چرا نباید شیر و چای را با هم مخلوط کنیم؟

یک پزشک مصری گفت: چای حاوی اسیدی است که باعث از بین رفتن کلسیم می‌شود و در صورت اضافه شدن به شیر، ارزش تغذیه‌ای این محصول لبنی از بین می‌رود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از مصرالیوم، دکتر منال عزالدین، ​​متخصص صنایع غذایی در مصر اظهار کرد: افزودن کاکائو یا چای به شیر خاصیت آن را از بین می‌برد و به بدن فایده‌ای نمی‌رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛‌ عزالدین افزود: تحقیقات علمی می‌گوید چای حاوی اسیدی است که باعث از بین رفتن کلسیم و چربی‌ها می‌شود؛ بنابراین در صورت اضافه شدن به شیر، بدن از خواص آن به عنوان منبع کلسیم بهره نمی‌برد، زیرا کاکائو حاوی موادی است که با کلسیم ترکیب و باعث سنگ کلیه می‌شود.

این پزشک مصری ادامه داد: این واکنش‌ها در مورد افزودن توت فرنگی، پرتقال یا انبه به شیر نیز وجود دارد اما افزودن موز به شیر، ارزش غذایی آن را حفظ می‌کند.

او بیان کرد: شیر تقویت کننده استخوان‌ها، دندان‌ها، منبع انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن است. آنچه شیر طبیعی را از سایر لبنیات متمایز می‌کند این است که حاوی مقدار کلسیم لازم برای ساخت استخوان‌ها و دندان‌های سالم است، علاوه بر این یک فنجان شیر طبیعی حدود ۸ گرم چربی برای بدن فراهم می‌کند.

عزالدین توضیح داد: در ۱۰ سال گذشته استفاده از محصولات لبنی بدون چربی مانند شیر و ماست شایع شده که منجر به افزایش پوکی استخوان می‌شود. فراموش نشود که شیر طبیعی حاوی ویتامین D، ویتامین AD و چربی‌های مورد نیاز بدن برای جذب این ویتامین هاست.

 

دیدگاه تان را بنویسید