قیمت جدید خودروی تارا اعلام شد/ مقایسه نرخ تارا با دنا و رانا

قیمت خودروی جدید ایران خودرو ، تارا ۱۴۹ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۶۶۶ تومان اعلام شده و به احتمال بسیار زیاد، این قیمت مربوط به نسخه پایه و دنده‌ای است. حال نکته جالب اینجاست که قیمت تارا از خودرو‌هایی مانند دنا و رانا در این گزارش کمتر اعلام شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بر اساس پیش فروش اخیر ایران خودرو این شرکت برای محصول جدیدش، پیش پرداخت ۱۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای نسخه دنده‌ای تارا تعیین کرده و مشتریان تارا اتوماتیک ملزم به پرداخت ودیعه اولیه ۱۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی شده بودند. همین اتفاق سبب شد که با درنظر گیری اصل دریافت حداکثر ۵۰ درصد قیمت مبنای خودرو در روز ثبت نام، بسیاری قیمت پایه تارا دنده‌ای را ۲۸۷ میلیون تومان و قیمت تارا اتوماتیک را ۳۸۵ میلیون تومان بر اساس شرایط زمستان ۱۳۹۹ اعلام کنند.

البته ایران خودرو در طرح پیش فروش سدان جدیدش، مبنای قیمتی را مشخص نکرد و طبق قرارداد‌های منعقد شده با مشتریان، قیمت نهایی تارا را با توجه به شرایط روز تحویل اعلام خواهد کرد.

این در حالی است که خودروسازان قبل از قطعی شدن قیمت محصولات جدیدشان، هیچ وقت ارزش ریالی خودرو را در گزارش‌های کدال اعلام نمی‌کنند و در گزارش قبلی ایران خودرو هم با وجود آغاز تولید آزمایشی و اعلام آمار تولید تارا، قیمت این محصول مشخص نشده بود.

اما در اتفاقی نادر به خاطر ثبت سه دستگاه فروش تارا در آذر ۱۳۹۹، ایران خودرو در گزارش کدال ارزش این سدان جدید را اعلام کرده است. 

در گزارش عملکرد آذر ۱۳۹۹ ایران خودرو که بر روی وبسایت کدال منتشر شده است، نرخ فروش و یا همان قیمت تارا ۱۴۹ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۶۶۶ تومان اعلام شده و به احتمال بسیار زیاد، این قیمت مربوط به نسخه پایه و دنده‌ای است. حال نکته جالب اینجاست که قیمت تارا از خودرو‌هایی مانند دنا و رانا در این گزارش کمتر اعلام شده است.

در حال حاضر قیمت خودروی دنا در بازار آزاد 240 میلیون تومان و رانا 185 میلیون تومان است.

اما در واقعیت می‌دانیم که قرار نیست تا تارا دنده‌ای و اتوماتیک در محدوده قیمتی سایر محصولات ایران خودرو عرضه بشوند و به گفته مدیران ارشد این خودروساز، تارا در جایگاه یک سدان گران‌تر از خانواده دنا پلاس و هم قیمت با پژو ۳۰۱ در بازار جهانی پا به جاده‌های ایران می‌گذارد.

در صورتی که این قیمت را مبنای پایه تارا دنده‌ای در نظر بگیریم، می‌توانیم قیمتی در محدوده ۱۷۵ میلیون تومان را برای مشتریان به این خودرو اختصاص دهیم. 

ایران خودرو تارا یک سدان کلاس C به حساب می‌آید که تولید آزمایشی آن آغاز شده و قرار است تا در هفته‌های آتی، تولید انبوه آن شروع شود.

اما در تارا اتوماتیک امکانات بیشتری دیده می شود و این خودرو به سانروف، دوربین عقب، تریم داخلی چرم و پارچه، رینگ ۱۶ اینچی، صندلی های برقی جلو (۴ حرکته برقی و دو حرکته دستی برای صندلی راننده – دو حرکته برقی و دو حرکته دستی برای صندلی شاگرد)، سنسور نور و باران، استارت دکمه ای، کیسه هوای جانبی جلو، آینه های تاشوی برقی و… مجهز است.

نام تارا در زبان پارسی به معنی ستاره است و اسمی در فرهنگ ایرانی به حساب می‌آید.

این کلمه ریشه فارسی دارد و در برخی زبان‌ها نیز با معنی مردمک چشم و ملکه هم شناخته می‌شود. نام ایرانی تارا در کشور‌های دیگر هم برای افراد برگزیده می‌شود.

از چندی پیش در برخی محافل گفته شده است که ایران خودرو فرآیند ثبت نماد برای خودروی K۱۳۲  را با نام «تارا» را آغاز کرده است و به زودی پژو ایرانی با نام تارا به بازار خواهد آمد. با توجه به تصاویر منتشر شده از این خودرو، این خودروساز، مانند سایر محصولاتش نوشتار فارسی را بر روی درِ صندوق انتخاب کرده است.

بر اساس شنیده ها انتخاب نام تارا هنوز برای این خودرو نهایی نشده و فرهنگستان زبان و ادب فارسی مجوز نهایی را صادر نکرده است.

ویژگی های خودروی تارا

خودرو تارا به پیشرانه EC5 مجهز است و ۱۱۰ اسب بخار با ۱۵۰ نیوتن متر را در اختیار راننده می‌گذارد. جعبه دنده پنج سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را به چرخ‌های جلوی تارا دارند. این خودرو یک سدان رده C و متوسط به حساب می‌آید و در نمونه فول آپشن به استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، کامپیوتر سفر، فرمان کمکی برقی، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، رینگ آلومینیومی، سنسور نور و باران، تریم داخلی چرم و پارچه، صندلی برقی راننده، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی، سانروف، چهار کیسه هوا و… مجهز است.(سایت اسب بخار)

«تارا» نام محصول جدید ایران خودرو k132

جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را به چرخ های جلوی تارا دارند. این خودرو یک سدان رده C و متوسط به حساب می آید و در نمونه فول آپشن به استارت دکمه ای، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، کامپیوتر سفر، فرمان کمکی برقی، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، رینگ آلومینیومی، سنسور نور و باران، تریم داخلی چرم و پارچه، صندلی برقی راننده، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی، سانروف، چهار کیسه هوا و… مجهز است.

«تارا» نام محصول جدید ایران خودرو k132

تارا نامی فارسی است که در فرهنگ معین به معنی ستاره آمده است. همچنین در لغتنامه دهخدا نیز برای تارا معادل ستاره آمده است.

با انتخاب نام خودرو تارا به نظر می‌رسد زمان رونمایی کامل از این خودرو فرا رسیده باشد. خودرو تارا خودرویی است که بر پایه پژو 301 ساخته شده و به نوعی نسخه داخلی این خودرو به حساب می آید. بر پایه پلتفرم خودرو تارا قرار است دو خودرو دیگر نیز با استایل هاچبک و کراس اوور تولید شوند. ایران خودرو چندی قبل اولین سری از خودرو تارا را پیش فروش کرده بود.

 

 

  • محمدرضا ارسالی در

    میرزه

  • رضا امینی ارسالی در

    با شناختی که من از این آقایون خودروساز دارم آنچنان سیاه بازی کنن که قیمت تارا بره برسه رو حدهاقل ۷۰۰تومن

  • ناشناس ارسالی در

    سرراستش کنید موقع شمردن پول عزیت نشین

  • ناشناس ارسالی در

    😕😕

  • تقی ارسالی در

    قیمت واقعی این ماشین 200 م تومنه

  • ناشناس ارسالی در

    سلام دوستان سرتون کلاه نره ایران خودرو تبلیغ می‌کنه که مردم ثبت نام کنن وقتی موقع تحویل شد میگن قطعه نداشتیم تولید کنیم بیاین ماشین سمند ببرین،😭😭😭😭😭

  • محمدی ارسالی در

    این همون ماشینه که تو تلویزیون داشتن نشون میدادن روشن نشد

  • Ahmad ارسالی در

    ایا یه دوربین وسانرف و استارت دکمه ای یا حالا هر چیز دیگری 100ملیون قیمتشه ؟؟؟ همش رو هم به پنج ملیونم نمیرسه چه ظلمز در حق این ملت بیچاره میکنین خدا از سر تقصراتتون نگذره

  • افشین شاهقلی ارسالی در

    حالا که استون گذاشتید خودرو ساز لطفا مثل کشور های دیگه برخورد کنید تو فروش و مشتری مداری...همین کار باعث میشه ما به ماشین ۲۰۰۹ کشورای دیگه پسنده کنیم تا این ماشینا

  • ناشناس ارسالی در

    اونوقت کوییک اس سایپا ۱۴۲میلیون
    چطوریه که تارا فرقش با کوییک اس ۸میلیونه
    شما باشید کدومو میخرید؟ ... بااین قیمت گذاریشون

  • بلوچ شهنوازی ارسالی در

    این قیمت کارخونه هست
    قیمت بازار چنده

  • محمدزینعلی زاده ارسالی در

    حیف پول که۲۰۰م ادم بده به محصولات اشغال ایران خودرو سایپا بخداظلم

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا خودرو ارزون قیمت ساختن

دیدگاه تان را بنویسید