جی پلاس؛

انتقادات و نظرات درباره فصل دوم سریال«گاندو»؛از تیم مذاکره کننده «صابونچی» تا حواشی برجام

در فصل دوم سریال گاندو به آینده برجام انتقاد شده است که حواشی و انتقادات زیادی را به همراه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جی پلاس، فصل دوم سریال گاندو در تعطیلات نوروز در حال پخش است و این سریال نیز همانند فصل اول آن حاشیه ها و انتقادات زیادی به همراه دارد.

در قسمت پنجم این سریال یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای «صابونچی» نام دارد؛ این نام در سریال گاندو ۲ به اسامی دو تیم مذاکره کننده هسته ای یعنی عراقچی و روانچی شباهت دارد و با انتقادات زیادی رو به رو شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ویدیویی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده و در شرح آن نوشته است: «منو بشناس که من ایرانم». انتشار این ویدئو و این جمله از طرف ظریف به واکنش احتمالی وی به سریال گاندو ۲ تعبیر شده است.

 

حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهور هم درباره‌ گاندو ۲ در توییتر نوشت: «ای کاش ضداطلاعاتی داشتیم که جرأت می‌کرد تحلیلی واقع‌بینانه از کارکرد امنیتی مجموعه‌های #گاندو ارائه نماید.

ای کاش آقای ظریف و وزیر اطلاعات حقایق را روشن نموده و قوه قضائیه هم عاقبت پرونده متهم جاسوسی در مذاکرات را اعلام می کرد.

نباید کوتاه بینی‌های مقطعی جای هنر راهبردی را بگیرد.»

انتقاد به برجام در سریال «گاندو»

در قسمت ششم این سریال نیز به برجام انتقاد شد از اینکه با این اجرای برجام ادعا کردند کشور از بحران خارج می شود،  قیمت دلار به یک سوم می رسد و رونق اقتصادی در کشور شکل می گیرد و دروازه های جهان به روی ایران باز می شود. ویدیویی از این سریال را در ادامه می بینید؛

واکنش ظریف به فصل دوم سریال «گاندو»

وزیر امور خارجه، محمدجواد ظریف در واکنش به این قسمت از سریال و ادعاهای آن پستی را در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت:

 

واکنش ظریف به حواشی سریال گاندو

 واکنش وزیر آموزش و پرورش به سریال «گاندو»

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش با ارسال توئیتی نوشت؛

چگونه می توان اعتماد ملی و امید به آینده را در نسل نو تقویت کرد وقتی که رسانه ملی چنین تصویری از اداره کنندگان کشور ارائه می دهد؟

در رسیدن به مقاصد کوتاه، به اهداف بلند آسیب نرسانیم.

واکنش ها به سریال گاندو

واکنش محسن رضایی به انتقادات از سریال گاندو 

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پیامی توییتری با هشتگ «گاندو» نوشت: «متخصص فیلم و سینما نیستم، اما وقتی فریادهای توام با تمسخر و توهین مقامات دولتی درباره دو فصل یک سریال تلویزیونی را می‌بینم، حس می‌کنم عصبانیت‌شان ناشی از ضعف سریال نیست؛ بلکه نگران ساخت فصل سوم‌اند در زمانی که ایشان قدرت فشار برای سانسور ندارند.»

واکنش علی جنتی به فصل دوم سریال «گاندو» 

علی جنتی، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حساب توییتری خود نوشت: «‌پیشنهاد میکنم صدا و سیما، گاندو ۳ را به افشای شیوه های نفوذ جاسوسان اسرائیلی در نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و نظامی کشور اختصاص دهد که مرکز مهم هسته ای نطنز را منفجر کردند، هزاران سند بکلی سری را سرقت کردند و در روز روشن شهید محسن فخری زاده را به شهادت رساندند و کمترین ردپایی از خود بجای نگذاشتند».

واکنش عباس عبدی به سریال گاندو

واکنش ها به سریال گاندو

تلویزیون ندارم نمی‌دانم گاندو ۱ و ۲ دقیقا چیست.

ولی می‌دانم که این توییت دادرسی کشور را بی‌اعتبار می‌کند.

چون در جامعه سالم اول دادرسی میکنند سپس از روی پرونده فیلم می‌سازند.

اینجا اول فیلم می‌سازند بعد دادگاه باید مطابق آن‌حکم دهد!

اگر دادگستری مستقل نباشد، جاسوسی آسیب رایجی می‌شود.

واکنش وزیر ارشاد به سریال «گاندو»

سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد، در واکنشی تند به ادعاهای سریال گاندو ۲ که در حال پخش است، توییت کرد:

کارنامه کشور در رسانه رسمی در قالب خبر ، گزارش، مصاحبه، فیلم مستند، سریال‌های سریالی! چنین است:
مسوولان چپاولگر اموال عمومی و جاسوس خارجی هستند!
آیا با این سطح از تبلیغات منفی در تدارک مشارکت حداکثری هستند؟!

واکنش تهیه کننده «گاندو» به اظهارات وزیر ارشاد

آقای وزیر محترم فرهنگ!

خجالت‌آور است جنابعالی که سالانه مجوز صد‌ها فیلم و سریال شبکه نمایش خانگی و کتاب سیاه و تلخ و مخرب نسبت به خانواده و امنیت روانی جامعه را صادر می‌کنید چطور یک سریال که در آن حس اقتدار ملی و امید مردم را تقویت می‌کند و خط نفوذ انگلیس را به تصویر می‌کشد را تاب نمی‌آورید پناه میبرم به خدا از بستن دهان منتقدان...

واکنش ها به سریال گاندو

واکنش مدیرکل روابط‌عمومی صدا و سیما به اظهارات وزیر ارشاد

محمد حسین رنجبران، مدیرکل روابط‌عمومی صدا و سیما در واکنش به توییت وزیر ارشاد در توییتر نوشت: آیا سریال ارزشی مانند گاندو۲ که ۹۹ درصد آن نمایش اقتدار و تامین امنیت کشور است و یک درصد آن هم تلنگری برای موضوع واقعی نفوذ ایجاد بدبینی به نظام می کند یا سریالی که هم اکنون با مجوز وزارتخانه شما تولید شده و در حال پخش است؟

گفتنی است، سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد طی توییتی نوشته بود که ‌کارنامه کشور در رسانه رسمی در قالب خبر، گزارش، مصاحبه، فیلم مستند، سریال‌های سریالی! چنین است:

مسوولان  چپاولگر  اموال عمومی و جاسوس خارجی هستند!

 آیا با این سطح از تبلیغات منفی در تدارک مشارکت حداکثری هستند؟!

 

واکنش کاربران فضای مجازی به فصل دوم سریال «گاندو»

قسمت پنجم این سریال با تاخیر پخش شد و برخی خبرگزاری ها مدعی شدند تاخیر پیش آمده بخاطر سانسور بخش هایی از این سریال بوده است.

این در حالی است که کاربران فضای مجازی به حذف بخش هایی از این سریال انتقاد کردند و برخی هم به تمجید از این سریال پرداختند که در ادامه می بینید؛

واکنش ها به سریال گاندو

واکنش ها به سریال گاندوواکنش ها به سریال گاندو

واکنش ها به سریال گاندو

دیدگاه تان را بنویسید