معرفی خودرو هیوندای ix55 و مقایسه با اسپورتیج+ مشخصات فنی و تصاویر

مشخصات فنی خودرو هیوندای ix55 و کیا اسپورتیج SL در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هیوندای ix55 با کیا اسپورتیج SL است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی هیوندای ix۵۵:

هیوندای ix۵۵، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۳۸۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۶۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۴۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه هیوندای ix55 با کیا اسپورتیج SL + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸.۷ ثانیه است.

مقایسه هیوندای ix55 با کیا اسپورتیج SL + مشخصات فنی

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۲.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۸ لیتر است. امکانات این خودرو شامل حاقظه فرمان، آینه‌های جانبی و صندلی راننده، کروز کنترل- درب صندوق برقی، سیستم ورود بدون کلید، دوربین عقب، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن و سنسور عقب است.

مقایسه هیوندای ix55 با کیا اسپورتیج SL + مشخصات فنی

معرفی کیا اسپورتیج SL:

کیا اسپورتیج SL، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۳۶۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۲۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه هیوندای ix55 با کیا اسپورتیج SL + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۴ ثانیه است.

مقایسه هیوندای ix55 با کیا اسپورتیج SL + مشخصات فنی

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۶ لیتر است. از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های LED روز روشن، سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، سنسور اتوماتیک نور چراغ‌هاسقف پانوراما، رینگ‌های ۱۸ اینچی، آینه‌ها تاشوی برقی و مجهز به گرمکن و چراغ راهنما، دوربین دید عقب، سنسور عقب، سنسور نور (روشن شدن خودکار چراغ‌ها)، شیشه‌های ضد آفتاب و کلید هوشمند و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

مقایسه هیوندای ix55 با کیا اسپورتیج SL + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، آینه وسط الکتروکرومیک و همراه با نمایشگر دوربین عقب و خطوط راهنمای پارک، گرمکن صندلی سرنشینان جلو، نمایشگر‌های سوپرویژن، سیستم مدیریت پیمایش (Trip Computer)، روکش چرمی صندلی‌ها، روکش چرمی دسته دنده، تهویه صندلی راننده، پشت سری‌ها با قابلیت عکس‌العمل در برابر ضربه، باز شدن اتوماتیک قفل درب‌ها در هنگام تصادف اشاره کرد.

خودرو
هیوندای ix55 کیا اسپورتیج SL
کشور سازنده
کره جنوبی کره جنوبی
سال (طراحی)
2009 2011
موتور
6 سیلندر 24 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
3800سی سی 2360سی سی
حداکثر قدرت
260 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 177 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
347 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه 227 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 دنده خودکار تیپ ترونیک 6 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
8.7 ثانیه 10.4 ثانیه
حداکثر سرعت
190 کیلومتر در ساعت 180 کیلومتر در ساعت
وزن
2009 کیلوگرم 1588 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4840 طول - 1945 عرض - 1750 ارتفاع 4440 طول - 1854 عرض - 1636 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2804 میلیمتر 2639 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
12.2 لیتر در هر صد کیلومتر 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
78 لیتر 66 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 3 یورو 4
استاندارد امنیت
ندارد EURONCAP 5
میزان تولید CO2
249 گرم در هر کیلومتر - گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
سیستم ضد قفل ترمز ABS - سیستم کنترل پایداری ESP ESP - ABS - سیستم کنترل اتوماتیک ترمز در سراشیبی (DBC) - سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)
کیسه هوا
کیسه هوای راننده - سرنشینان جلو - جانبی - پرده ای - مجموعا 9 کیسه هوا مجموعا 6 کیسه هوا
سیستم صوتی
کنترل سیستم صوتی روی فرمان - DVD - نویگیشن - سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و 6 اسپیکر سیستم صوتی حرفه‌ای با قابلیت پخش CD، MP3 و دارای پورت USB، iPod، AUX و CDC - کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

دیدگاه تان را بنویسید