جی پلاس

اسطوره استقلال و چلسی در یک وضعیت!/ فکری رختکن را از دست می دهد؟

اظهارات بازیکنان و رفتار سرد محمود فکری بعد از بازی سپاهان خبر از وخامت اوضاع در رختکن استقلال می دهد؛ جایی که باید همدلی در آن موج بزند اما فعلا تنش بالا گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ محمود فکری از جهات مختلفی در وضعیت مشابه با فرانک لمپارد است. شاید این قیاس در نگاه اول به مذاق اهالی فوتبال خوش نیاید که فوتبال و فوتبالیست‌ های آماتور ایران با افراد مشهوری در فوتبال پیشرفته انگلیس مقایسه شود اما برای درک این موضوع می توان این مطلب را دنبال کرد که چرا فکری و لمپارد وضعیت مشابهی دارند؟

هر دو نفر در دوران بازیگری خود جزو اسطوره های تیم‌ هایشان بوده اند. هم فکری و هم لمپارد بیشترین بازی را با لباس استقلال و چلسی دارند اما این تنها وجه اشتراک این دو نفر نیست. هر دو دوران مربیگری را زود شروع کردند و در نخستین سال های ورود به این عرصه، به عنوان اسطوره باشگاه، نیمکت مربیگری را در اختیار گرفتند.

استقلال - نفت مسجد سلیمان- لیگ برتر- محمود فکری

شروع کاری فکری و لمپارد در استقلال و چلسی هم به یک اندازه با نتایج خوب همراه بود و هر دو نفر باعث امیدواری هایی در تیم و میان هواداران شدند اما تیم هایی که تا دندان از داشتن بازیکنان باکیفیت مسلح شده بودند، نتوانستند کیفیت فنی مورد انتظار را به نمایش بگذارند.

اوضاع در هر دو تیم به مرور بدتر شد و هر دو مربی به جای پذیرش ایرادها، شروع به جا به جا کردن بازیکنان و ایجاد موجی از نارضایتی در داخل رختکن شدند که این موضوع برای کسانی که فوتبال را دنبال می کنند، به معنی خودکشی است.

یک مربی هر چقدر هم با حواشی و بحران های مختلف در نتیجه گرفتن همراه باشد، همواره می تواند به رختکن خود و بازیکنانش تکیه کند و با ایجاد اتحاد تیمی، برنامه هایی را برای تغییر رویه موجود به اجرا بگذارد.

اما فرانک لمپارد دقیقا از این بخش ضربه خورد و حالا محمود فکری هم در حال از دست دادن رختکن است. درباره جدایی سرمربی و اسطوره چلسی از این باشگاه که به علت اهمیت بسیار بالا، برای نخستین بار با بیانیه مالک متمول تیم همراه بود، روزنامه نگاران انگلیسی می گویند که لمپارد رختکن تیمش را به عنوان بزرگترین حامی از دست داده بود. گفته می‌شود عدم ارتباط مناسب لمپارد با بازیکنان نیمکت‌نشین، رختکن چلسی را به سوی دو قطبی شدن پیش برده بود.

اتلتیک می نویسد: یکی از ابعادی که هر وقت سرمربی در چلسی کارش را از دست می‌دهد مطرح می‌شود این ایده است که او “رختکن را از دست داده بود”. بیشتر از یک نفر مدعی شده‌اند که این موضوع درباره لمپارد هم صادق بود و در هفته‌های آخر تاثیر بسیاری داشت. یکی از بازیکنان به اتلتیک گفت که ادامه حضور لمپارد تا پایان فصل یک “فاجعه” بود چون سطح تنش در رختکن به قدری بالا بود که نمی‌شد آن را کنترل کرد و بازیکنان انتقادات او از عملکرد تیم را با آخرین روزهای حضور ژوزه مورینیو در باشگاه مقایسه می‌کردند.

در استقلال هم وضعیت رو به وخامت گذاشته است. شکست مقابل سپاهان اوج حواشی در اطراف رختکن استقلال بود. اظهارات بازیکنان و حال و هوای تیم خبر از وجود شکاف عمیق میان فکری و بازیکنانش می داد. رشید مظاهری، یکی از ارکان موفقیت استقلال در این فصل، در چند هفته اخیر اختلافاتی با محمود فکری پیدا کرده است. او به کنایه می گوید که "باید خودمان را جمع کنیم" و یا "به فکری گفتم که با این روش فشاری زیادی روی دروازه بان ایجاد می شود".

همینطور می توان به رفتار وریا غفوری در بازی با نساجی اشاره کرد که در اواسط نیمه دوم از کوره در رفت و درخواست تعویض داد و فکری به جای بررسی این ماجرا، به شوخی و مزاح پرداخت اما بعد از بازی اخباری منتشر شد که فکری قهر کرده است. او در بین دو نیمه و بعد از پایان بازی هیچ کلامی را با بازیکنان رد و بدل نکرده است!

 در صورت ابقای فکری، او باید فکری به حال رختکن تیم بکند؛ رختکنی که همدلی میان مربی و بازیکنانش کمرنگ شده و همین موضوع می تواند استقلال را زمین بزند.

تا وقتی که فکری به سرنوشت لمپارد دچار نشده باید هر چه زودتر رابطه خود با بازیکنانش را ترمیم کند و از آن ها یک حامی بزرگ برای خود و تیمش بسازد که برای موفقیت همدیگر هر تلاشی انجام می دهند.

دیدگاه تان را بنویسید