بازدید رییس کمیته ملی المپیک از فدراسیون اسکیت/ صالحی‌امیری: به تعهدات خود وفاداریم

امروز (شنبه) رئیس کمیته ملی المپیک به همراه تعدای از اعضای هیئت اجرایی بازدیدی از فدراسیون اسکیت داشتند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه بازدید از فدراسیون‌های ورزشی، صبح امروز در فدراسیون اسکیت حاضر شد. در این دیدار صالحی‌امیری را کیکاووس سعیدی، نصرالله سجادی، علیرضا رحیمی، پیمان فخری، عبدی افتخاری و مجید شایسته همراهی می‌کنند.

محمدرضایی: در بازی‌های آسیایی مدال‌آور خواهیم بود

بهمن محمدرضایی، رئیس فدراسیون اسکیت در ابتدا گزارشی از وضعیت و مدال‌های کسب شده در این رشته ارائه کرد و گفت: کمبودهایی در بخش تجهیزات داریم و تجهیزاتی که ورزشکاران استفاده می‌کنند، شخصی است. اگر بخواهیم بودجه 200 میلیونی را به ورزشکارانی که در بازی‌های آسیایی و المپیک شرکت می‌کنند، تقسیم کنیم به هر ورزشکار ماهیانه 300 هزار تومان می‌رسد.

رئیس فدراسیون اسکیت خاطرنشان کرد: در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو حتما مدال‌آور خواهیم بود.

هنرجو، نایب رئیس فدراسیون نیز گفت: برای بازی‌های آسیایی 2022 برنامه‌ریزی کردیم تا در کاروان ایران با حضور اسکیت تحول ایجاد شود. هم ما و هم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید از ورزشکاران‌مان حمایت کنیم تا نتیجه مطلوب بگیریم. کمکی که ما می‌کنیم یک دهم نیازهای ورزشکاران را هم برآورده نمی‌کند.

وی در خصوص نیازهای این رشته گفت: در بخش سرعت و فیری استایل مشکل تجهیزات داریم و حتی لازم است حقوقی به آنها بدهیم همچنین مربیان ما بیمه نیستند.

در ادامه این جلسه ورزشکاران این رشته ضمن قدردانی از حمایت‌های انجام شده، قول کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی دادند.

کاوه صدقی، رئیس انجمن اسکیت هاکی نیز در این دیدار گفت: امروز در مورد حداقل 5 مدال در بازی‌های زمستانی 1400 و تابستانی 1401 صحبت می‌کنیم. واقعا تعدادی نخبه زندگی خود را در این رشته به عنوان ورزشکار گذاشتند و رشدی کردند که زیر ساخت لازم برای آنها ایجاد نشده است. زمین ایران مال 40 سال آرزوی ما بود. امروز زیر ساخت ایجاد شده و قول می‌دهم دو سال دیگر جریان نگاه مردم و بودجه به این رشته عوض می‌شود. تجهیزات بزرگترین درد ما است. اگر امروز 20 هزار دلار به این رشته کمک کنید 40 تا چوب برای روی یخ خرید می‌شود و کاری برای سرعت و فیری استایل انجام نشده است. کمک به این رشته بار بزرگی را از روی دوش ما برخواهد داشت.

سجادی: در اسکیت استعدادهای زیادی داریم

نصرالله سجادی، سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: از اینکه از گذشتگان یاد کردید و همه چیز را به نام خودتان ثبت نکردید تشکر می‌کنم. اگر لژیونرهای هاکی روی یخ هم اضافه شوند کمک‌های زیادی خواهند کرد. چون مطمئن به کسب مدال هستید و وقت جلسه اجازه نمی‌داد گزارش فنی ارائه ندادید، در روزهای بعدی این موضوع در کمیته ملی المپیک و مرکز نظارت به همراه سرمربی و تیم فنی شرایط بررسی می‌شود.

وی در ادامه افزود: در این رشته استعداد زیادی داریم و در المپیک پاریس هم حضور دارد و حتی احتمال دارد مواد بیشتری هم به آن اضافه شود و IOC به این رشته توجه بیشتری دارد. امکانات نسبتا خوبی داریم  و با استفاده از ظرفیت‌ها شاهد درخشش این رشته در کشور و در میادین بین‌المللی خواهیم بود.

فخری: فدراسیون اسکیت با کسب مدال در بازی‌های آسیایی باید حق خود را بگیرد

پیان فخری، رئیس نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک گفت: جلسه خوبی را در کنار دوستان فدراسیون داشتیم. با این شاخص گذاری بودجه کمیته ملی المپیک، فدراسیون اسکیت باید برای آسیایی 2022 حق خود را بگیرد و با این بودجه امکان کارهای زیر بنایی نیست و با کسب مدال خود به خود جایگاه این رشته مستحکم خواهد شد. امیدوارم این رشته در 2022 افتخار آفرینی کند.

صالحی‌امیری: اسکیت جزو سه فدراسیونی است که برای 1400 بیشترین افزایش بودجه را دارد

صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: این رشته جذابیت زیادی دارد و جوانان صحنه‌های زیبایی را در این رشته خلق می‌کند. 30 هزار نفر خانواده بزرگی است ولی این رشته ظرفیت بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: هاکی روی یخ هم جذابیت زیادی دارد. مشکلات سخت افزاری وجود دارد و بخشی به شرکت توسعه بر می‌گردد و با کریمی صحبت می‌کنم. خودمان هم کمک می‌کنیم. تقاضاها در بخش تجهیزات هم کاملا درست است. تا قبل از پایان سال جلساتی با سجادی و فخری برای بازی‌های آسیایی و المپیک زمستانی داشته باشید و در یک برنامه به نتیجه برسید و تعهدات طرفین در بودجه، تجهیزات و سایر موارد مشخص شود و ما به تعهدات و آنچه اعلام شود وفادار خواهیم بود.

صالحی‌امیری تصریح کرد: هفته پیش 100 میلیون تومان کمک کردیم و تا پایان سال 100 میلیون تومان دیگر کمک می‌کنیم. برای 1400 اگر بودجه‌ای که دادیم تصویب شود اسکیت جزو سه رشته اولی خواهد بود که بیشترین افزایش بودجه را در 1400 خواهد داشت. ورزشکاران نیاز به تامین تجهیزات دارند. بحث دیگر مشوق‌ها است که باید برای کسانی که اعزام می‌شوند عامل انگیزشی ایجاد می‌شود و ما در این زمینه هم کمک خواهیم کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید