تکلیف مستمری‌ بازنشستگان کارگری چه زمانی مشخص می شود؟/ پایه مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر باید افزایش پیدا کند؟

به گفته بازنشستگان، اگر در هفته دوم فروردین تکلیف مشخص شده و در هیات دولت، افزایش مستمری‌ها به تصویب برسد، بازنشستگان می‌توانند در فروردین از مستمری افزایش یافته بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار روشن شدن تکلیف مستمری‌ها در هفته دوم فروردین هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از مشخص شدن تکلیف دستمزد، بازنشستگان کارگری خواستار تعیین میزان افزایش مستمری‌ها هستند.

جمعی از بازنشستگان مشهدی در این رابطه می‌گویند: برای اینکه مثل هر سال چند ماه منتظر تعیین تکلیف مستمری‌ها و افزایش دریافتی خود نمانیم، در همین هفته دوم فروردین که تعطیلات تمام می‌شود، مدیرعامل سازمان، پیشنهاد افزایش مستمری بازنشستگان را به هیات دولت ارسال کند و به آن‌ها نیز تاکید کند هرچه زودتر این پیشنهاد را به تصویب برسانند.

به گفته بازنشستگان، اگر در هفته دوم فروردین تکلیف مشخص شده و در هیات دولت، افزایش مستمری‌ها به تصویب برسد، بازنشستگان می‌توانند در فروردین از مستمری افزایش یافته بهره‌مند شوند.

بازنشستگان اهوازی نیز در تماس‌های جداگانه، خواستار بسته شدن پرونده مستمری ۱۴۰۰، قبل از نیمه فروردین هستند و می‌گویند: عادلانه نیست بازنشستگان کارگری هر سال، چندین ماه با مستمری سال قبل سر کنند و در نگرانی باشند؛ اگر دولت در همین پانزده روز اول سال، تکلیف مساله را روشن کند، بازنشستگان از نگرانی و بلاتکلیفی خلاص می‌شوند.

 

بازنشستگان خواستار افزایش پایه مستمری بیش از ۳۹ درصد هستند

 

در عین حال، همه این بازنشستگان خواستار افزایش پایه مستمری بیش از ۳۹ درصد هستند و می‌گویند: چون مزایای مزدی به بازنشستگان تعلق نمی‌گیرد، برای رعایت عدالت، پایه مستمری بازنشستگان باید بیش از پایه مزد کارگران شاغل افزایش یابد بنابراین ۳۹ درصد به هیچ وجه کافی نیست.

آن‌ها خواستار رعایت عدالت و عمل به قانون هستند و می‌گویند: در سال ۱۴۰۰ نباید بازنشستگان کارگری، کم درآمدترین گروه مزدبگیر کشور باشند و بایستی همه تبعیض‌ها از میان برداشته شود.

دیدگاه تان را بنویسید