معرفی فردا SX۶ و مقایسه با هایما S۷ توربو+ مشخصات فنی و تصاویر

حداکثر سرعت خودروی فردا SX۶ برابر با 198 کیلومتر در ساعت است اما حداکثر سرعت هایما اس توربو ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، فردا SX6 با هایما S7 توربو است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی فردا SX۶:

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ فردا SX۶، خودرویی ساخت ایران است که در سال ۱۳۹۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۴۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۰۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه فردا SX6 با هایما S7 توربو + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده CVT استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۸ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.

مقایسه فردا SX6 با هایما S7 توربو + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به چراغ‌های LED و دی‌لایت، باربند سقفی، برف پاک‌کن و گرم‌کن شیشه عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، رینگ آلومینیومی اسپرت، آینه‌های جانبی تاشو با تنظیم برقی، کروز کنترل اتوماتیک، تودوزی چرم با طراحی جدید، صندلی قابل تنظیم ۶ جهته دستی، صندلی‌های تاشو ردیف سوم اشاره کرد.

مقایسه فردا SX6 با هایما S7 توربو + مشخصات فنی

معرفی هایما S۷ توربو:

هایما S۷ توربو، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۴ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۷۹۵ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۳۰ متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه فردا SX6 با هایما S7 توربو + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از جعبه دنده ۶ سرعته خودکار استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱.۸ ثانیه است.

مقایسه فردا SX6 با هایما S7 توربو + مشخصات فنی

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۱ لیتر است. از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان برقی، نشانگر باز بودن کمربند جلو به همراه آلارم، ایزوفیکس (امکان نصب صندلی کودک)، سپرجلو جدید، جلو پنجره جدید، قطعات تزئینی جلو داشبورد و طرح چوب دستگیره‌های درب‌ها، کنسول میانی صندلی جلو و عقب، تودوزی چرمی ۲ رنگ، فرمان MFC (دکمه‌های کنترل سیستم صوتی اشاره کرد.

مقایسه فردا SX6 با هایما S7 توربو + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به کروز کنترل و بلوتوث بر روی فرمان، شیشه جانبی دودی، ریموت کنترل قفل مرکزی، کامپیوتر سفری، چراغ روز، سان روف برقی، اسپویلر، دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید و سنسور باران، فرمان قابل تنظیم در ۴ جهت، صندلی راننده ۸ حرکته برقی گرمکن دار و صندلی شاگرد ۴ حرکته دستی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور دنده عقب، قفل کودک، قفل اتوماتیک درب‌ها در سرعت است.

خودرو
فردا SX6 هایما S7 توربو
کشور سازنده
ایران چین
سال (طراحی)
1398 2014
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1500سی سی 1795سی سی
حداکثر قدرت
147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه 170 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
200 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 230 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده
CVT 6 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100
12 ثانیه 11.8 ثانیه
حداکثر سرعت
198 کیلومتر در ساعت 170 کیلومتر در ساعت
وزن
1425 کیلوگرم 1545 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4660 طول - 1810 عرض - 1790 ارتفاع 4530 طول - 1830 عرض - 1730 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2750 میلیمتر 2619 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.5 لیتر در هر صد کیلومتر 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
55 لیتر 61 لیتر
ترمز و پایداری
جلو و عقب دیسکی، مجهز به EBD - CBD - CBC - ESP - TSX - VSC سیستم ترمز ضدقفل ABS - سیستم توزیع متعادل نیروی ترمزEBD - سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP - سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA - سیستم کنترل کشش TCS
کیسه هوا
راننده و سرنشین جانبی راننده، سرنشین جلو و جانبی (مجموعاً 4 عدد)
سیستم صوتی
مجهز به سیستم مولتی مدیا - مانیتور 8 اینج لمسی HD صفحه نمایش 7 اینچی با امکان پخش MP3 و دارای پورت AUX و USB و GPS +SD و بلوتوث هندزفری

دیدگاه تان را بنویسید