حاشیه‌های جی پلاس از روز دوم جشنواره ۳۹ فیلم فجر؛

عکاسان اولین قربانی تشدید محدودیت‌های کرونایی + عکس و ویدیو

دومین روز جشنواره سی و‌نهم فیلم فجر در برج میلاد با تشدید محدودیت‌های مربوط به کرونا آغاز شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه فرهنگ و هنر جی پلاس، سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر، از دیروز (یکشنبه) ۱۲ بهمن آغاز شد. بر خلاف چند سال گذشته، امسال سینمای برج میلاد میزبان اهالی رسانه و‌منتقدان و عوامل فیلم‌هاست. برگزاری جشنواره در روز نخست با حاشیه‌هایی همراه بود. از جمله تصاویری که در رسانه‌ها منتشر شد و از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری لازم برای پیشگیری از کرونا در مراسم فرش قرمز و فتوکال (عکسبرداری از عوامل فیم قبل از اکران) حکایت داشت.

هرچند مسئولان برگزاری جشنواره از دیروز تاکنون بارها تاکید کرده‌اند که پروتکل‌ها در برج میلاد کاملا رعایت شده و تصاویر و اخبار حاشیه‌ای، "شیطنت" بوده‌اند، با این حال در روز دوم، محدودیت‌های خاصی را برای تصویربرداری از عوامل فیلم اعمال کرده‌اند.

برگزارکنندگان جشنواره علاوه بر تغییر سکوی استقرار عکاسان در فرش قرمز، راهروی منتهی به این محل را مسدود کرده‌اند و تنها به برخی از عکاسان اجازه ورود به محل را می‌دهند.

به این ترتیب برخی عکاسان اجازه حضور در فتوکال و تصویربرداری را پیدا نکردند و حتی به آنها و خبرنگاران اجازه داده نمی‌شد که از پشت موانع عکس‌برداری کنند. این مساله اعتراض عکاسان را به همراه داشت.

همچنین بارها به افراد حاضر در لابی گفته شد که با فاصله بایستند. به نظر می‌رسد که علاوه بر تاکید برگزارکنندگان به رعایت پروتکل‌ها در برج میلاد، این محدودیت‌ها برای جلوگیری از حاشیه‌های تازه اعمال شده است و باید دید با وجود اعتراض‌ها چقدر این محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت.

* ضدعفونی ضدحاشیه!

بعد از اکران نخستین فیلم روز دوم با نام «ستاره‌بازی» برگزارکنندگان جشنواره از عکاسان دعوت کردند که از شیوه ضدعفونی کردن سالن سینما تصویربرداری کنند. این کار هم در راستای پاسخگویی به حاشیه‌های روز نخست و دفاع از نحوه برگزاری صحیح جشنواره و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

با وجود این که مسئولان برگزاری جشنواره تاکید زیادی بر اجرای صحیح پروتکل‌ها دارند، باز هم ممکن است مواردی ناخواسته خلاف این دستورالعمل پیش بیاید. در همین حال هنگام تصویربرداری عکاسان از ضدعفونی کردن سالن، مسئولان برگزارکننده جشنواره بارها به عکاسان تذکر دادند که به نوعی تصویربرداری انجام نشود که شائبه عدم رعایت پروتکل‌ها را تداعی کند.

جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر

* دورکاری در نشست خبری

نشست خبری فیلم «ستاره بازی» با تعداد کمی از عوامل فیلم برگزار شد. تنها علی سرتیپی (تهیه کننده)، هاتف علیمردانی (کارگردان) و ملیسا ذاکری (بازیگر) برگزار شد. 

در میانه‌های نشست خبری، شبنم مقدمی (بازیگر فیلم) با کارگردان تماس تلفنی گرفت و به درخواست مجری نشست (محمدرضا مقدسیان) از طریق تلفن در نشست خبری شرکت کرد و به سوالات پاسخ داد.

حاشیه‌های کرونایی جشنواره در نشست خبری فیلم «ستاره بازی» هم ادامه داشت؛ تهیه کننده فیلم در ابتدای نشست خبری به اجرای سفت و سخت فاصله‌گذاری بین اهالی رسانه در سالن و ترکیب صندلی‌ها اشاره کرد.

جشنواره فیلم فجر

اشک کباب!

دومین فیلمی که در روز دوم جشنواره سی و نهم فیلم «شیشلیک» اثر تازه محمدحسین مهدویان بود. این فیلم کمدی تلخ و اجتماعی با استقبال نسبی بسیاری از اهالی رسانه و منتقدان حاضر در سینمای برج میلاد روبرو شد هرچند برخی نیز معتقد بودند اثر چندان قوی و محکمی را شاهد نبودند.

پیش از نشست خبری این فیلم نبود نام کارگردان در جایگاه پاسخگویی برای اهالی رسانه سوال برانگیز شد اما با آغاز نشست اعلام شد که مهدویان از طریق اسکایپ در نشست خبری حضور پیدا می‌کند.

حضور رضا عطاران، پژمان جمشیدی و امیرمهدی ژوله  در جایگاه نشست خبری سوژه جذابی برای عکاسان بود.

تهیه کننده این فیلم (محمدرضا منصوری) هم مانند هم‌تایش در فیلم نخست امروز از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن میلاد تمجید کرد هرچند لحن کلام و کلماتش تا حدودی مصنوعی به نظر می‌رسید.

زمانی که ژاله صامتی مشغول صحبت بود، رضا عطاران به او‌ گفت "ماسکت داره میفته، یک وقت دهانت معلوم میشه!" که این جمله خنده شدید مهدویان را به دنبال داشت.

جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر

حجم ویدیو: 8.35M | مدت زمان ویدیو: 00:00:27 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید