جی پلاس

اینجا فوتبال ایران؛ آنفالو کردن پیشه ما است/ رهایی از مخمصه به سبک "فکری"؛ نه "لیونل مسی"

محمود فکری با آنفالو کردن استقلال و بازیکنانش ناراحتی خود از وضعیت را اعلام و یک تنه حواشی را روی سر تیمش آوار کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ حواشی استقلال وارد مراحل جدیدی شده و سرمربی آبی ها کلید ورود به بحران را فشرده است. اقدام اخیر محمود فکری برای آنفالو کردن (دنبال نکردن) بازیکنان و همینطور باشگاه استقلال در فضای مجازی، نشان دهنده بحران در رختکن آبی ها است. آنطور که وضعیت این تیم برداشت می شود، فاصله زیادی بین مربی و بازیکنان افتاده و علنی شدن این ماجرا از سوی فکری، یعنی وضعیت بغرنجی بر این تیم حاکم است.

مشخصا وضعیت به گونه ای است که محمود فکری تصمیم گرفته نارضایتی و ناراحتی خود را از وضعیت موجود از طریق آنفالو کردن در اینستاگرام اعلام کند. او با آنفالو کردن صفحه منتسب به باشگاه استقلال و بازیکنانش به خوبی این مهم را به اطلاع هواداران و اهالی رسانه رسانده است.

در جهانی که آنفالو یا فالو کردن بازیکن یا تیمی توسط شخص سوم می تواند تبدیل به تیتر اخبار شود، محمود فکری خطرناک ترین کار ممکن را کرده و حواشی تیمش را حتی اگر استعفاء ندهد یا برکنار هم نشود، به توان n رسانده است. البته سابقه این قبیل اتفاقات در ایران می گوید راه ساده ای برای توجیه این قبیل مسائل وجود دارد.

همین چند ماه پیش بود که یحیی گل محمدی، سرمربی پرسپولیس نارضایتی خود از باشگاه را همزمان با اخباری مبنی بر جدایی او از سرخپوشان و پیوستن به سپاهان با حذف کردن تصاویرش با لباس پرسپولیس نشان داد یا سید حسین حسینی، دروازه بان استقلالی ها که از جذب رشید مظاهری ناراحت بود، تصاویر خود در پیراهن استقلال را پاک کرد؛ کارهایی که خبر از بغرنج بودن وضعیت می دهند.

در واقع اینطور در ایران جا افتاده که پاک کردن تصاویر یا آنفالو کردن اقدامی است که افراد با آن می توانند به راحتی نارضایتی خود را نشان دهند و برای توجیه هم بگویند مشکل کوچکی در صفحه اجتماعی شان به وجود آمده بود؛ به همین راحتی!

*مسی و رونالدو از ایرانی ها عقب افتادند

همین تابستان امسال بود که بازار نقل و انتقالات دنیای فوتبال با وجود کرونا، جذاب و پرخبر دنبال شد. اخبار مربوط به جدایی لیونل مسی از بارسلونا بعد از سال‌ها حضور در این تیم، توجه تمام مردم جهان را حتی بالاتر از کرونا به خود جلب کرده بود و آمارها می‌گفت مسی بحث اول گفت‌وگوی مردم است؛  نه کرونا!

اگر چه در نهایت لیونل مسی به علت اختلافات حقوقی موجود در قرارداد دو طرفه بارسلونا، راه شکایت به دادگاه را انتخاب نکرد و پذیرفت سال پایانی قراردادش را هم در کاتالونیا بماند و همانند سال‌های گذشته برای تیمش بازی کند.

اما مسی در این زمینه به اندازه فوتبالیست های ایرانی باهوش نبود. او تلاش نکرد ناراحتی خود را به راحتی بازیکنان و مربیان ایران نشان دهد. نابغه فوتبال جهان می توانست به راحتی با آنفالو کردن صفحه رسمی بارسلونا در اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری مشکلاتش را اعلام کند.

با این حال نه تنها مسی بلکه رونالدو هم در جریان جدایی از رئال مادرید در سال 2018 که با مشکلاتی همراه بود، هرگز صفحه رسمی رئال مادرید را آنفالو نکرد؛ موضوعی که نشان از سبک متفاوت برخورد فوتبالیست های حرفه ای با این مقوله دارد.

در واقع آن ها با این کار وفاداری خود را به تیم و هواداران نشان می دهند و در صورت بروز مشکلی با مدیر یا بازیکنان، هرگز به سراغ پاک کردن تصاویر خود با تیم سابقشان یا آنفالو کردن تیم موردنظر نمی روند چرا که این موضوع نشان از تعهد قلبی آن ها به تیمشان دارد.

به ایران بر می‌گردیم؛ جایی که اولین نشانه‌ها مبنی بر جدایی یا ناراحتی بازیکن یا مربی از تیمش، با پاک‌ کردن پست‌های اینستاگرامی و آنفالو کردن همراه است.

محمود فکری که همه فصل داد ایجاد حواشی و مشکلات در تیمش را سر می داد و بازیکنانش را از حضور در اینستا منع کرده بود، حالا یک تنه باعث و بانی مشکلات در تیمش شده و به جای اینکه تمرکزش را روی حل و فصل امور بگذارد، خیلی راحت دستش را روی گزینه آنفالو می گذارد تا خودش را برای چند روزی هم که شده از مخمصه باخت به سپاهان و مشکلات در تیمش رها کند.

دیدگاه تان را بنویسید