در این پست خبرها و گزارش های محبوب کاربران جماران در تاریخ 29 دی ماه 1399 را مرور می کنیم.

در این پست خبرها و گزارش های محبوب کاربران جماران که امروز منتشر شده اند تقدیم شما می شوند.

 

ظریف: اطلاعات سپاه گاندو را علیه من ساخت

ظریف می گوید: مسئولیت دیگر یک وزیر امور خارجه، دفاع از کل کشور است. یعنی من در این مقام، نمی‌توانم بگویم که مثلا با فلان کار قوه قضائیه مخالفم، یا با این کار اطلاعات سپاه مخالفم واز آن دفاع نمی‌کنم. اطلاعات سپاه جایی است که سریال «گاندو» را علیه من ساخته. از این صریح‌تر که نداریم، با این حال من وظیفه دارم که در خارج از کشور از این نهاد داخلی، دفاع کنم. اصلا نمی‌توانم مسائل داخلی را مورد توجه قرار دهم و مثلا بگویم چون این‌ها گاندو را علیه من ساختند، در خارج از کشور بخواهم مقابله به مثل کنم. وظیفه من این است که در خارج از کشور، از همه سیاست‌هایی که به نام جمهوری اسلامی بیان می‌شود و یا اجرایی می‌شود، دفاع کنم.

 

عباس عبدی

 

واکنش عباس عبدی به اظهارات انتخاباتی حدادعادل

 

عباس عبدی در واکنش به اظهارات اخیر حدادعادل نوشت: «به نظرم این شایسته نیست که برای ترساندن تعدادی جوان اصولگرا که از دست فسادهای موجود و ناکارآمدی پدران اصولگرا به تنگ آمده‌اند، داستان‌سرایی کنیم و آنان را از افتادن خیالی در بازی بیگانگان و نظام سلطه ترساند. این نشانه‌ای از نداشتن ایده و از آن مهم‌تر فقدان اعتماد به نفس و صداقت سیاسی است.»

 

غلامرضا منصوری قاضی منصوری

 

سرنخ های تازه پرونده قاضی منصوری از زبان وکیل خانواده وی

 

سیدمحمود علیزاده طباطبایی درباره نحوه ورودش به پرونده مرگ قاضی منصوری به روزنامه «اعتماد» گفت: برادر، خواهرها و همسر قاضی منصوری به سراغ او رفته و به او گفته‌اند که آقای شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تاکید کرده که باید وکیل بگیرند.

به ‌گفته این وکیل دادگستری که حالا مدتی است وکالت خانواده منصوری را پذیرفته، ابتدا گفته شده که پرونده‌ای در این زمینه وجود ندارد اما در ادامه با تاکید بر ابهامات در مرگ غلامرضا منصوری و لزوم رسیدگی به آن، پرونده‌ای تشکیل و به شعبه ۸ بازپرسی ارجاع می‌شود.

پس از آن گفته شده که گزارشی از دادستانی رومانی آمده است؛ «در گزارش دادستانی رومانی اعلام شده بود که قاضی منصوری خودکشی کرده ولی دلایل و مدارکی ارایه نداده است.»

علیزاده‌طباطبایی می‌گوید: «بر اساس گزارش دادستانی، ایشان قبل از این اتفاق با شخصی در ارتباط بوده و با حالت خیلی هیجانی با او صحبت و بحث می‌کرده که آنها نمی‌دانند کیست. ما هم فایل‌های موبایل غلامرضا منصوری را نداریم اما اگر موبایل به دست ما می‌رسید، حداقل می‌توانستیم بفهمیم که این شخص چه کسی بوده؛ چرا که قطعا قاضی منصوری با یک ایرانی صحبت می‌کرده چون ایشان که زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی نمی‌دانست.»

بنابر توضیحات ارایه شده از سوی علیزاده‌طباطبایی، طبق آنچه خانواده منصوری ادعا کرده‌اند و در فایل‌های صوتی ارسال شده از سوی آقای قاضی به اعضای خانواده مشخص شده، غلامرضا منصوری خود را قاضی معرفی کرده که «۳۰ سال در قوه قضاییه خدمت کرده، ۱۰ سال آخر خدمت را معاون دادستان تهران، سرپرست دادسرای ارشاد و سرپرست دادسرای شمیرانات بوده که مهم‌ترین و حساس‌ترین دادسرای تهران بود.


علی مطهری

 

انتقاد شدید علی مطهری از حدادعادل

 

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس دهم، در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «عجیب است که آقای حداد عادل نگران است که با کاهش قیمت ارز و بهبود معیشت مردم که نتیجه رفتن ترامپ و احتمال احیای برجام است، مردم با انتخابات آشتی کنند و در نتیجه نامزد مورد نظر ایشان رای نیاورد؛ یعنی حاضرند به قیمت قهر اکثر مردم با انتخابات قدرت را به دست گیرند.»

 

محمود احمدی نژاد

 

چرا احمدی نژاد گفت یارانه پول امام زمان است؟

محمود احمدی نژاد، رئیس دولت های نهم و دهم مجلس وقت را متهم به برهم زدن طرح هدفمندی یارانه ها می کند او از دو نامه سخن می گوید که در این باره به شورای نگهبان و رهبری نوشته است.

10 سال بعد از اجرای هدفمندی یارانه ها در دولت سابق، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق روبروی دوربین «اکوایران» نشست تا از درباره ابعاد پیدا و پنهان اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را روایت کند طرحی که هنوز انتقادات به نحوه اجرای آن ادامه دارد. 

محمود احمدی نژاد مدعی است در ذهن تصمیم گیران سیاسی دو دیدگاه وجود دارد منابع کشور متعلق به دولت به طور عام است و منابع متعلق به مردم است او می گوید دیدگاه اول منابع را دست خود نگاه می دارد و دیدگاه دوم به دنبال توزیع منابع می رود.

رئیس دولت سابق خود را طرفدار دیدگاه مردم می داند و می گوید: ثروت طبیعی باید به طور مساوی بین فقیر و غنی تقسیم شود، تاکید می کند«اگر این مدل اجرایی می شد یارانه های پنهانی که منجر به فاصله طبقاتی شده است خودبه خود آزاد می شود.» او از طرح خود برای توزیع تمامی منابع اعم از معادن و نفت خبر می دهد و تاکید دارد در این توزیع پولدار و فقیر باید به یک اندازه یارانه بگیرند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه یارانه نقدی را پول امام زمان عنوان کرده بود اعتقاد دارد: یارانه نقدی مال امام زمان است یعنی به طور مساوی برای همه است، یعنی اگر فردا امام هم بیاید آن را مساوی پرداخت می کند.


 

چطور از زمان قطعی برق خبردار شویم؟

سخنگوی صنعت برق گفت: تلاش صنعت برق تامین برق بخش خانگی و مراکز حساس است، اما چنانچه شرایط، احتمال اعمال خاموشی را افزایش داد، این خاموشی‌ها بوسیله پایگاه‌های اطلاع رسانی شرکت‌های توزیع و سامانه برق ایران اطلاع رسانی می‌شود.

 

پیام کنایه آمیز محسن رضایی به روحانی در مورد بورس

 

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در انتقاد از رییس جمهور به دلیل وضعیت کنونی بورس در حساب توییتر خود نوشت: «آقای روحانی در پاسخ به نگرانی اقتصاددان ها گفته بود «پنبه در گوش» خود بگذارید که خبرهای مثبت بورس ما را نشنوید! ظاهراً خود نیز چنین کرده است. یک مسلمان، پنبه را از گوش رئیس جمهور درآورد که صدای مردم ستمدیده را بشنود!»

 

پیش بینی ظریف در مورد دو روز باقی مانده از دوران ترامپ

 

ظریف وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: اگر کسی قصد تجاوز به ایران را داشته باشد باید سوابق تجاوزهای پیشین را در نظر بگیرد، اما فکر می‌کنم در یکی دو روز باقی مانده از عمر دولت ترامپ، بازدارندگی ما به خوبی عمل می‌کند.

 

سید جلال ساداتیان

 

ساداتیان: افرادی که بایدن انتخاب کرده نشان می دهد دنبال حل و فصل مسائل با ایران است

ساداتیان کارشناس مسائل بین المللی در خصوص سیاست دولت جدید آمریکا در قبال ایران به خبرنگار جماران گفت: به دلیل افرادی که آنها برای این کار در نظر گرفته اند، به نظر می آید که دنبال حل و فصل مسائل هستند و دنبال این نیستند که میزان تنش درست شده توسط آقای ترامپ به همان شکل ادامه پیدا کند. به دنبال این بوده و هستند که تنش ها را کاهش بدهند و روابط بین دو کشور را به سطحی برسانند که تعاملاتی برقرار باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.