محمد بنا: در بعضی اوزان سه نفر به مسابقات اعزام می‌شود

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: می‌توانیم امیدوار باشیم که کشتی‌گیران کشورمان در مصاف با کشتی گیران اوکراینی محک خوبی خواهند خورد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمد بنا در مورد برنامه های پیش روی تیم ملی فرنگی اظهار داشت: شکر خدا شرایط بچه ها رور به روز بهتر و بهتر می شود و با مساعدتی که فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر و حمید سوریان دارند اردوها به بهترین شکل دارد برگزار می شود. هم بچه های آزاد و هم فرنگی در آرامش کامل و با رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه تمرینات را ادامه می دهند و تا الان هم هیچ مشکلی برای بچه ها پیش نیامده است.

وی درحالی که کادرفنی آزاد برنامه اش برای مسابقات انتخابی تیم ملی را اعلام کرده، در خصوص دیدگاه کادرفنی فرنگی درخصوص رقابت های انتخابی این رشته تاکید کرد: از اول هم بحث بر این بود که از چند ماه پیش چرخه ای برای انتخاب نفرات تیم ملی در نظر گرفته شد. البته آن چرخه به خاطر کرونا به طور کامل اجرایی نمی شود ولی ما ملاک و معیارمان را روی آخرین مسابقه برگزار شده که جام تختی سال گذشته در شیراز و در کنارش لیگ برتر گذاشتیم که نفراتی هم از لیگ انتخاب شده و به اردو آمدند. تقریبا بیشتر نفراتی که لازم بوده و بهترین هستند در اردوی تیم ملی حضور دارند و اگر آن چرخه آغازش از جام تختی باشد، بچه ها تمرینات را ادامه می دهند. چند روز دیگر هم اعزام به اوکراین را در پیش داریم.

وی که میهان برنامه دایره طلایی بود، ادامه داد: سه کشتی گیری که سهمیه گرفتند در تیم هستند و بعد از آن نیز رقابت های کسب سهمیه و قهرمانی آسیا در قزاقستان را داریم. بعد از آن در خرداد ماه جام پیتلانسکی جزو برنامه است که نفراتی که لازم است به این رقابت ها اعزام می شوند. در بیشتر اوزان دو به دو و بعضی وزن ها سه نفر اعزام می شوند و هر کسی بهتر باشد نفر ملی پوش ما خواهد بود.

سرمربی تیم ملی فرنگی در پاسخ به این سوال که چرا این تیم از حضور در تورنمنت ایتالیا صرف نظر کرد، گفت: ما درمجموع بیشتر از کشتی آزاد که به هر دو جام اوکراین و ایتالیا می رود، کشتی گیر به اوکراین می بریم. ما به خاطر اینکه کشور اوکراین صاحب کشتی فرنگی است و اگر خدای نکرده به خاطر مسائل کرونا کشتی گیر خارجی رغبت نکرد و زیاد از آن استقبال نکرد، می توانیم امیدوار باشیم که در مصاف با کشتی گیران اوکراینی محک خوبی خواهیم خورد اما ایتالیا چون صاحب کشتی فرنگی نیست، اگر خدای نکرده تیمی به خاطر کرونا نیاید طبیعتا مسابقه سطح پایین می شود و آورده ای برای ما ندارد. سال گذشته قرار بود تورنمنت ایتالیا جزو رنکینگ حساب شود اما الان از رنکینگ المپیک خارج شده و تنها مسابقه رنکینک لهستان است که بچه ها را اعزام می کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید