صالحی امیری: ورزش پاک و شفاف سرلوحه کار تیم جدید در فدراسیون بدنسازی باشد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام باید توجه بیشتری به تخصیص کرسی های بین المللی به فدراسیون ملی ما داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، رئیس کمیته ملی المپیک طی جلسه امروز(دوشنبه ۱۳ بهمن ماه) هیات رئیسه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام خطاب به رافائل سانتونجا، رییس فدراسیون جهانی IFBB ضمن تاکید بر این موضوع که فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در ایران مجموعه ای بسیار جذاب و پر مخاطب است، تصریح کرد: این رشته روز به روز بین نسل جوان در حال گسترش است و جوانان در تلاش برای ورود به این رشته و فدراسیون آن هستند.

سید رضا صالحی امیری تصریح کرد: فدراسیون مطالباتی جهت تامین نیازهای مالی و تجهیزات ورزشی سراسر کشور و همچنین درخواست حمایت کمیته ملی المپیک جهت حضور در رویدادهای بین المللی دارد. با توجه به منابع محدودی که داریم تمام تلاشمان را می کنیم این حمایت ها را انجام دهیم، اما نیازمند جدی حمایت فدراسیون جهانی هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود خطاب به رافائل با بیان اینکه هیات رئیسه حاضر از شخصیت های علمی و پارلمانی کشور هستند، افزود: به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک از شما می خواهم توجه بیشتری به حضور رئیس فدراسیون ایران و اعضاء هیات رئیسه آن در کرسی های بین المللی و در تخصیص این کرسی ها به ایران عنایت داشته باشید. چرا که انگیزه ما را برای گسترش این رشته در سطح ملی بسیار افزایش خواهد داد.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه بیان کرد: حجم زیادی از ظرفیت باشگاهی کشور در اختیار این رشته است. رشته های چهارگانه ای که در حوزه فدراسیون ملی ما و جهانی قرار دارد. با شناختی که از شخصیت شما دارم مطمئن هستم حمایت های بیشتری را خواهیم گرفت و آینده بهتری را تجریه خواهیم کرد.

صالحی امیری با یادآوری مصمم بودن توماس باخ در مسئله دوپینگ افزود: رئیس کمیته بین المللی المپیک، روسیه را بخاطر آمار دوپینگ بیش از حد ورزشکارانش از مسابقات المپیک محروم کرده است. هیات رئیسه باید اتهاماتی که به این رشته ورزشی وارد شده را پاک کند و این مهم را در دستور کار خود قرار دهد. همچنین فدراسیون بدنسازی باید برنامه ورزش پاک را طی برنامه ای 5 ساله یا 10 ساله در نظر بگیرد و با برنامه ریزی ملایم و بدون تنش در نهایت فدراسیونی پاک و مبرا از اتهام دوپینگ را تحویل دهد.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان خاطر نشان کرد: تربیت و آموزش نسل جوان باید به سوی ورزش پاک باشد. تیم جدید باید شعار جدید داشته باشد و ورزش پاک و شفاف را سرلوحه کار خود قرار دهد.

نصیرزاده: فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام باید عضو مجمع کمیته ملی المپیک باشد 

عبدالمهدی نصیرزاده در جریان نخستین نشست هیات رییسه فدراسیون بدنسازی خطاب به رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: در جهان چندین فدراسیون در رشته پرورش فعالیت دارند اما فدراسیونی که به منشور IOC نزدیک است و WADA (آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ) روی آن صحه می گذارد و با دوپینگ مبارزه می کند IFBB می باشد.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ضمن درخواست حمایت از کمیته ملی المپیک برای ورود مجدد این فدراسیون و رشته های زیر مجموعه آن به بازی های آسیایی افزود: چندین سال هست که قهرمان بلا منازع آسیا و جهان هستیم و با ورود به این بازی ها می توانیم نقش موثری در ارتقاء رنکینگ ایران در بازی های آسیایی داشته باشیم. بسیار مهم است که همچون گذشته پرورش اندام وارد بازی های آسیایی شود.

در ادامه جلسه نصیرزاده خواهان حمایت بیشتر رئیس فدراسیون جهانی IFBB از فدراسیون ایران در خصوص مبارزه با دوپینگ شد که رافائل سانتونجا با تاکید بر اهمیت این مبارزه، فدراسیون را برای ورود به ورزش پاک و جلوگیری بیشتر از فریب خوردن جوانان در آلودگی به دوپینگ تشویق کرد.

همچنین رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام از صالحی امیری درخواست کرد تا فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نیز عضو مجمع کمیته ملی المپیک شود؛ چرا که ٣ رشته پر مخاطب این فدراسیون یعنی مچ اندازی و پاورلیفتینگ و پرورش اندام نیز مورد تایید فیزو هستند. فیزو در راستای منشور المپیک حرکت می کند و مسیر ورود رشته های این فدراسیون را به بازی های قاره ای هموار خواهد کرد. 

رافائل سانتونجا رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام (IFBB) از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه حضور داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید