در شرایطی که بیش از دو ساعت از شروع رقابت ها گذشته بود، بازی ها به شکل اشتباه پخش شده بود. حتی سایت های معتبر شطرنجی نیز در شروع رقابت اقدام به پخش نکرده بودند که در اواخر دور نخست سایت چس بمب پخش را آغاز کرد.

حضور 16 شطرنج باز در فینال نیز از دیگر نکات جالب توجه این رقابتهاست چرا که در سال های گذشته رقابت ها معمولا بین 10 -12 بازیکن برگزار می شد، اما افزایش نفرات باعث حضور چهره های کمتر دیده شده ای مانند مهدی نیکوکار، مانی جاهدی، آبتین عطاخان، بردیا دانشور، بردیا ویسی و ... در فینال شده است

نتایج کامل دور نخست: (نام بازیکنان با مهره سفید نخست نوشته شده است)

پرهام مقصودلو 1/2 - پویا ایدنی 1/2

سید محمدامین طباطبایی 1 - آرمان حاکمی 0

احسان قائم مقامی 1- بردیا دانشور 0

مانی جاهدی 0 - مهدی غلامی 1

مهدی نیکوکار 0 - آرین غلامی 1

بردیا ویسی 1 - پوریا درینی 0

آرش داغلی 0 - آبتین عطاخان 1

سید خلیل موسوی 1 - مسعود مصدق پور 0

دیدگاه تان را بنویسید