دوره عالی رهبری در ورزش زنان پیگیری شد

دکتر جاوید قربان اوغلی در ششمین روز از دوره عالی رهبری در ورزش زنان، به عنوان مدرس به بیان توضیحاتی در رابطه با نقش ورزش در دیپلماسی عمومی پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد
جی پلاس، دکتر جاوید قربان اوغلی در ابتدا و ضمن ابراز خرسندی از اینکه آکادمی ملی المپیک اهمیت خاصی را در خصوص تربیت مدیران ارشد در ورزش بانوان قائل است گفت: برگزاری دوره عالی رهبری در ورزش زنان کار بسیار ارزشمندی است که باید از برگزار کنندگان آن قدردانی کنم.

وی افزود: در ابتدا امیدوارم برگزاری چنین دوره هایی مختص پایتخت نباشد و در سطح تمام استان ها توسعه پیدا کند. بانوان ما دارای ظرفیت های بالایی هستند و نیازمند حمایت‌های وسیع مدیران ارشد ورزش کشور می باشند تا بتوانند ضمن هماوردی با نمایندگان دیگر کشورها از این ظرفیت ها چه در عرصه های قهرمانی و چه مدیریت ورزشی جهت توسعه ورزش کشور گام هایی را بردارند.
دکتر قربان اوغلی ضمن اشاره به این موضوع که امروزه مسئله ورزش دیگر از عرصه فردی خارج شده است و به یک عرصه بین المللی تبدیل شده است گفت: ورزش امروز به عنوان یک نماد شناخته می شود، نمادی که یک غرور ملی و وحدت ملی ایجاد کرده و برای کشورهایی که در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند در عرصه جهانی باعث ایجاد اعتبار می شود.
بنابراین ما با دو جنبه مهم مواجه هستیم، یکی زمینه سازی برای تربیت قهرمانان در سطح ملی و در سطح بین‌المللی و دومین جنبه هم استفاده از ظرفیت های ورزش و دیپلماسی ورزشی برای حضور در عرصه های ورزشی و جهانی.

دکتر جاوید قربان‌اوغلی در ادامه افزود: جنبه نخست به توانمندی های فردی و همچنین حاکمیتی مربوط می‌شود و حتماً باید شرایط لازم برای بروز، توسعه و رشد استعدادها فراهم شود. اما جنبه دوم بیشتر در گرو برنامه ریزی حاکمیت برای شناسایی افراد توانمند و مشارکت این عزیزان در عرصه های بین المللی به جهت تأثیرگذاری بر ورزش است.
دکتر قربان اوغلی در خصوص مباحثی که به عنوان مدرس در دوره عالی رهبری در ورزش زنان به شرکت کنندگان دوره ارائه داد گفت: بحث امروز ما در ابتدا در خصوص تعاریف صحیح دیپلماسی ورزشی بود و اینکه چگونه این دیپلماسی را با دیپلماسی عمومی پیوند دهیم.
در ادامه از ورزش به عنوان یکی از عرصه های دیپلماسی عمومی با تأثیرات زیاد آن سخن گفتیم و یک سری نمونه‌های عملی و تاریخی را بیان کردیم تا شرکت کنندگان دوره در خصوص اینکه چگونه یک دیپلماسی عمومی می تواند در جهت افزایش اعتبار کشورها و اتحاد ملی در بین آحاد یک کشور گام بردارد و از امکانات بین المللی برای توسعه ورزش کشور استفاده کند آشنا شوند.
 شایان ذکر است دوره عالی رهبری در ورزش زنان، با همکاری معاونت زنان وزارت ورزش و جوانان و آکادمی ملی المپیک از ابتدای دی‌ماه آغاز و به مدت هشت هفته (در قالب 54 ساعت کلاس آموزشی) در سالن همایش‌های آکادمی ملی المپیک در حال پیگیری است.

 

دیدگاه تان را بنویسید