تصاویر دیدنی از سازه‌هایی که متروکه شدند

در این گزارش تصاویری از سازه‌های زیبا و مختلف در جهان می‌بینید که به دلایلی اکنون متروک هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از لیست ورس ساختمان‌ها به دلایل مختلفی از جمله مشکلات مالی و فاجعه‌های زیست محیطی رها می‌شوند؛ باقی می‌مانده این مکان‌ها، اغلب تصاویر زیبایی ایجاد می‌کنند، حتی اگر فضای تا حدودی وهم انگیز داشته باشند. در این لیست فقط برخی از بسیاری از سازه‌های متروکه روی زمین وجود دارد که به دلایل مختلف رها شده اند و گاهی اوقات کسانی که به دنبال هیجان هستند از این مکان‌ها بازدید می‌کنند.

خانه‌های گنبدی 

خانه های گنبدی
در سال ۱۹۸۰، بیل لی کارش را آغاز کرد تا رویایش را بسازد. خانه‌ای دوستدار محیط زیست و خودکفا در کیپ رومانو در ساحل خلیج فلوریدا. در طول سه سال زحمات زیادی کشیده شده تا سال ۱۹۸۲ او خانه‌ای برای خود ساخته بود که در مقابل باد‌های طوفان مقاوم بود. این خانه شامل صفحات خورشیدی، یک سیستم ناودان کاملاً فکر شده بود که اجازه می‌داد از باران به عنوان آب روان در داخل خانه استفاده شود.

این خانه شبیه مجموعه‌ای از گنبد‌های آینده نگرانه است و خانواده لی مدتی از آن در تعطیلات استفاده کردند. شایعاتی به وجود آمد که این خانه گنبدی توسط افرادی محافظت می‌شود، و یا اینکه این سازه توسط بیگانگان ساخته شده است. شن‌های این خانه پس از مدتی در آب اقیانوس حل شدند و لی چاره‌ای جز ترک این مکان نداشت. ستون‌های مرکزی، اکنون این گنبد‌ها را سرپا نگه داشته است.

قلعه لاپالایس

قلعه لاپالایس
در سال ۱۹۷۹، هنرمندی به نام پیتر کازمیرزاک، شروع به ساخت استودیویی در مقابل یک قلعه کرد. او دوست داست این استودیو، زمینی عظیم باشد که دوازده برج داشته باشد. اما پول‌های او خیلی زود تمام شد و او باید قید رویایش را میزد. این قلعه اکنون در روستای کوچکی در لهستان متروک شده است و گاهی بعضی افراد به تماشای آن می‌روند.

نیروگاه IM

نیروگاه IM
این نیروگاه که شبیه مکانی از یک فیلم آخرالزمان است، در شارلوا، بلژیک رها شده است. هنگامی که برای اولین بار در دهه ۱۹۲۰ ساخته شد، این نیروگاه یکی از بزرگترین نیروگاه‌های سوخت زغال سنگ در این کشور بود. تا سال ۱۹۷۷ این نیروگاه، منبع اصلی نیرو در شارلوا بود و می‌توانست ۴۸۰، ۰۰۰ گالن آب در دقیقه را خنک کند. سپس اجزای جدیدی معرفی شدند، این بدان معنی بود که نیروگاه می‌تواند از نیروی گازی نیز استفاده کند. اما پس از مدتی گزارشی نشان داد که ۱۰ در صد از آلودگی کربن دی اکسید در بلژیک بر عهده این نیروگاه است. نیرو گاه در سال ۲۰۰۷ تعطیل شد و بلافاصله تصمیمی برای تخریب سازه اتخاذ شد، اما هنوز هم که در سال ۲۰۲۱ هستیم این سازه پابرجاست.

غرفه ساحلی ماکاسار

غرفه ساحلی ماکاسار
خلیج ساحلی فالس در آفریقای جنوبی یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های متروک در جهان محسوب می‌شود که از زیبایی برخوردار است. در امتداد این خط ساحلی منظره‌هایی را پیدا خواهید کرد که با تابش آفتاب درخشان، اقیانوس آبی و سواحل شلوغ آمیحته است. این غرفه ساحلی در میان تپه‌های ماسه‌ای در ماکاسار، پنهان شده که یک پارک تفریحی آبی متروک است. این پارک در سال ۱۹۹۱ ساخته شد و روزگاری یک استراحتگاه ساحلی بسیار محبوب بود. مشکلات مالی منجر به متروکه شدن پارک شده است. ساختمان‌های پارک اکنون از شن و ماسه پر شده است، دیواره‌های آن با دیوارنگاری و گرافیتی پوشانده شده و فضای آن ناامیدکننده است.

استحکامات استک راک

استحکامات استک راک
در طی سال‌های ۱۸۵۰ و ۱۸۵۲ حداقل ۱۵۰ سرباز در داخل قلعه استک راک در ولز مستقر بودند و هدف آن‌ها دفاع از خلیج سلطنتی دریایی در برابر حمله‌ها بود. استحکامات استک راک که در یک جزیره واقع در خط ساحلی غرب ولز قرار دارد در سال ۱۹۲۹ متروک شد شکارچیان ارواح از قلعه بازدید کرده و ادعا می‌کنند که صدا‌ها، صدای غرش و صدای بلند و انفجار‌های بلندی که از سازه بیرون می‌آید را شنیده اند. فروش این مکان در ژوئن ۲۰۱۸ آغاز شد و گفته می‌شود به قیمت ۴۰۰۰۰۰ پوند فروخته شده است. این مکان دوباره در سال ۲۰۲۰ به یک خریدار ناشناس فروخته شد که گویا قصد دارد آن را دوباره در دسترس عموم قرار دهد.

المدام

المدام
یک افسانه قدیمی می‌گوید که جن‌ها ساکنان دهکده کوچکی را که در امتداد جاده قدیمی دبی به هتا واقع در دو کیلومتری آل مادام واقع شده بود، از آنجا دور کرده اند. این روستا از دو ردیف خانه تشکیل شده است که در انتهای آن یک مسجد وجود دارد. همه این ساختمان‌ها به قدری خوب ساخته شده اند که به سختی می‌توان ترک یا پوسیدگی رنگ مشاهده کرد. با این حال، بعضی از ساختمان‌ها کاملاً توسط شن و ماسه بلعیده شده اند. در اطراف خانه‌های غرق شده مغازه‌های متروکه و سایت‌های ساختمانی وجود دارد که توسط تپه‌های شنی خیره کننده پوشیده شده اند.

رسچنسی

رسچنسی
سال ۱۹۵۰، ساخت سدی که ۳ دریاچه را به هم پیوند داد منجر به طغیان سیل در روستای کوچک گراون شد. این روستا به استثنای برج ناقوس کلیسا کاملاً غرق شد که هنوز از دریاچه رسچنسی بیرون زده است. این دریاچه در قسمت غربی تیرول جنوبی در ایتالیا واقع شده و نزدیک مرز اتریش و سوئیس است. زنگ‌های برج کلیسا که در دریاچه باقی مانده بود قبل از طغیان شدن گراون برداشته شد، اما در افسانه‌ها گفته می‌شود وقتی زمستان منطقه را در برف می‌پوشاند، صدای زنگ ار تک برج کلیسا به صدا در می‌آید. وقتی آب دریاچه یخ میزند، می‌توان با پای پیاده به این برج رفت.

زندان رومو

زندان رومو
زندان رومو در استونی در کنار یک معدن سنگ آهک ساخته شد تا زندانیان آن مجبور به کار در آن شوند. استونی در سال ۱۹۹۱ استقلال خود را بدست آورد و شوروی و نهاد‌های آن‌ها مجبور به ترک این کشور شدند. در نتیجه زندان و معدن هر دو متروکه شدند. خیلی زود آب‌های زیرزمینی دریاچه جدیدی ایجاد کرد و ماشین آلات معدن و حتی کل ساختمان‌ها را را در آب غرق کرد. این روز‌ها، فقط برخی از قسمت‌های زندان قدیمی در خشکی قابل مشاهده است وبخش‌های دیگر در آب دریاچه غوطه ور هستند. این منطقه به یک مکان غواصی محبوب تبدیل شده است، غواصانی که کنجکاو هستند تا ساختار زندان را در زیر آب کشف کنند.

دیدگاه تان را بنویسید