معرفی فولکس واگن تیگوان و مقایسه با ولوو XC60 + مشخصات فنی و تصاویر

حداکثر سرعت خودرو فولکس واگن ۲۰۸ کیلومتر است اما در ولوو حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر در ساعت است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار،فولکس واگن تیگوان با ولوو XC60 است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی فولکس واگن تیگوان:

فولکس واگن تیگوان، خودرویی ساخت کشور آلمان است که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۸۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۸۰ اسب بخار در ۳۰۰۰ و ۹۴۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۲۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه فولگس واگن تیگوان با ولوو XC60 + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۸ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۷.۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۳ لیتر است.

مقایسه فولگس واگن تیگوان با ولوو XC60 + مشخصات فنی

دکمه استارت خودرو به همراه سیستم ورود بدون کلید است. در این خودرو سیستم اتوماتیک خاموش / روشن خودور (Start / Stop)، امکان تعویض دنده از پشت فرمان، فرمان برقی با روکش چرم همراه با کنترل سیستم صوتی و بلوتوث، صندلی‌های اسپرت با کیفیت چرم مرغوب، صندلی‌های جلو برقی، ۱۲ حالته همراه با حافظه صندلی، صندلی‌های متحرک و تاشو ردیف عقب، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب به کار برده شده است.

مقایسه فولگس واگن تیگوان با ولوو XC60 + مشخصات فنی

معرفی ولوو XC۶۰:

ولوو XC۶۰، خودرویی ساخت کشور سوئد است که در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۹۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۴۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۴۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۲۰ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه فولگس واگن تیگوان با ولوو XC60 + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸.۱ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است.

مقایسه فولگس واگن تیگوان با ولوو XC60 + مشخصات فنی
از جمله امکانات این خودرو می‌توان پیشرانه مجهز به توربوشارژر، سیستم امنیتی City Safety، کروز کنترل، سیستم امنیتی Collision Warning، سیستم DAC، سیستم LDW (سیستم هشدار به راننده در صورتی تغییر ناگهانی و خارج شدن از خطوط خیابان)، سیستم RSI (سیستم ذخیره کننده علامت‌های جاده و هشدار به راننده در صورت تخلف)، سیستم هشدار دهنده نقطه کور BLIS ، سنسور پارک عقب و جلو، سیستم نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها TPMS، چراغ‌های زنون به همراه سیستم گردشی سر پیچ‌ها اشاره کرد.

مقایسه فولگس واگن تیگوان با ولوو XC60 + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به آینه‌های الکتروکرومیک، سیستم‌های SIPS و ROPS برای کم کردن خسارت هنگام تصادف، کیف کمک‌های اولیه، حافظه تنظیم صندلی، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، روکش چرمی صندلی‌ها، فیلتر هوا، خروجی سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، سقف پانوراما، گرمکن غربالک فرمان، دوربین عقب، ترمز دستی برقی  صفحه نمایش برای سرنشینان عقب است.

خودرو
فولگس واگن تیگوان ولوو XC60
کشور سازنده
آلمان سوئد
سال (طراحی)
2016 2009
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1984سی سی 1999سی سی
حداکثر قدرت
180 اسب بخار در 3940 دور در دقیقه 240 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
320 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه 320 نیوتن متر در 3200 دور در دقیقه
جعبه دنده
7 سرعته دوکلاچه 6 دنده خودکار
شتاب 0 تا 100
7.7 ثانیه 8.1 ثانیه
حداکثر سرعت
208 کیلومتر در ساعت 235 کیلومتر در ساعت
وزن
1645 کیلوگرم 1812 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4486 طول - 1839 عرض - 1646 ارتفاع 4628 طول - 1890 عرض - 1709 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2677 میلیمتر 2769 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.3 لیتر در هر صد کیلومتر 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
63 لیتر 70 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 6 یورو 5
استاندارد امنیت
EuroNCAP 5 EURONCAP 5
میزان تولید CO2
168 گرم در هر کیلومتر 229 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
سیستم پایداری خودرو ESP همراه با Trailer Stabilization - سیستم کنترل سرعت در سراشیبی HDC – ترمز ABS و EBD DSTC - ASC - CTC - EDC - RSC - HBA - RAB - ABS - EDA
کیسه هوا
دارای 9 کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو، جانبی برای سرنشینان جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای در دو طرف و زانویی برای راننده) کیسه هوای سرنشینان جلو - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای پرده‌ای
سیستم صوتی
مجهز به پورت‌هایAUX و USB – صفحه نمایش 9.2 اینچی لمسی سیستم Volvo On Call - بلوتوث - GPS - صفحه نمایش 5 اینچی (و یا 7 اینچی) - نویگیشن - قابلیت پخش DVD - تلویزیون - 6 بلند گو (و یا 8 بلندگو)

دیدگاه تان را بنویسید