واکنش سرمربی تیم ملی بوکس به لغو مسابقات انتخابی المپیک

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: متأسفانه لغو مسابقات گزینشی المپیک در پاریس به ضرر ما شد چرا که شانس دو تا سه سهمیه دیگر را داشتیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، علیرضا استکی درباره لغو مسابقات بوکس گزینشی المپیک به میزبانی پاریس گفت: فعلاً با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک این مسابقات لغو شد و قرار است رقابت‌های گزینشی قاره‌ای در اردیبهشت و خردادماه برگزار شود، تا پس از آن در مورد این رقابت‌ها تصمیم بگیرند. لغو این رقابت‌ها برای تیم ما خوب نبود چون می‌توانستیم دو تا سه سهمیه کسب کنیم و این موضوع به ضرر بوکس ایران تمام شد.

آنا نوشت؛ وی افزود: در این مدت تیم خوبی جمع‌آوری کرده بودیم، در اوزان ۵۲، ۶۳، ۶۹ و ۸۱ کیلوگرم شانس بسیار بالایی برای کسب سهمیه داشتیم و می‌توانستیم به دو تا سه سهمیه برسیم. در وزن ۹۱ کیولوگرم هم شانس داشتیم هر چند که کار خیلی سخت است. با این حال فعلاً باید منتظر بمانیم تا در مورد مسابقات چه تصمیمی می‌گیرند. تیم ملی بوکس الان چندین ماه است که در اردو به سر می‌برد، متأسفانه لغو این رقابت‌ها بدشانسی تیم ما بود، البته با توجه به شرایط فعلی پیش‌بینی هر اتفاقی را باید داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی بوکس در پاسخ به این سوال که احتمال دارد براساس امتیاز ورزشکاران در آخرین مسابقه سهمیه‌های باقی‌مانده توزیع شود، اظهار کرد: احتمال هر چیزی هست، با توجه به اینکه وضعیت برگزاری المپیک هم مشخص نیست نمی‌دانیم قرار است چه اتفاقی بیفتد، ولی احتمال دارد امتیازهای مسابقات قهرمانی آسیا و جهانی را در نظر گرفته شود که در آن صورت شاهین موسوی در این مسابقات خیلی خوب کار کرد، البته او سهمیه کسب کرده است. امید احمدی‌صفا هم عملکرد خوبی داشت اما با ناداوری مواجه شد و حق او را ضایع کردند. باید دید چه تصمیمی در آینده گرفته می‌شود و ما هم طبق همان پیش می‌رویم.

استکی در پاسخ به این سوال که برنامه‌ تیم ملی با توجه به لغو این رقابت‌ها تغییر می‌کند یا خیر، گفت: فعلاً تغییری در برنامه نداده‌ایم. در تاریخ ۱۷ اسفند تیم ارمنستان به ایران می‌آید و با آن‌ها اردوی مشترک و مسابقه خواهیم داشت. اما در سال جدید احتمالا تغییراتی خواهیم داشت و بیشتر روی اوزان المپیکی تمرکز کنیم.

وی همچنین به مسابقات لیگ بوکس اشاره کرد و گفت:چهارم اسفندماه مسابقات لیگ برگزار خواهد شد که در شرایط فعلی بهترین تصمیم بود؛ به هر حال بوکسورها یک سال از میدان‌ها به دور بودند و این مسابقات به آن‌ها کمک می‌کند دوباره در میدان مسابقه حضور پیدا کنند و خود را محک بزنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید