بازدید رئیس کمیته ملی المپیک از فدراسیون کاراته ؛

صالحی امیری: کاراته از امیدهای اصلی ما در المپیک 2020 است

رئیس کمیته ملی المپیک از حمایت ویژه از رشته کاراته خبر داد و گفت: کاراته یکی از امیدهای ورزش ایران در المپیک توکیو است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به همراه کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته المپیک، پیمان فخری و هیئت همراه امروز(دوشنبه 20 بهمن ماه) از فدراسیون کاراته بازدید کرد.

سیدرضا صالحی امیری در جریان این بازدید و در جمع مدیران فدراسیون و سرمربیان تیم ملی کاراته، اظهار داشت: به فدراسیون آمدیم تا هم قدردانی کنیم و هم از کاراته حمایت داشته باشیم. رشته ورزشی کاراته بیشترین مخاطب را در بین رشته‌های رزمی دارد. شخصا معتقدم مجموعه کاراته کاها به لحاظ اخلاقی نیز برجسته هستند و واقعا مشکلی در کاراته نداریم چرا که جامعه‌ای بزرگ با شخصیت و قانع دارد. کاراته یکی از اولویت‌های ماست و شخصا روزانه کاراته را پیگیری می‌کنم و از بچه‌ها می‌پرسم شرایط تان چطور است. اگر بودجه ما در مجلس تصویب شود سال آینده افزایش صد درصدی بودجه کاراته را خواهیم داشت.

وی افزود: امسال سعی کردیم کنار کاراته باشیم و هزینه‌های آکادمی و هتل و ... را کمیته پرداخت کرد تا به فدراسیون تحمیل نشود. هزینه‌های جانبی سالن شماره 9 را پرداخت کردیم و 350 میلیون تومان نیز جداگانه به کاراته پرداخت شد. هزینه‌های اعزام تیم‌ها به استانبول و مراکش را نیز می‌دهیم. سالن شماره 9 را  تجهیز می‌کنیم تا مشکلی برای برگزاری اردو نباشد و کاراته صاحب خانه شود تا زمانی‌که کمپ اصلی در مجموعه ورزشی آزادی راه اندازی شود. الان شرمنده هستیم که ورزشکاران چهار نفره در یک اتاق 12 متری استراحت می‌کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه همه باید از کاراته و کشتی حمایت کنیم، گفت: امیدوارم ملت ایران روزهای خوشی داشته باشند و کاراته کام مردم را شیرین کند. انصافش این است که کاراته در مسیری است که جهش خواهد داشت. کاراته به یک مکتب فکری و فرهنگی در ایران تبدیل شده اما برداشت من این است که این رشته در ایران به خوبی مورد پذیرش قرار گرفته و کاراته یکی از مدعیان قهرمانی در جهان است. کاراته با مدیریت خیلی خوب و هوشمندانه توانسته یک اجماع ایجاد کند تا مسیر حرکت به سمت قله طی شود. باور داریم کاراته در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک می‌درخشد و یکی از امیدهای ما در المپیک توکیو، کاراته است.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: مجموعه مربیان کادر فنی و مدیریت فدراسیون با حداقل امکانات در مسیر خوبی قرار گرفتند و ما نیز کمک می‌کنیم. تلاش می‌کنیم هزینه‌های اعزام و یا اردوها را تامین کنیم. در مجموع جهت گیری وزارت ورزش و کمیته المپیک نگاه حمایتی از کاراته است. فکر می‌کنم کاراته در المپیک کام مردم را شیرین می کند. از رییس فدراسیون خواستم از حاشیه به شدت پرهیز شود و متوجه متن بود که خوشبختانه همینطور است. تعداد دختران ورزشکار در این رشته حتی بیشتر از پسران است و این پیام خوبی در جهان دارد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید