آیا ماسک نزدن جریمه دارد؟/ جریمه شکستن قرنطینه چقدر است؟

طبق توضیحات رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، هم اکنون جریمه به دلیل نزدن ماسک اعمال نمی‌شود اما در شرایط کنونی برای افرادی که در قرنطینه هستند در صورت خروج از قرنطینه جریمه می شوند بر اساس سامانه تعریف شده فرد شناسایی و جریمه 200 هزار برایش لحاظ می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سید رضا غلامی درباره تغییرات در رعایت پروتکل‌ها در روزهای اخیر گفت: هم اکنون جریمه به دلیل نزدن ماسک اعمال نمی‌شود اما در شرایط کنونی برای افرادی که در قرنطینه هستند در صورت خروج از قرنطینه جریمه می شوند

روزهای سخت کرونایی به مرحله پیچیده خود رسیده و بر اساس گفته‌های متخصصان حوزه سلامت این حجم از بیماری به دلیل رفت و آمدهای بی‌مهابا در شب عید است. البته میزان فوت مبتلایان به کرونا به دلیل سفرهای نوروزی، شرکت در دورهمی‌ها و حضور در رستوران‌ها اردیبهشت ماه نمایان می‌شود. اما هم اکنون مراکز درمانی در حال خدمات رسانی به انبوه جمعیت کرونایی هستند. سعید نمکی، وزیر بهداشت گفته است که « وضعیت کرونا در کشور قرمزتر و سیاه می‌شود. در این شرایط می‌طلبد تا همگان بار دیگر پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفته و نسبت به مهار این بیماری وارد عمل شوند». عدم رعایت پروتکل های بهداشتی یکی از نقاط تاریک در گسترش کرونا است. در این رابطه سوالی مطرح می شود مبنی بر اینکه ماجرای جریمه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به کجا کشیده شد؟

پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه قرار بگیرد

سید رضا غلامی، رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در این رابطه گفت: همگان باید شستن و ضد عفونی مستمر دست، رعایت فاصله اجتماعی حداقل یک و نیم متر و زدن ماسک را مورد توجه قرار دهند. باید هر سه شاخص در پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

او افزود: در شرایط کنونی در منزل، خودرو، اماکن عمومی و شخصی باید در و پنجره باز بوده و هوا تازه وارد محیط شود.

غلامی ادامه داد: برای کارهای غیرضرور می‌توان از حضور مردم در خارج از منزل جلوگیری کرد.

رئیس اداره بهداشت موادغذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه ناظران وزارت بهداشت در قالب طرح شهید سلیمانی و گروه‌های مشترک بین بسیج و هلال احمر  در حال فعالیت هستند، تاکید کرد: اصناف برای بررسی رعایت محدودیت ها تیم نظارتی دارد اما رعایت مردم از اهمیت برخوردار است.

غلامی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در معابر عمومی افزود: الزام زدن ماسک برای افراد جامعه متفاوت است. برای مثال وقتی فردی در خیابان تنها در حال تردد و کسی هم از کنارش عبور نمی‌کند، طبیعتا لزومی به زدن ماسک نیست. هرچند باید به زدن ماسک هم توجه کند.

عدم اعمال جریمه به‌دلیل نزدن ماسک/ جریمه 200 هزار تومانی برای خروج از قرنطینه

او گفت: هم اکنون جریمه به دلیل نزدن ماسک اعمال نمی‌شود اما در شرایط کنونی برای افرادی که در قرنطینه هستند در صورت خروج از قرنطینه جریمه می شوند بر اساس سامانه تعریف شده فرد شناسایی و جریمه 200 هزار  برایش لحاظ می‌شود.

افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای اخیر

رئیس اداره بهداشت موادغذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره  روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی روزهای اخیر گفت: در روزهای اخیر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به روزها قبل افزایش یافته است.

دیدگاه تان را بنویسید