خسروی‌وفا: وسایل تولید ملی باعث جلوگیری از خروج ارز می‌شود

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: وسایل تولید ملی در ورزش جانبازان و معلولین، جواب ورزش همگانی را می‌دهد و باعث جلوگیری از خروج ارز می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمود خسروی‌وفا در نشست خبری گفت: همیشه کمبودی در ورزش ایران وجود داشت و ورزشکاران به دلیل املاحی که از دست می‌دهند، نیاز دارند که از نوشابه ویژه‌ای بهره ببرند. چندین سال روز این موضوع تحقیق شد و حالا به تولید انبوه رسیده است. در شرایطی که در تحریم هستیم تولیداتی انجام و با کمک وزارت دفاع، وسایل استاندارد ساخته شده و مورد تایید قرار گرفته است. وسایل تولید ملی در ورزش جانبازان و معلولین، جواب ورزش همگانی را می‌دهد. این باعث جلوگیری از خروج ارز می‌شود.

وی افزود: نزدیک بیست و دوم بهمن هستیم و گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که چه اتفاقی افتاده است. نباید از این مسائل غافل شویم. ما پنج هزار شهید ورزشکار داریم و ای کاش می‌توانستیم از ورزش ایران و نه فقط ورزش پارالمپیک صحبت کنیم. فوتبال و والیبال ایران در این سال ها پیشرفت کرده است. در حوزه ورزش پارالمپیک تاریخ می‌گوید که این از دستاوردهای پیروزی انقلاب است و این روند در طول این سال‌ها تداوم پیدا کرد. کار به جایی رسیده که ورزش پارالمپیک قوانین دارد و در بین سایر رشته‌ها است. خوشبختانه ورزش پارالمپیک توانسته وارد المپیک سود که نمونه‌اش در المپیک قبلی و با حضور بانوی کشورمان (زهرا نعمتی) رقم خورد.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک عنوان کرد: هنری داشته‌ایم که هیچ‌وقت از ایرادات و نقاط ضعف خودمان نترسیده‌ایم. همواره کاری که می‌کنیم، این است که از همان دهکده بازی‌ها، عملکرد کاروان را ارزیابی می‌کنیم. ورزشکاران پارالمپیک اختصاص به خسروی وفا، اسبقیان و ... ندارد و یک موضوع ملی است. در این چند سال افراد و ورزشکارانی را از دست دادیم. سیامند رحمان رکورددار دنیا است، اما باید اخلاق و منش او هم دیده شود. توانمندی‌ها و توسعه ورزش معلولین بسیار افزایش یافته است و دنیا این موضوع را اعلام می‌کند و ما به اینها افتخار می کنیم. اینها ظرفیت‌هایی این که در جمهوری اسلامی به وجود آمده و با وجود تحریم‌ها، سعی کرده‌ایم روز پای خودمان بایستیم. از رسانه‌ها دور نیستم. مسئله این است که من تنها در این مسبر حرکت نمی‌کنم و دوستان دیگری هستند که بسیار بیشتر تلاش می‌کنند. فاصله گرفتن از رسانه‌ها به این دلیل است که همه چیز به یک نفر ختم نشود.

 

دیدگاه تان را بنویسید