مهدی: پرسپولیس می‌تواند در غیاب تیم‌های عربستانی از هم گروه‌هایش در آسیا میزبانی کند/ دست ما زیر ساطور AFC و فیفا است

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: فعلا دست ما زیر ساطور فیفا و AFC است و طبیعتا تا زمانی که درخواست میزبانی یک کشور به مرحله نهایی نرسد، همه دچار این مشکل هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سهیل مهدی در خصوص این که آیا نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا درخواستی برای میزبانی متمرکر داشته‌اند، اظهار داشت: AFC به ما اعلام کرده بعد از قرعه کشی، باشگاه‌ها می‌توانند در خواست میزبانی بدهند اما همه چیز منوط به خود باشگاه‌ها خواهد بود. سازمان لیگ و کمیته مسابقات در کنار باشگاه‌هاست اما در این زمینه عنوان شده همه چیز را باشگاه‌ها پیگیری خواهند کرد و مسؤولیت میزبانی به عهده آنهاست.

فارس نوشت؛ وی در خصوص اینکه فقط پرسپولیس می‌تواند در غیاب تیم‌های عربستانی از هم گروه‌هایش میزبانی کند، گفت: اگر این باشگاه بخواهد می‌تواند این کار را انجام دهد ولی تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم، درخواستی ارائه نکرده است.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص این که این همه انتقاد از داوری به این سازمان فشار وارد نمی‌کند چون به هر حال داوران بخشی از فوتبال هستند، گفت: متأسفانه بخشی از این هجمه ایجاد شده درست نیست. داوران زیاد تغییری نکرده‌اند و تنها به روزرسانی شده‌اند اما فشارها بسیار زیاد شده است. سرمایه‌گذاری‌ها گران‌تر شده و تیم‌ها تلاش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند به هر شکل ممکن نتیجه بگیرند. وقتی برخی تیم‌ها شرایط حمایتی ندارند، نیمکت‌ها احساس نگرانی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و از آن سو مدیریت هم خسته می‌شود چون هزینه‌ها بالا است. به همین دلیل فشارها به سمت داوری‌ها می‌رود و طبیعی است در این بین ممکن است این فشارها به فدراسیون، کمیته داوران و حتی سازمان لیگ هم منتقل شود. همه ما در یک کشتی هستیم که سختی و آسانی را با هم تحمل می‌کنیم.

مهدی در خصوص این که بعد از آغاز سال جدید دو فیفادی و لیگ قهرمانان در پیش است و آیا سازمان لیگ برای جلوگیری از تعویق مسابقات برنامه‌ای دارد، گفت: ما فقط می‌دانیم تیم ملی 11 فروردین از سفر برمی‌گردد. در تاریخ هجدهم همین ماه (فروردین)‌ فولاد در آسیا بازی دارد و 25 فررودین مسابقات مرحله گروهی آغاز می‌شود. هنوز نمیدانیم میزبان مرحله گروهی کدام کشور است و طبیعتا آنها باید پروتکل‌های بهداشتی را برای سایر کشورها در نظر بگیرند و کار بسیار سخت است.

وی یادآور شد: برخی نوشتند قطره چکانی برنامه‌ریزی می‌کنیم اما واقعیت این است که ما هیچ جزئیاتی در اختیار نداریم. مشخص نیست میزبان چند روز قرنطینه برای تیم‌ها در نظر می‌گیرد. همه این موارد بستگی به این دارد که ریز جزئیات را داشته باشیم. شما تصور کنید ما از حالا بخواهیم برنامه‌ریزی کنیم؛ در آن صورت تیم‌هایی که بلیت، هواپیما و هتل می‌گیرند، با یک روز تأخیر در برگزاری بازی‌شان دچار ضررهای سنگین خواهند شد.

مهدی افزود: فعلا دست ما زیر ساتور فیفا و AFC است و طبیعتا تا زمانی که درخواست میزبانی یک کشور به مرحله نهایی نرسد، همه دچار این مشکل هستیم. دنیا را بحران گرفته و ما هم اسیر این بحران هستیم. ان‌شاءالله هر چه سریع‌تر این بیماری از کل دنیا رخت بربندد تا برنامه‌ریزی‌ها به روال عادی برگردد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که آیا اسکوچیچ برنامه جدیدی برای تیم ملی اعلام کرده یا خیر عنوان کرد: ما تا اینجا هماهنگی خوبی با آقای اسکوچیچ داشتیم و متناسب با برنامه‌ای که او اعلام کرده، جلو رفته‌ایم. فعلا درخواست جدیدی ارائه نشده و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

دیدگاه تان را بنویسید