مطهری: پدیده برای تخریب پرسپولیس یک برنامه ریزی ناجوانمردانه ترتیب داده بود

حمید مطهری مربی پرسپولیس گفت: آنچه مشخص است نقشه و برنامه ریزی میزبان برای تخریب ناجوانمردانه بازی پرسپولیس بوده است درحالی که دوره چنین رفتارها و اتفاقاتی گذشته و منسوخ شده است. امیدوارم این فرهنگ یا رفتار منسوخ شده دوباره در سطح اول فوتبال ایران باب نشود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، حمید مطهری، درباره اتفاقات بازی با پدیده اظهار داشت: این اتفاقات نشأت گرفته از فرهنگ غلط و قدیمی فوتبال ایران است که درحال حاضر منسوخ شده است.

وی با اشاره به کوتاه نشدن چمن ورزشگاه امام رضا (ع) عنوان کرد: آن افرادی که نقشه کشیدند چمن ورزشگاه را کوتاه نکنند می خواستند در ابتدا به تیم ما شوک وارد کنند و درثانی جلوی بازی روی زمین و مالکانه پرسپولیس را بگیرند تا به ناچار به توپ های بلند روی بیاوریم.

دستیار یحیی گل محمدی ادامه داد: متأسفانه آقایان از نجابت یحیی گل محمدی و کادرفنی اش سوء استفاده کردند. چه بسا هر مربی دیگری بود تهدید کرده و قبل از بازی اعلام می کرد تا چمن کوتاه نشود تیمش را به زمین نخواهد فرستاد. 

مطهری افزود: به خاطر دارید اتفاقات مشابهی از قبیل بزرگ کردن عرض زمین یا موارد دیگر بوده اما با تهدید سرمربی تیم یا جدیت و قاطعیت ناظر مسابقه مشکل حل شده و تیم ها به زمین رفته اند. ما فوتبال بازی می کنیم که همه از مربی و بازیکن بگیرید تا هواداران و ... لذت ببریم اما با دیدن این اتفاقات حال همه ما بد می شود!

وی با اشاره به مماشات ناظر بازی یادآور شد: به شخصه احترام زیادی برای آقای فهیمی راد قائل هستم اما اگر ناظر جدی تری مثل داوود رفعتی بود اجازه برگزاری بازی در زمینی با چمن غیر استاندارد نمی داد. آقای فهیمی توپ را در  زمین داور مسابقه می انداخت و مسئول زمین هم که تازه در این سمت مشغول شده و ظاهرا نمی دانست یحیی گل محمدی و من در مشهد مربیگری کرده ایم مدعی بود 70 بازی در همین زمین با چمن بلند برگزار شده است! 

مربی پرسپولیس تصریح کرد: آنچه مشخص است نقشه و برنامه ریزی میزبان برای تخریب ناجوانمردانه بازی پرسپولیس بوده است درحالی که دوره چنین رفتارها و اتفاقاتی گذشته و منسوخ شده است. امیدوارم این فرهنگ یا رفتار منسوخ شده دوباره در سطح اول فوتبال ایران باب نشود. 

مطهری اضافه کرد: فیلم یا مصاحبه و تصاویر مربوط به چنین اتفاقات زشتی یا مشابه آن به کنفدراسیون فوتبال آسیا هم می رسد. شاید یکی از دلایلی که AFC به ما میزبانی نمی دهد همین مسائل غیرحرفه ای و آماتوری در فوتبال ایران باشد.

وی افزود: روی صحبت من با سازمان لیگ فوتبال است. اگر قرار باشد مسابقات به هرشکلی و کیفیتی با مهمان آزاری تیم های میزبان برگزار شود دیگر چه نیازی به ناظر است؟ چرا باید این همه هزینه شود یا یک نفر را برای نظارت روی مسابقات به شهرهای مختلف اعزام کنند؟ بازی ها با حضور نفرات دو تیم و داوران برگزار شود و تیم های میزبان هر کاری خواستند برای بردن و شکست تیم مهمان انجام دهند!

دستیار یحیی گل محمدی ادامه داد: سازمان لیگ فوتبال ما اگر به این ماجرا یا اتفاقات مشابه ورود نکرده و دوستان بخواهند مماشات کنند آن گاه رفتارهای زشت و برنامه ریزی های غیرفوتبالی در لیگ برتر باب خواهد شد. این یک هشدار جدی است. 

مطهری خاطر نشان کرد: تیم پرسپولیس دنبال بهانه گیری نیست. ما در همین زمین مشهد با چمن بلند و غیراستاندارد بازی فوق العاده ای انجام داده و باید با اختلاف 2 یا 3 گل پیروز می شدیم اما متأسفانه توپ های ما تبدیل به گل نشد. ان شالله در بازی های آینده جبران خواهیم کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید