امیدواری برای اجرای دور جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده/ رفع اشکالات متناسب سازی در 1400

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: امیدواریم سال بعد، دور جدیدی از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری اجرایی شده و اشکالات متناسب‌سازی سال جاری رفع شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در ارتباط با اجرای دور جدیدی از متناسب‌سازی در سال آینده گفت: امیدواریم سال بعد، دور جدیدی از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری اجرایی شده و اشکالات متناسب‌سازی سال جاری رفع شود.

ایلنا نوشت؛ در روزهای اخیر، چالش‌هایی بر سر تخصیص اعتبار برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری پیش آمده است؛ ابتدا حسینعلی حاجی دلیگانی (عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۴) از افزایش اعتبار بند تبصره ۲ لایحه بودجه از ۹۰ هزار میلیارد تومان به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: ۹۲ هزار میلیارد تومان از این اعتبار سهم تامین اجتماعی خواهد بود و سازمان با این پول باید دور جدیدی از متناسب‌سازی را اجرایی کند اما بعدتر خبر آمد که این ارقام در کمیسیون تلفیق تصویب نشده و ریزش داشته است.

دهقان‌کیا در ارتباط با سردرگمی ارقام و نگرانی بازنشستگان می‌گوید: در پی جلب نظر اعضای کمیسیون تلفیق و دولت هستیم؛ به طور مشخص قرار است جلساتی با حضور کانون عالی بازنشستگان و مدیران سازمان برنامه و بودجه برگزار شود؛ ما همه تلاش خود را بری جلب نظر دولت خواهیم کرد؛ دولت که موافقت کند، در کمیسیون تلفیق نیز اعتبار عادلانه به تصویب خواهد رسید.

او بازهم تاکید کرد: همه امیدواری و سعی ما بر این است که سال بعد، دور جدیدی از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود؛ باتوجه به پیگیری‌ها و تلاش‌های مکرر و بدون وقفه‌ی کانون‌ها در تمام استان‌ها، این امر حتماً به سرانجام خواهد رسید.

نماینده بازنشستگان در ارتباط با احقاق حق این گروه کم‌درآمد گفت: اگر موافقت نکنند و بودجه کافی ندهند، کارگران بازنشسته چاره‌ای ندارند که بازهم به خیابان بیایند و حق خود را مطالبه کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید