تعویض اضافی پیکان راز بزرگ لیگ را برملا کرد

نبود سیستم رادیویی در لیگ برتر ایران باعث بروز مشکل در بازی استقلال - پیکان شد و شاگردان تارتار در چهار مقطع تعویض شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پیکان در بازی مقابل استقلال 5 تعویض در 4 مقطع انجام داد و این اقدام در قانون جدید فیفا، یک تخلف محسوب می شود. سخنگوی این باشگاه بلافاصله بعد از بازی و برای جلوگیری از شکایت احتمالی استقلال، در گفتگویی اعلام کرد نام دو تعویضی آخر پیکان در یک برگه نوشته شده و تحویل داور چهارم داده شده بود اما داور وسط اجازه تعویض یکی از دو بازیکن پیکان را نداده بود و به اجبار، پیکان برای تعویض دیگر بازیکن خود، برای چهارمین بار بازی را متوقف کرد.

طبق گفته های حاضران کنار زمین، داور چهارم می دانست این سومین و آخرین باری است که پیکان می تواند بازی را به دلیل تعویض هایش متوقف کند اما رضا کرمانشاهی به دلیل این که اتلاف وقت نشود، به مصطفی بینش (داور چهارم) اعلام می کند بازی را ادامه بدهد و در مقطعی دیگر تابلوی تعویض پنجم را بالا ببرد و ناظر بازی دیروز هم شاهد این اتفاقات بود. به گفته شاهدان عینی، مصطفی بینش در این لحظه از کنار زمین به رضا کرمانشاهی اعلام می کند این سومین مقطع تعویض پیکان است و هر دو تعویض باقیمانده باید در همین مقطع انجام شود اما داور بازی صدای مصطفی بینش را نمی شنود و به منظور جلوگیری از اتلاف وقت دستور به ادامه بازی می دهد. بینندگان تلویزیونی از طریق میکروفون های صدا و سیما که دور تا دور زمین کار گذاشته شده حرف های داور چهارم را شنیدند اما این صدا به گوش داور وسط نرسید.

سیستم رادیویی داوران تزیینی است!

ناهمانگی روز گذشته در بازی استقلال - پیکان به این برمی گردد که سیستم رادیویی در ایران تزیینی است و کار نمی کند! اگر در آن لحظه که مصطفی بینش از کنار زمین به رضا کرمانشاهی اعلام کرد این سومین مقطع وقفه در بازی برای انجام تعویض بازیکنان پیکان است، داور بازی صدای داور چهارم را می شنوید و بازی را تا انجام تعویض آخر نگه می داشت. 

حقیقت این است که سیستم رادیویی داوران کار نمی کند و آنها فقط به شکل تزیینی این هدست ها را با خود به زمین می برند. پیش از این یکی از داوران سرشناس در محفلی خصوصی گفته بود سیستم های رادیویی داوران کار نمی کند و فقط برای آن که بازیکنان فکر کنند داوران با هم در ارتباط هستند آنها با هدست وارد زمین می شوند!

البته در جریان قضاوت دربی، سیستم رادیویی داوران فعال بود. با توجه به حساسیت آن بازی از ابزاری استفاده شد که تزیینی نباشد اما در اغلب بازی ها سیستمی که مورد استفاده داوران قرار می گیرد، کار نمی کند.

گفته می شود در جریان بازی استقلال و پیکان هم سیستم رادیویی داوران غیرفعال بود. قابل باور نیست که رضا کرمانشاهی در گوشی متوجه حرف مصطفی بینش شده باشد و باز هم دستور به ادامه بازی و ممانعت از انجام دو تعویض همزمان پیکان بدهد. اشتباه بزرگی که در جریان بازی دیروز رخ داد راز این سیستم های رادیویی تزیینی را برملا کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید