مطهری: دست کم گرفتن پیکان تنبیه سختی خواهد داشت/قهرمانی نیم‌فصل جزو اهداف کوتاه مدت ما است/ لیست مازاد نداریم

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: قهرمانی نیم‌فصل جزو اهداف کوتاه مدت، ولی ارزشمند ماست. مثل این می‌ماند که ما زودتر سوار آسانسور شویم و در این آسانسور با قهرمانی در نیم‌فصل، برای قهرمانی در پایان فصل دو، سه پله بالاتر از حریفان قرار می‌گیریم، اما باید حواس‌مان باشد دکمه اشتباه نزنیم، چون آن وقت رقیب‌مان ما را پایین خواهند کشید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، حمید مطهری پیش از دیدار با پیکان در هفته پانزدهم لیگ برتر گفت: دوباره درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان را تسلیت می‌گویم. هیچ وقت خاطره آنها از روح و جسم ما بیرون نمی‌رود. در مورد بازی فردا باید بگویم خودم نزدیک به سه سال مربی این تیم بودم. خیلی خوشحالم از اینکه می‌بینم جوانانی که ما آن زمان آوردیم الان در تیم پیکان بازی می‌کنند. همیشه پیکان آکادمی قوی داشته است. نمونه‌اش همین نادر محمدی که من از مقاومت آوردم و الان بهترین اوت‌انداز لیگ است.

وی در ادامه افزود: البته ما خودمان بهترین دفاع لیگ را داریم و همیشه سعی کردیم سبک‌مان را به حریف دیکته کنیم. پس هیچ نگرانی از این بابت نداریم. علیرغم احترامی که برای پیکان قائلم، ولی آنها باید به تاکتیک ما فکر کنند. پیکان تیم زحمتکش و دونده‌ای است. دست‌کم گرفتن تیم‌هایی مثل پیکان تنبیه سختی را خواهد داشت و ما کادر فنی و بازیکنان به آن آگاه هستیم و می‌دانیم چطور باید از سبک بازی پیکان مراقبت کنیم.

مربی تیم فوتبال پیکان یادآور شد: باختی که ما به آلومینیوم دادیم درس‌های زیادی به ما داد و روی نقاط ضعف‌مان خیلی حرفه‌ای کار کردیم و توانستیم آنها را برطرف کنیم. در نهایت قهرمانی نیم‌فصل جزو اهداف کوتاه مدت، ولی ارزشمند ماست. مثل این می‌ماند که ما زودتر سوار آسانسور شویم و در این آسانسور با قهرمانی در نیم‌فصل، برای قهرمانی در پایان فصل دو، سه پله بالاتر از حریفان قرار می‌گیریم، اما باید حواس‌مان باشد دکمه اشتباه نزنیم، چون آن وقت رقیب‌مان ما را پایین خواهند کشید. خیلی باید باهوش و با تمرکز بالا کار کنیم و بتوانیم قهرمانی نیم‌فصل را به هواداران هدیه بدهیم و در پایان هم قهرمانی فصل که همان طبقه سی‌ام می‌شود را به هواداران تقدیم کنیم.

مطهری در مورد تاکتیک تیم پیکان و اوت‌های بلند این تیم، تصریح کرد: مربیان در فوتبال سبک‌های گوناگونی دارند و همه این سبک‌ها ارزشمند است و مربی با توجه به نیاز و ابزاری که دارد سبک تیمش را انتخاب می‌کند. سبک بازی پیکان بازی مستقیم و جمع کردن توپ‌های سوم به همراه اوت‌های بلند است. این قابلیت را دارند و از آن استفاده می‌کنند. ما برنامه‌ریزی خودمان را انجام دادیم و آنالیز کردیم، ولی همانطور که گفتم تیم‌های حریف باید به بازیکنان بزرگ و تاکتیک تیمی ما فکر کنند.

وی درباره غیبت محمد نوری در دیدار با پرسپولیس و مبتلا شدن این بازیکن به کرونا،‌ گفت: امیدوارم همه ورزشکاران ما تن‌شان سالم باشد. از جمله نوری که از بازیکنان قدیمی و سابق پرسپولیس است. آرزوی سلامتی برای او می‌کنم و امیدوارم زودتر بازگردد و به تیم خوب پیکان کمک کند.

«گفته می‌شود سعید حسین‌پور و آریا بزرگر درخواست جدایی از تیم پرسپولیس را داده‌اند.»، مربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به طرح این موضوع اظهار داشت:‌ من می‌بینم در رسانه‌ها در مورد لیست مازاد صحبت می‌کنند. خواستم بگویم ما هیچ لیست مازادی نخواهیم داشت و نداریم، ولی بازیکنانی مثل حسین‌پور درخواست جدایی دادند و ما هم به خاطر اینکه بازیکن جوان و آینده‌داری است و بیشتر در شرایط بازی قرار بگیرد، به صورت قرضی با جدایی او موافقت کردیم و به باشگاه هم گفتیم فقط به صورت قرضی می‌تواند این بازیکن را از باشگاه جدا کند و فصل بعد به تیم بازگردد. این هم فقط به خاطر آن است که تجربه بیشتری کسب کند.

مطهری  در ادامه نشست خبری در مورد اینکه آیا امکان دارد کادر فنی پرسپولیس در ادامه فصل از بازیکنان جوان استفاده کند، گفت: ما از سیدجلال که کاپیتان و ستون تیم است گرفته تا آن جلو، هر کسی که با افکار کادر فنی کار کند و در تمرینات خودش را خوب نشان دهد، صد درصد از وجودش استفاده می‌کنیم. حالا این بازیکن 18 ساله باشد یا 38 ساله فرقی نمی‌کند. بازیکنان باید بدانند در چه باشگاه بزرگی کار می‌کنند. بازیکنان در پرسپولیس باید جنگجو، سلحشور و مبارزه‌گر باشند و خودشان را به کادر فنی تحمیل کنند. این فضا فراهم است، اما باید با توانایی فنی‌شان خودشان را اثبات و بازی کنند.

مطهری در واکنش به طرح این موضوع که خط دفاعی پرسپولیس گلزن‌ترین خط دفاع لیگ است، بیان کرد: همه دیدند که در بازی‌هایی که ما انجام دادیم تیم‌مان به لحاظ تاکتیکی فوق‌العاده بازی کرد و موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم. زمانی که تیمی اینقدر موقعیت ایجاد می‌کند، جای نگرانی نیست. شما باید زمانی نگران باشید که موقعیت ایجاد نمی‌کنید. ما باید از این موقعیت‌ها بیشتر استفاده کنیم. ما باید تمرینات بهتری بگذاریم و بچه‌ها هم تمرکز بهتری داشته باشند تا از موقعیت‌ها استفاده کنیم. در دو بازی گذشته سیدجلال گلزنی کرده است و این تقسیم کار در تیم ماست. همانطور که از خط جلو همه کار دفاعی را شروع می‌کنند. بنابراین همه در قالب یک وحدت تیمی کار می‌کنند.

وی در مورد مصدومان و محرومان تیم پرسپولیس توضیح داد: مصدوم ما فقط حسین کنعانی‌زادگان است که بعد از اتفاقات بازی با فولاد ذهن او کمی خراب شد و آن آسیب‌دیدگی برای وی به وجود آمد که فکر می‌کنم از هفته آینده بتواند با تیم کار کند.

دیدگاه تان را بنویسید