جی پلاس

بازی رسانه ای با هواداران؛ ایرانی ها نمی توانند میزبان لیگ قهرمانان آسیا شوند!

سه تیم ایرانی برای میزبانی دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا اعلام آمادگی کرده‌ اند اما نگاهی به شروط AFC و وضعیت این سه تیم، اعطای میزبانی به ایرانی ها غیرممکن است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز برگزار خواهد شد اما برخلاف سال گذشته که همه بازی‌ها در یک کشور واحد برگزار شد، امسال مسابقات هر گروه در چندین کشور انجام می‌شود که این موضوع منوط به به درخواست هر یک از تیم‌های حاضر در گروه‌های ده گانه است.

در نتیجه در روزهای گذشته تیم‌های مختلفی از هر کشور برای میزبانی گروه خود درخواست داده‌اند و از ایران هم استقلال، پرسپولیس و فولاد خوزستان برای میزبانی مسابقات اعلام کرده‌اند نگاهی به شرایط حداقلی میزبانی مسابقات نشان می‌دهد، این موضوع صرفا یک بازی رسانه‌ای است و میزبانی این سه تیم کاملا دور از واقعیت است! اما چرا؟

نگاهی به برخی از شروط این کنفدراسیون برای اعطای میزبانی شامل برگزاری تمام مسابقات هر گروه در یک استادیوم، اطمینان از فراهم کردن استادیوم‌های کافی برای برگزاری همزمان بازی‌های هفته پایانی (2 استادیوم استاندارد)، فراهم کردن زمین تمرین برای هر دو تیم در یک گروه و ... نشان می‌دهد که هیچ یک از تیم‌های ایرانی در حال حاضر قادر به فراهم کردن این وضعیت نیستند.

*استقلال و پرسپولیس نه زمین تمرین دارند نه استادیوم مجزا!

1 - دو تیم دولتی استقلال و پرسپولیس در حال حاضر در یک ورزشگاه خانگی بازی می‌کنند و به جز ورزشگاه آزادی هیچ ورزشگاه استاندارد دیگری در تهران وجود ندارد؛ مگر اینکه مسئولان این دو تیم ورزشگاه دستگردی یا شهرقدس را با توجه به چمن کاملا نامناسب‌شان، واجد شرایطی میزبانی تلقی کرده باشند!

2 - از طرفی این دو تیم در طول سال خانه به دوش هستند و از این زمین تمرین به زمین تمرین دیگری می‌روند. حال چه برسد که بتوانند زمین تمرینی در حد و اندازه‌های میزبانی لیگ قهرمانان آسیا فراهم کنند.

3 – در صورتی که مشکلات مربوط به تامین ورزشگاه و زمین تمرین هم برطرف شود، AFC فقط به یکی از این دو تیم میزبانی را اعطا خواهد کرد و دیگری مجبور است در مرحله گروهی مهمان باشد که این موضوع با اعتراض تیمی مواجه می‌شود که نتوانسته میزبانی را کسب کند چون تقریبا شرایط‌شان یکسان است.

4 – با توجه به مالکیت مشترک دو تیم که وابسته به دولت است، در این سال‌ها ارکان و هواداران دو تیم مشغول اتهام زنی به همدیگر هستند که وزارت ورزش حمایت بیشتری از رقیب دارد. حال تصور کنید که استقلال یا پرسپولیس میزبانی دور گروهی را به دست آورند و یکی از آن‌ها مجبور شود در این دور مهمان شود. در این صورت چه اتهاماتی به تیمی که میزبانی را توسط حمایت‌های دولت و فدراسیون کسب کرده، وارد خواهد شد؟

5 – یکی از شرایط میزبانی مرحله گروهی اطمیمان از حمایت دولت است. با توجه به اینکه دولت مالک هر دو تیم است، مطمئنا آن‌ها تن به این شرایط که یکی از این دو تیم میزبان و دیگری مهمان شود،  نخواهند داد.

6 – مشکل کنونی استقلال این است که در گروه این تیم، الهلال عربستان حضور دارد و طبق مناقشه چندین سال قبل ایران و عربستان، نمایندگان دو کشور برای بازی رو در رو به زمین ثالث می‌روند و در نتیجه استقلال نمی‌تواند میزبان گروهش شود.

دلایل مختلف دیگری هم وجود دارد که استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند در این مرحله میزبانی کنند اما مدیران این دو تیم برای راضی نگه داشتن هواداران، یک بازی رسانه‌ای نادرست را آغاز کرده‌اند.

 

زمین چمن ورزشگاه فولاد آره نا

*فولاد هم نمی‌تواند میزبان شود!

دیگر تیم ایرانی که درخواست میزبانی مرحله گروهی را داده، هنوز حضورش در مرحله گروهی قطعی نشده است و در مرحله پلی آف باید با العین امارات، قهرمان دو دوره لیگ قهرمانان آسیا و از قدرت‌های منطقه بازی کند.

در پیشنهاد فولاد هم قید شده این تیم در صورت حضور در مرحله گروهی علاقه مند به میزبانی مرحله گروهی است. در نتیجه شانس صعود فولاد به مرحله گروهی 50-50 است. با توجه به اینکه بازی پلی آٰف فقط سه روز قبل از شروع مرحله گروهی برگزار می‌شود، مطمئنا AFC با درخواست العین یا فولاد برای میزبانی موافقت نخواهد کرد.

البته AFC تسهیلاتی را به عنوان کمک هزینه میزبانی مرحله گروهی در نظر گرفته بود که با وجود این کمک‌ها هم میزبانی ایران در مرحله گروهی AFC منتفی است.

دیدگاه تان را بنویسید