اعلام قیمت تارا در گزارش کدال/ نرخ تارا پایین تر از دنا و رانا

در اتفاقی نادر به خاطر ثبت سه دستگاه فروش تارا در آذر ۱۳۹۹، ایران خودرو در گزارش کدال ارزش این سدان جدید را اعلام کرده است. نرخ فروش و یا همان قیمت تارا ۱۴۹ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۶۶۶ تومان اعلام شده و به احتمال بسیار زیاد، این قیمت مربوط به نسخه پایه و دنده‌ای است. حال نکته جالب اینجاست که قیمت تارا از خودرو‌هایی مانند دنا و رانا در این گزارش کمتر اعلام شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۵۲ دستگاه تارا را تولید کرده و ۱۹ دستگاه آن در ماه گذشته مونتاژ شده است. به گفته مدیرعامل این گروه خودروسازی، تولید انبوه تارا از بهمن ۱۳۹۹ در کارخانه تهران ایران خودرو آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ همچنین بر اساس پیش فروش اخیر این شرکت برای محصول جدیدش، پیش پرداخت ۱۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای نسخه دنده‌ای تارا تعیین شد و مشتریان تارا اتوماتیک ملزم به پرداخت ودیعه اولیه ۱۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی شده بودند. همین اتفاق سبب شد که با درنظر گیری اصل دریافت حداکثر ۵۰ درصد قیمت مبنای خودرو در روز ثبت نام، بسیاری قیمت پایه تارا دنده‌ای را ۲۸۷ میلیون تومان و قیمت تارا اتوماتیک را ۳۸۵ میلیون تومان بر اساس شرایط زمستان ۱۳۹۹ اعلام کنند.

البته ایران خودرو در طرح پیش فروش سدان جدیدش، مبنای قیمتی را مشخص نکرد و طبق قرارداد‌های منعقد شده با مشتریان، قیمت نهایی تارا را با توجه به شرایط روز تحویل اعلام خواهد کرد.

حال پیش از پرداختن به اصل ماجرا باید بدانیم که خودروسازان قبل از قطعی شدن قیمت محصولات جدیدشان، هیچ وقت ارزش ریالی خودرو را در گزارش‌های کدال اعلام نمی‌کنند و در گزارش قبلی ایران خودرو هم با وجود آغاز تولید آزمایشی و اعلام آمار تولید تارا، قیمت این محصول مشخص نشده بود.

اما حال در اتفاقی نادر به خاطر ثبت سه دستگاه فروش تارا در آذر ۱۳۹۹، ایران خودرو در گزارش کدال ارزش این سدان جدید را اعلام کرده است. البته باید تاکید کرد که احتمالاً منظور از فروش تارا در گزارش کدال، تخصیص سه دستگاه از این خودرو برای انجام فرایند‌های تست و احتمالا ارزش گذاری‌های رسمی جهت ارسال تارا به موسسات اعتبارسنجی خارجی و یا داخلی است.

در گزارش عملکرد آذر ۱۳۹۹ ایران خودرو که بر روی وبسایت کدال منتشر شده است، نرخ فروش و یا همان قیمت تارا ۱۴۹ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۶۶۶ تومان اعلام شده و به احتمال بسیار زیاد، این قیمت مربوط به نسخه پایه و دنده‌ای است. حال نکته جالب اینجاست که قیمت تارا از خودرو‌هایی مانند دنا و رانا در این گزارش کمتر اعلام شده است.

اما در واقعیت می‌دانیم که قرار نیست تا تارا دنده‌ای و اتوماتیک در محدوده قیمتی سایر محصولات ایران خودرو عرضه بشوند و به گفته مدیران ارشد این خودروساز، تارا در جایگاه یک سدان گران‌تر از خانواده دنا پلاس و هم قیمت با پژو ۳۰۱ در بازار جهانی پا به جاده‌های ایران می‌گذارد.

در صورتی که این قیمت را مبنای پایه تارا دنده‌ای در نظر بگیریم، می‌توانیم قیمتی در محدوده ۱۷۵ میلیون تومان را برای مشتریان به این خودرو اختصاص دهیم. البته باید گفت که از نگاه برخی کارشناسان صنعت خودرو، این قیمت تنها یک عدد تشریفاتی است و امکان قیمت گذاری تارا در چنین محدوده قیمتی وجود ندارد و فقط ایران خودرو برای ارسال مستندات مالی خود به سامانه کدال، کمترین عدد ممکن را برای خودرو‌های اولیه که برخی ویژگی‌های ساده هم در آن‌ها وجود ندارد، درنظر گرفته است.

قیمت تارا در اسناد کدال ایران خودرو درج شد

  • ت کیانی ارسالی در

    ۲۹ سالمه بنظرم سرجمع یه ماه از زندگی لذت نبردم .ماشین داشتن جز ارزوهای گور به گورمه

  • ناشناس ارسالی در

    تارا از پراید ضعیف تره

  • حسین ارسالی در

    مفتش گرونه‌نخرید

  • حسین ارسالی در

    قیمت چقدر بالارفتن‌ مردم ارزو ماشین داریابه‌گور ببرند

  • حسین ارسالی در

    رودلارچندی حساب کردین گرون فروشا

  • ایرانی ارسالی در

    به نظر شما تفاوتی بین این چهار چرخها هست ؟؟فقط اسمها شون عوض کردن.موتور پژوslx و ۲۰۶ تیپ ۵ پژو پارس tu5 رو گذاشتن رو یک اتاق نافرم تر اسمشو گذاشتن تارا.
    موتور سمند رو گذاشتن روی یک اتاق تنگ تر وکوچکتر ویک مانیتور بهش اضافه کردن اسمش رو گذاشتن دنا ودتا پلاس و رانا ورانا پلاس.بیچاره به ما که گیر یک عده افراد دلال وکلاه بردار آمدیم.واگذار تان به خدا که دارید با جوانی وسلامتی ومال این مردم بازی میکنید.

  • حسین ارسالی در

    تصادف جادهاراببیند بعد قیمت بدین جون مردم بی ارزش هست

  • حسین ارسالی در

    امان ازدلال وگرونی چیکارکنیم نمیخریم

  • راننده تاکسی زرد ارسالی در

    همه چیزمون به همه چیزمون میاد!!!!!

  • امیر ارسالی در

    خدایا خسته شدیم‌هروز درتعمییرگاها چراایقد زود خراب میشن ‌پولی نمونده قطعات بگیریم یا نون شب

  • رضا شریعت ارسالی در

    بنده خدا من۵۰سالمه خودمو کشتم تونستم با بدبختی پژو۴۰۵ دوگانه ۹۶سه ماه پیش بخرم۱۷۹میلیون که الان ۱۲۰نمیخرن،شما حساب کن از این ۵۰ سال چند سالش مال اون ۴۰ میلیون افت سرمایه من حساب میشه،با لیسانس سال۷۰ وشغل ازاد،البته اگه کارمند بودم الان همه چیز داشتم

  • امیر غفاری ارسالی در

    تارا از نزدیک دیدم دو خصوصیت خوب تو اون دیدم که خوشم اومد یکی اینکه داخلش بسیار جادار هست که قابل مقایسه با دنا نیست ضمن اینکه داخل صندوق عقبش هم خیلی خیلی بزرگ و جا داره دوم اینکه فرمونش از نوع برقی هست و بسیار نرمه سیستم فرمون برقی اینطوریه که در جا میخای پارک کنی یا در سرعت کم از هیدرولیک نرمتره و در سرعتهای بالا فرمون سفت میشه برای اینکه با فرمون دادن ناگهانی ماشین منحرف نشه

  • ناشناس ارسالی در

    حالا هی بگید تا گرونش کنن

  • علی ارسالی در

    ملت عزیز ایران اگر کمی بیشتر تحمل کنید وخودروهااز خارج وارد ایران بشه یقینا پراید و ماشینهای بی کیفیت به فنا میرن

  • ناشناس ارسالی در

    صنایع خودرو سازی ما شده موتور پیکان را روی اتاق پژو بگذاریم و موتور پژو را روی پیکان و یا جلو عقب سمند را عوض کنیم بشه دنا و دنا را هم تغییر بدیم بشه تارا باور کنید اینها وقت کشی و عقبگرد در صنایع خودرو سازی است نه پیشرفت

  • ناشناس ارسالی در

    تو رو خدا به دولت بگویید با واردات خودروهای معمولی ژاپنی و با کیفیت اروپایی آرزوی جوانان را یعنی داشتن یک خودرو ارزان با کیفیت برآورده کنید ما که عمرمون در حسرت یک خودرو با کیفیت تلف شد

  • مهدی رنجبر ارسالی در

    به نظرخودروی خوبیه اگه واقعا قیمت نهایی آن کمتراز۱۵۰میایون باشم اگه واقعا در هنگام تحویل این قیمت باشه من می خرم بهترجنازه خارجی بخرم پول بریزم توجیبی خارجیها مرغ همسایه دیگه غازنیست ظاهری که عالیه این شاالله عملکردی هم عالی باشه

  • میصم ارسالی در

    اگه حداکثر ۵۰ درصد هست پس چرا شاهین که ۸۰ گرفتن براش رو ۲۷۰ قیمت زدن...که همه حواله داران رو مجبور به انصراف کرد.این شیوه یه کلاهبرداریه.تارا رو الا ۳۰۰میگن موقع تحویل ۵۰۰ انصرافم بدی سه ماه پولت باز گیره
    بخدا هر کس بخره بعدا پشیمون میشه.این ماشین مثه شاهین هنوز نیومده چرا ثبت نام کنید.بخدا مثه من پشیمون میشید

دیدگاه تان را بنویسید